Coraz większa część naszego życia przenosi się do Internetu. Korzystając z tego narzędzia rozmawiamy z przyjaciółmi, pracujemy czy też dokonujemy zakupów. W związku z tym ostatnim, jak grzyby po deszczu wyrastają sklepy internetowe. Ty także chciałbyś rozpocząć sprzedaż online? W takim razie zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym przez nas tekstem – przedstawiamy 8 prostych kroków do realizacji marzenia.
Spis treści
8 kroków, dzięki którym rozpoczniesz sprzedaż online
1. Znajdź swoją niszę i zacznij realizować swoje pomysły
Konkurencja na rynku e-commerce jest duża, dlatego jeśli chcesz otworzyć sklep internetowy, poszukaj niezagospodarowanej dotąd niszy. Nietypowe i innowacyjne rozwiązania mogą stać się kluczem do Twojego sukcesu! Dobrym pomysłem jest połączenie tego, co zamierzasz zaoferować swoim klientom z Twoją pasją. Oprócz produktu możesz wtedy przyciągnąć do siebie kontrahentów wartością dodaną, jaką jest Twoja fachowa wiedza w danym temacie.
2. Przeprowadź badanie rynku
Nawet najlepszy pomysł na sklep internetowy może spalić na panewce, jeżeli nikt nie będzie chciał kupić Twojego towaru lub usługi. Dlatego, zanim rozpoczniesz sprzedaż online zawsze przeprowadź badanie rynku. Dzięki niemu dowiesz się, czy to, co chcesz sprzedawać będzie wzbudzać zainteresowanie potencjalnych klientów.
3. Pamiętaj o oprogramowaniu
Ogromne znaczenie ma to, jaką platformę e-commerce wybierzesz. Klienci zwracają uwagę na ładne, przejrzyste szablony, a także na prostotę obsługi sklepu. Na rynku znajdziesz wiele platform, w związku z czym dopasowanie ich do Twoich potrzeb nie powinno stanowić większego problemu. Pamiętaj, aby zwracać uwagę między innymi na takie aspekty jak: fundusze, jakimi dysponujesz; jak szeroki jest Twój asortyment oraz czy masz odpowiednią wiedzę, aby samemu obsłużyć platformę sprzedażową.
4. Multichannel to podstawa
Wykorzystuj wiele dróg, aby dotrzeć do klienta. Sam sklep to nie wszystko, aby przynosił zyski, ludzie muszą o nim wiedzieć i znać jego ofertę. Załóż strony na portalach społecznościowych, zainwestuj w aplikację mobilną, zadbaj o newsletter. Pamiętaj, że wszystkie kanały powinny stanowić spójną ofertę i być ze sobą skomunikowane.
5. Zadbaj o marketing
Dobrze przeprowadzone akcje marketingowe pomogą Ci przyciągnąć do siebie klientów. Reklamy, promocje, ale także doskonała obsługa klienta wpłyną na pozytywne budowanie wizerunku marki oraz na to, że klienci chętniej wybiorą właśnie Twój sklep online.
6. Zatroszcz się o logistykę
Pamiętaj, że zakupiony produkt lub usługę należy klientowi dostarczyć, a to pochłania nie tylko pieniądze, ale również czas. Zadbaj więc o kwestie logistyczne – gdzie będziesz przechowywać produkty, jak je zapakujesz oraz w jaki sposób przekażesz je klientom. Warto wiedzieć, że istnieją firmy, które mogą zająć się wszelkimi aspektami logistycznymi w Twoim imieniu – jednak jest to rozwiązanie dość kosztowne.
7. Pamiętaj o regulaminach i innych aspektach prawnych
Regulamin uwiarygodni Twój sklep w oczach klientów. Ponadto, jest on wymagany przez polskie prawo. Dzięki niemu spełnisz obowiązek informacyjny, a także zwiększysz zaufanie kontrahentów. Regulamin pokazuje, że w swoim biznesie kierujesz się jasnymi zasadami.
8. Bądź cierpliwy
Pamiętaj, że wyniki nie pojawią się z dnia na dzień. Musisz pracować nad wieloma aspektami: swoją marką, kontaktem z klientem, ofertą, czy też widocznością sklepu w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak praca, która się opłaca i daje zyski. Zaopatrz się w sporą dozę cierpliwości – czasem od założenia sklepu do pierwszego klienta może upłynąć trochę czasu.