Event marketing powoli wyrasta na jedną z popularniejszych technik promocji dla firm. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej przedsiębiorców dostrzega jego siłę. Co nie mniej ważne, marketing wydarzeniowy jest bardzo wszechstronny – może działać na różnych polach, zapewniając rozmaite efekty. Na czym dokładnie polega i jak działa? Sprawdź!
Event marketing powoli wyrasta na jedną z popularniejszych technik promocji dla firm. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej przedsiębiorców dostrzega jego siłę. Co nie mniej ważne, marketing wydarzeniowy jest bardzo wszechstronny – może działać na różnych polach, zapewniając rozmaite efekty. Na czym dokładnie polega i jak działa? Sprawdź!
Spis treści
Czym jest event marketing?
Event marketing to po polsku marketing wydarzeniowy. Opiera się na organizacji różnego rodzaju eventów (wydarzeń) mających na celu promocję firmy i jej działań. Może również pomóc w realizacji innych celów biznesowych, zapewniając niejednokrotnie bardzo dobre efekty.
Jakiego rodzaju eventy mają zastosowanie marketingowe? Lista jest bardzo długa! To między innymi:
- imprezy masowe,
- gale,
- bankiety,
- prezentacje (np. produktów, usług, marek),
- konferencje,
- szkolenia,
- wykłady, wystąpienia,
- imprezy integracyjne i firmowe,
- imprezy tematyczne,
- przyjęcia,
- spotkania biznesowe, oficjalne kolacje itp.
Jak widać, event marketing może obejmować różną skalę – zarówno kilkuosobowe spotkanie, jak i imprezę masową dla tysięcy osób. Co więcej, nie musi się wiązać z samodzielną organizacją wydarzenia. Skuteczność w realizacji różnorodnych celów zapewnia też uczestnictwo w eventach (np. w roli prelegenta na konferencji, wystawca na targach) lub ich sponsorowanie. Wszystko zależy od pożądanego poziomu zaangażowania, budżetu oraz efektu, jaki chce się osiągnąć.
Jak działa event marketing – jakie daje efekty?
Na jakie efekty można liczyć, inwestując w wydarzenia na rzecz firmy? Możliwości są naprawdę duże! Najczęściej event marketing zapewnia realizację celów z tytułu:
- podnoszenia świadomości marki – pozwala zwiększyć rozpoznawalność jej nazwy lub logo, trafić do określonej grupy docelowej z ofertą, zaprezentować idee i wartości marki szerszemu gronu odbiorców;
- budowania lub poprawy wizerunku firmy – umożliwia wywołanie pozytywnych skojarzeń z daną firmą, produktem czy usługą i zwiększenie zaufania ze strony potencjalnych klientów, partnerów biznesowych czy inwestorów;
- rozszerzenia bazy klientów – zaznajomienie większej ilości osób z marką i wywołanie pozytywnych skojarzeń z reguły przekłada się na więcej nowych klientów;
- zatrzymania obecnych klientów na dłużej – dzięki eventom można wzmocnić więzi z obecnymi klientami i zapobiec ich odchodzeniu do konkurencji;
- employer brandingu – tworzenia wizerunku firmy przyjaznej pracownikom, podniesienia morale personelu, a także relacji w zespole i jakości współpracy;
- rekrutacji – event marketing może być nakierowany również na pozyskiwanie nowych, wartościowych pracowników (np. poprzez targi, prezentacje, konferencje, networking).
Co istotne, dobrze zaplanowane i przygotowane wydarzenie zapewnia bardzo dużą skuteczność realizacji zamierzonych celów. Trzeba jednak pamiętać, że organizacja eventów wiąże się również z pewnym ryzykiem – bez odpowiedniej wiedzy i przygotowania dość łatwo w tym przypadku o błędy, które mogą przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
Event marketing – jak robić to dobrze?
W celu organizacji skutecznych marketingowo eventów warto się zwrócić do profesjonalistów. Firmą, która oferuje wsparcie w tym zakresie, jest agencja eventowa. Kraków, Warszawa, Wrocław, Gdańsk, Łódź – każde duże miasto ma obecnie nawet kilkanaście przedsiębiorstw, które świadczą usługi na rzecz firm, organizacji, instytucji, a nawet klientów indywidualnych. Warto poświęcić trochę czasu na to, by wybrać najlepszą – wówczas event marketing przyniesie oczekiwane korzyści.
Dobra agencja eventowa oferuje kompleksowe wsparcie w organizacji wydarzeń. Jest kreatywna i nie boi się wyzwań prezentowanych przez klientów z odważnymi wizjami. Przygotowuje koncepcje, pomysły i scenariusze, a następnie skutecznie wprowadza je w życie, dbając o każdy drobiazg organizacji. Zapewnia również know-how na temat skutecznych działań event marketingowych. Pomoże również optymalnie wykorzystać budżet czy pozyskać finansowanie. Chcesz przekonać się, jak w praktyce działa event marketing? Współpraca z doświadczoną agencją to Twój najlepszy wybór!