Wszystkie istniejące techniki sprzedaży opierają się na siedmiu niezmiennych filarach. Aby skutecznie sprzedawać należy rozwinąć w sobie zestaw cech niezbędnych nie tylko dla handlowca, ale też dla każdego pracownika, który chce osiągnąć sukces.
Spis treści
Cierpliwość
Klienci wolą decydować o zakupie z właściwą dla siebie szybkością. Nie ma sensu ich popędzać, ani tym bardziej spowalniać w procesie decyzyjnym.
Brak cierpliwości prowadzi do frustracji, gdy klienci nie kupują tak szybko jak chcesz. Wyczują zdenerwowanie i przestaną ci ufać jako sprzedawcy.
Oddanie
Człowiek prawdziwie zmotywowany do robienia kariery jest gotów poruszyć niebo i ziemię. Dobra motywacja pozwala oprzeć się porażkom i znaleźć siłę do kontynuowania swojej drogi.
Entuzjazm
Jest to cecha, która potrafi być zaraźliwa. Dobry sprzedawca jest zawsze entuzjastyczny i przekonany do swojego produktu. Potrafi także przelać ten entuzjazm na swoich klientów.
Brak entuzjazmu w pracy prowadzi do wynajdywania kolejnych przeciwności i migania się od obowiązków.
Ciekawość świata
Ciekawość jest niezbędna, by się rozwijać, zarówno jako osoba, jak i pracownik. Każdego dnia można się nauczyć czegoś nowego, co pozwoli lepiej służyć klientom. Można w tym celu czytać książki, uczestniczyć w kursach i uczyć się od ludzi, których spotykamy.
Brak ciekawości powoduje gnuśność i stagnację.
Odwaga
Czasem należy podjąć niezbędne ryzyko. Nawet z przeciwności i porażek można się wiele nauczyć. Jednak najpierw trzeba w sobie znaleźć odwagę, by zachować się nowatorsko.
Przejrzystość
Przejrzystość zapewnia brak ukrytych motywów. Prawdziwy cel działania jest całkowicie zgodny z realnymi motywacjami. Brak krętactw i oszustw widzą klienci.
Brak przejrzystości powoduje, że klienci wyczuwają „dziwną atmosferę” i nie ufają firmie.
Elastycznosć
Brak elastyczności powoduje, że ani firma, ani pracownik, nie umieją poradzić sobie ze zmiennymi warunkami i zaskakującymi przeciwnościami.
Kurczowe trzymanie się raz opracowanej strategii może bardziej zaszkodzić, niż pomóc.
opracowane na podstawie inc.com