Historycy szacują, że pierwsze wizytówki zaczęły powstawać już na początku renesansu, w XV wieku. Bardzo prawdopodobne, że cienkich, glinianych tabliczek z wybranymi informacjami używano już w starożytnej Grecji. Tak czy inaczej, śmiało można powiedzieć, że papierowe karty kontaktowe bynajmniej nie są niczym nowym. Warto jednak wiedzieć, że wciąż są niesamowicie skuteczne i przydatne!
Spis treści
Kto powinien nosić przy sobie wizytówkę?
Żyjemy w czasach, w których za pomocą klawiatury dotykowej lub komendy głosowej nasz tablet, smartfon lub smartwatch może zapisać natychmiast wybrany numer telefonu. Oczywiście to samo dotyczy innych danych, np. adresu fizycznego, adresu mailowego itd. Jednak w tym wszystkim pozostaje pewnego rodzaju niedosyt i paradoks. Z jednej strony od zawsze to, co powszechne, było traktowane jako mniej wartościowe. Wystarczy porównać sobie sposób reakcji odbiorców na ekskluzywne, szyte katalogi sprzedażowe i najtańsze ulotki, aby zobaczyć tę ważną różnicę. W tym kontekście wizytówki zyskują dziś znacznie więcej, ponieważ są rzadsze. Większość osób, które otrzymuje kartę papierową z kontaktem, skuteczniej zapamięta osobę, od której ją otrzymała. W przypadku prowadzenia biznesu jest to niezwykle istotne. Telefon pomieści każdy numer, ale masowo zapisywane kontakty, ze względu na taką samą, automatyczną procedurę, po prostu zlewają się i przechodzą w niepamięć.
Kto powinien dziś nosić przy sobie wizytówkę? Dzisiaj te drobne, eleganckie przedmioty kojarzą się zwykle ze sferą biznesu albo sprzedaży. Noszą je przy sobie właściciele firm, kierownicy i wyżsi managerowie. Jednocześnie pozostają one standardowym wyposażeniem pracowników sprzedażowych, np. specjalistów pracujących w banku. Wizytówki noszą ze sobą też przedstawiciele wolnych zawodów, np. architekci, graficy, programiści. Znajdziemy je w portfelach lekarzy, naukowców i każdego, kto prowadzi działalność związaną z przyjmowaniem petentów. Skorzystaj z oferty https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1723/wizytowki
Na co zwrócić uwagę, wybierając druk wizytówek?
Wizytówki pozwalają na skuteczną identyfikację, ale także coś więcej. Pomagają wyrazić własny styl. Nie można tego powiedzieć o podyktowaniu komuś swojego numeru telefonu lub przesłaniu danych smsem lub mailem. Istnieją dziś praktycznie nieograniczone możliwości w zakresie druku wizytówek, co daje szerokie pole do popisu osobom, które pragną stworzyć dzieło w pełni unikatowe. Do najważniejszych elementów wizytówki, które będą świadczyły o stylu właściciela, należą:
- rodzaj papieru – sposób wykończenia, faktura, gramatura,
- format karty – najczęściej 85 x 55 mm lub 90 x 55 mm, kształt prostokątny lub z zaokrąglonymi rogami,
- warstwy – pojedyncza, składana, harmonijka, inna,
- stylistyka – kolorystyka, rodzaj czcionki, elementy identyfikacyjne (np. logo firmy),
- opcje dodatkowe – np. uszlachetnienie, lakierowanie, foliowanie.