Written by 10:48 Poradniki

Materiały reklamowe POS – dlaczego to najlepsze rozwiązanie dla Twojej marki?

W świecie marketingu nieustannie trwają spory dotyczące tego, jaki typ reklamy jest tym najlepszym, które nośniki najlepiej zwiększają sprzedaż oraz jak najlepiej szerzyć świadomość marki? Oczywiście poglądów na ten temat jest równie dużo, co reklamodawców, jednak w dzisiejszym artykule pragniemy przedstawić Wam materiały reklamowe POS, czyli rozwiązanie, które sprawdzi się w praktycznie każdym przypadku. Co więcej, badania marketingowe i konsumenckie dowodzą, że jest to nadal skuteczny i chętnie wybierany przez reklamodawców format.

Czym są materiały reklamowe POS?

Materiały Point Of Sale, bo tak brzmi rozwinięcie tego tajemniczego skrótu, to nośniki reklamowe, które mają wspierać sprzedaż. Będą to w głównej mierze reklamy typu BTL, czyli below the line, czyli takie, które z założenia mają być skierowane do konkretnego klienta (nie te rozpowszechniane przez środki masowego przekazu, które nazywamy ATL). Materiały reklamowe POS to na przykład ulotki, które wręcza się klientom przypadkowo lub podczas zakupu innego produktu. Będą to także różnego rodzaju broszury, makiety, stojaki infokioski itd.

Rodzaje materiałów reklamowych POS

Z zasady materiały reklamowe POS dzielimy na miękkie oraz trwałe. Jeśli chodzi o pierwszy typ, to będą to wszelkie rozwiązania papierowe i kartonowe. Tutaj trzeba wymienić ulotki, naklejki, bloczki, broszury, czy shelfinery (zadrukowane paski umieszczane na krawędzi półki). Wśród rozwiązań trwałych można wyróżnić bardzo wiele typów materiałów reklamowych POS. Typowe rozwiązania to stojaki na ulotki, reklamy przytwierdzone do półek sklepowych, reklamy stojące na podłodze, lightboxy, kioski reklamowe, tacki na produkty, strefy przykasowe itd. Zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku forma i treść są ograniczane jedynie przez pomysłowość reklamodawców. Nieustannie powstają nowe formy materiałów reklamowych POS, a niektóre są na tyle oryginalne, że aż ciężko je scharakteryzować.

Zalety materiałów reklamowych POS

Marki bardzo chętnie stosują takie rozwiązania, ponieważ wiedzą, że te z dużym prawdopodobieństwem przyniosą założone skutki! Lista zalet stosowania materiałów reklamowych POS z pewnością jest bardzo długa, aczkolwiek postaramy się scharakteryzować tutaj te podstawowe. Z pewnością pierwszą będzie możliwość docierania do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Pomimo że będzie ona raczej słabo sprecyzowana i istnieje duża szansa, że komunikaty będą nietrafione, to materiały reklamowe POS stosuje się raczej w przypadku produktów, które będą kierowane do ogółu. Przykładowo tego typu nośniki reklamowe idealnie sprawdzają się w różnego rodzaju marketach z asortymentem spożywczym, centrach handlowych itd. Tutaj liczy się ilość odbiorców, a tych z pewnością będzie bardzo wiele! Materiały reklamowe POS można stosować w lokalizacjach, które są bardzo często odwiedzane. Doskonałym przykładem są ulice i chodniki ruchliwych ulic. Tutaj podobnie jak w przypadku banerów reklamowych, można dotrzeć nawet do kilkunastu tysięcy odbiorców dziennie, a szansa, że Ci je zauważą, jest bardzo duża! Materiały reklamowe POS ze względu na dużą dowolność w ich formułowaniu, mogą być doskonale dopasowane do potrzeb danej marki. W poprzednim akapicie wymieniliśmy bardzo wiele rodzajów materiałów reklamowych POS, które przecież w dalszym ciągu można modyfikować. To doskonały wybór praktycznie dla każdej marki!

(Visited 356 times, 1 visits today)
Last modified: 21 lutego 2020
Close