Written by 14:08 Poradniki

Jak SEO pomoże Ci pozyskać nowych klientów

W każdej branży pozyskanie klienta to zadanie niełatwe. Wolnych nisz jest jak na lekarstwo, a nawet jeśli nasza oferta jest wyjątkowa i atrakcyjna, to musi przebić się jeszcze przez setki innych. Oczywiście pomagają reklamy (ich zgranie z innymi działaniami, takimi jak SEO to osobny temat), ale to działanie jest tyleż szybkie, co krótkotrwałe. Tymczasem, aby regularnie pozyskiwać nowych klientów, należy mieć stronę o silnej pozycji, pokazującą się jako wynik wielu popularnych wyszukiwań. Uzyskaniem takiego efektu zajmują się specjaliści z branży SEO (Search Engine Optimization). Dziś opowiemy, dlaczego jest tak ważne oraz o tym, że pozwala przyciągać nowych klientów na kilku płaszczyznach.

O czym my tu mówimy?

SEO to zestaw działań. Większości ludzi kojarzy się w pierwszej kolejności z dobieraniem słów kluczowych i odpowiednim ich umieszczaniem w tekstach na stronie. To po części prawda, jednak to tylko wierzchołek góry lodowej. Trzeba bowiem te frazy kluczowe znaleźć (są do tego specjalne narzędzia) i odpowiednio umieścić w kontekście. Zazwyczaj inna osoba zajmuje się tym pierwszym, określając ilość znaków w tekście, gęstość wystąpienia frazy, temat itp. i przekazuje te wskazówki copywriterowi, który pisze. SEO to także audyt strony pod kątem technicznym, bo na pozycjonowanie strony internetowej wpływają także takie rzeczy jak jej szybkość, alternatywne opisy obrazków, metadane itp. Poza tym mówi się także o tzw. działaniach SEO off-site, czyli poza stroną. To umieszczanie linków, odniesień i artykułów na innych stronach, a czasem także na mediach społecznościowych.

Wyższe pozycje w wyszukiwarce

To nadrzędne zadanie SEO – wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwania. Używając kombinacji powyżej określonych działań sprawić, aby strona pojawiała się w odpowiedzi na konkretne zapytania związane z Twoją branżą oraz ofertą. Kluczem do tego są w dużej mierze odpowiednie treści – opisy działalności, usług i produktów. Jeśli sprzedajesz wiertarki, to chcesz, aby Twoja oferta pokazywała się po wpisaniu w wyszukiwarkę: „wiertarka udarowa do 400 zł”. Dobre SEO uwzględnia różne etapy zakupu – od orientowania się w rynku, przez porównywanie zbliżonych modeli po szukanie najkorzystniejszej oferty. Każdy z etap potrzebuje innego zachęcenia i innych odpowiedzi, a to właśnie Twoja firma powinna ich przyciągnąć. Bez SEO to się nie uda.

Tematy, które interesują Twoich klientów

SEO to także blog. Pozwala na poruszenie wielu zagadnień i przyciągnięcie tych klientów, którzy niekoniecznie planują teraz zakup, ale są zainteresowani branżą. W przypadku wiertarek przykładem może być artykuł pod tytułem „Jak poprawnie zamocować półkę do ściany”. Jeśli będzie dobrze napisany, pomorze zbudować zaufanie do Twojej firmy. Co więcej, łatwo umieścić w nim odnośnik do sklepu lub innego artykułu związanego bezpośrednio z wiertarkami, na przykład rankingu tanich modeli. W ten sposób można wstępnie i nienachalnie zachęcić do zakupów.

Blog pozwala kreować wizerunek eksperta, a dobre artykuły rozchodzą się „pocztą pantoflową”, polecane i udostępniane przez użytkowników. A to prowadzi nas do kolejnego aspektu SEO.

SEO to również działania poza stroną

Nie jest tajemnicą, że linki prowadzące do Twojej strony na renomowanych witrynach zwiększają jej wiarygodność, a co za tym idzie, wpływają pozytywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania. To jednak nie wszystko. Są bowiem prostą drogą dla użytkowników tych stron do Twojej firmy. Dlatego warto umieszczać je w wysokiej jakości artykułach sponsorowanych. W ten sposób możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy nigdy by w inny sposób nie trafili na Twoją stronę. Nie wolno ich zawieść, dlatego podstrona, do której prowadzą musi być bezpośrednio związana z artykułem!

To samo dotyczy marketingu szeptanego – fora internetowe oraz grupy na Facebooku przeszukują zazwyczaj ludzie bardziej zdeterminowani i nieufni. Osoby polecające Twoją firmę w odpowiedzi na zapytania (zarówno opłacone przez Ciebie, jak i zadowoleni klienci) bardzo zwiększają wiarygodność, należy jednak być z tym ostrożnym, gdyż przesadny entuzjazm i nachalność natychmiast budzą podejrzenia.

Do SEO zalicza się także działania na mediach społecznościowych związane ze stroną. Z punktu widzenia wyszukiwarki nie są to zbyt wartościowe linki, ale pozwalają zwiększyć ruch. Jeśli dobrze to rozegrasz, a Twoje posty zawierające łącze do strony będą cieszyć się popularnością, to sami użytkownicy zaczną je udostępniać, a to zaciekawi innych. W ten sposób pozyskasz nowych klientów z grup, do których trudno byłoby dotrzeć w inny sposób.

Jakość

Ważne jest to, że nowoczesne działania SEO idą w parze z ulepszaniem doświadczeń użytkowników. A to oznacza, że nie tylko przyciągniesz nowych klientów, ale ich nie zawiedziesz. Google ceni strony wysokiej jakości, które podobają się ludziom. Niech to będzie Twój cel.

(Visited 146 times, 1 visits today)
Last modified: 14 lipca 2021
Close