7 niezawodnych technik sprzedaży

7 niezawodnych technik sprzedaży

Wszystkie istniejące techniki sprzedaży opierają się na siedmiu niezmiennych filarach. Aby skutecznie sprzedawać należy rozwinąć w sobie zestaw cech niezbędnych nie tylko dla handlowca, ale też dla każdego pracownika, który chce osiągnąć sukces.

Cierpliwość

Klienci wolą decydować o zakupie z właściwą dla siebie szybkością. Nie ma sensu ich popędzać, ani tym bardziej spowalniać w procesie decyzyjnym.

Brak cierpliwości prowadzi do frustracji, gdy klienci nie kupują tak szybko jak chcesz. Wyczują zdenerwowanie i przestaną ci ufać jako sprzedawcy.

Oddanie

Człowiek prawdziwie zmotywowany do robienia kariery jest gotów poruszyć niebo i ziemię. Dobra motywacja pozwala oprzeć się porażkom i znaleźć siłę do kontynuowania swojej drogi.

Entuzjazm

Jest to cecha, która potrafi być zaraźliwa. Dobry sprzedawca jest zawsze entuzjastyczny i przekonany do swojego produktu. Potrafi także przelać ten entuzjazm na swoich klientów.

Brak entuzjazmu w pracy prowadzi do wynajdywania kolejnych przeciwności i migania się od obowiązków.

Ciekawość świata

Ciekawość jest niezbędna, by się rozwijać, zarówno jako osoba, jak i pracownik. Każdego dnia można się nauczyć czegoś nowego, co pozwoli lepiej służyć klientom. Można w tym celu czytać książki, uczestniczyć w kursach i uczyć się od ludzi, których spotykamy.

Brak ciekawości powoduje gnuśność i stagnację.

Odwaga

Czasem należy podjąć niezbędne ryzyko. Nawet z przeciwności i porażek można się wiele nauczyć. Jednak najpierw trzeba w sobie znaleźć odwagę, by zachować się nowatorsko.

Przejrzystość

Przejrzystość zapewnia brak ukrytych motywów. Prawdziwy cel działania jest całkowicie zgodny z realnymi motywacjami. Brak krętactw i oszustw widzą klienci.

Brak przejrzystości powoduje, że klienci wyczuwają „dziwną atmosferę” i nie ufają firmie.

Elastycznosć

Brak elastyczności powoduje, że ani firma, ani pracownik, nie umieją poradzić sobie ze zmiennymi warunkami i zaskakującymi przeciwnościami.

Kurczowe trzymanie się raz opracowanej strategii może bardziej zaszkodzić, niż pomóc.

opracowane na podstawie inc.com

Dodaj komentarz