Internet bardzo ułatwia nam codzienne życie. Dzięki niemu można m.in. sprawnie przejrzeć ofertę sklepu i dokonać zakupu. W związku z tym, wydawać by się mogło, że tradycyjne katalogi produktowe już dawno odeszły do lamusa. Nic bardziej mylnego! To nadal jedno z najbardziej angażujących narzędzi marketingowych.
Spis treści
(Nie)wirtualna rzeczywistość
Klienci, na co dzień bombardowani różnorodnymi komunikatami, przestają je w końcu zauważać. Zamiast więc przenosić całą komunikację do Sieci, warto działać dwutorowo i wykorzystywać możliwości marketingu offline. Doskonałym tego przykładem są katalogi prezentujące firmową ofertę. Odbiorcy bardzo je lubią, ponieważ dzięki nim mogą mieć rzeczywisty (a nie tylko internetowy) kontakt z ulubioną marką. Drukowany katalog przyciąga uwagę klientów na dłużej, a co za tym idzie, może bardzo zwiększyć sprzedaż. Kolejną zaletą tej formy prezentacji asortymentu jest jej rzeczowość. W materiałach drukowanych nie ma miejsca na brak konkretów. Bardzo ułatwia to pracę przedstawicieli handlowych, którzy przychodzą do klienta z dokładnie sprecyzowaną ofertą. Cecha ta pomaga również samemu odbiorcy. Dzięki niej szybko znajduje produkt, który go interesuje nie marnując czasu na przeglądanie wielu niepotrzebnych dodatków.
Kwestie techniczne
Projekt graficzny to tylko jedna strona medalu. Równie ważną sprawą są wszystkie kwestie typowo techniczne. Format, rodzaj papieru, uszlachetnienia czy oprawy to tylko niektóre z nich. Wszystkie są istotne, ponieważ to od nich zależy, czy katalog będzie prezentował się elegancko i budował pozytywne wyobrażenie o marce, czy zniszczy się przy pierwszym przeglądaniu. Warto wybrać nieco grubszy papier, a na okładce zamieścić uszlachetnienia, np. w postaci matowej folii. Całość katalogu spaja oprawa. Na stronie https://chroma.pl/pl można zamówić zarówno te szyte, jak i klejone. Każda z metod ma długą listę wad i zalet. Najczęściej rodzaj łączenia kartek dostosowuje się do wielkości nakładu oraz – oczywiście – budżetu przeznaczonego na druk.
Katalog do prezentacji firmowej oferty sprawdzi się w wielu sytuacjach. Może być wsparciem dla przedstawicieli handlowych, a także funkcjonować jako samodzielny nośnik reklamy, np. wysyłany do klientów.
Dobrze przygotowany katalog to must have każdej firmy i świetne narzędzie marketingowe np. na targach branżowych – warto się wyróżnić.