16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 12

Zarządzanie zmianą w organizacji - Organizacja w procesie przemian

Kraków Termin pewny 1 340,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Korzyści dla uczestników
    Po zakończeniu szkoleni uczestnicy będą potrafili:
    • właściwie rozumieć specyfikę i rolę procesów zachodzących podczas wprowadzania zmian w organizacji,
    • zastosować w praktyce wypracowaną strategię i taktykę przygotowania zespołów firmowych do planowanych zmian,
    • stosować metody i techniki skutecznego komunikowania zmian w zespołach i całej organizacji,
    • lepiej radzić sobie ze zmniejszaniem oporu wobec zmian, zapobieganiem konfliktom oraz wzmacnianiem gotowości i otwartości pracowników i zespołów wobec zmian,
    • świadomie i skutecznie motywować siebie oraz swoich współpracowników i podwładnych do przyjęcia roli liderów zmian i agentów zmian,
    • profesjonalnie zarządzać zmianą na poziomie indywidualnym, zespołowym oraz organizacyjnym.

  • Dzień I

    1. Wprowadzenie do szkolenia:
    • powitanie i przedstawienie uczestników i prowadzącego – cele szkolenia – zadanie zespołowe: ” Historia pana Konieczki”.

    2. Zmiana szansa czy dramat – co decyduje o naszym nastawieniu do zmian w procesie produkcji?
    • zmiana czyli…?
    • celowość zmian – kiedy zmiany mają sens?
    • problemy potrzebą i motorem zmian,
    • rodzaje zmian,
    • etapy wdrażania zmiany,
    • reakcje na zmiany,
    • opór wobec zmiany,
    • działania minimalizujące niezadowolenie i opór ludzi przed zmianami,
    • struktura organizacyjna w procesie zmian – czytelność funkcji i zakresów obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień,
    • strategia firmy jako wyznacznik zmian,
    • cele firmy, kadry zarządzającej i pracowników,
    • gra symulacyjna: ”Czerwone – zielone” – podejmowane decyzje i ich wpływ na efektywność zmian.

    3. Zarządzanie jako podstawowy obszar zmiany:
    • zarządzać czy przewodzić w okresie zmiany?
    • zarządzanie zespołem - rola lidera, brygadzisty, mistrza, kierownika..
    • motywacja lidera czyli jak motywować innych? – zacznij od siebie,
    • style zarządzania w procesie zmian,
    • indywidualny styl komunikacji z zespołem – Test Johari,
    • „Skomplikowana Konstrukcja” – gra symulacyjna.

    4. Komunikacja i współpraca jako podstawa efektywności w okresie zmian:
    • zasady efektywnej komunikacji w firmie produkcyjnej w okresie zmian,
    • komunikacja interpersonalna czyli jak się komunikować aby unikać konfliktów,
    • precyzja w komunikacji – jak się komunikować aby unikać błędów i nieporozumień w okresie zmiany,
    • „Oryginał i kopia”- gra symulacyjna.

    Dzień II

    1. Asertywność jako postawa i umiejętności liderów zmiany:
    • asertywność czy empatia w procesie zmiany?
    • techniki komunikacji asertywnej,
    • test asertywności,
    • asertywność w delegowaniu zadań, monitoringu i kontroli pracy – scenki sytuacyjne,
    • „Dramatyczny lot balonem”- gra symulacyjna.

    2. Konflikty jako początek zmian:
    • geneza konfliktów w okresie zmiany,
    • rodzaje konfliktów,
    • skuteczne formy rozwiązywania konfliktów,
    • studium przypadku w firmie „X”.

    3. „Fabryka pocztówek w okresie zmian”- gra symulacyjna:
    • „Fabryka pocztówek – cele i zadania” – runda I,
    • „Fabryka pocztówek – konieczność wprowadzenia zmian w organizacji produkcji” – runda II,
    • „Fabryka pocztówek – konieczność dostosowania produkcji do zmiennego zapotrzebowani klienta” – runda III,
    • „Fabryka pocztówek – realizacja zamówienia” – runda IV,
    • podsumowanie przebiegu gry,
    • wnioski i spostrzeżenia do pracy,
    • ewaluacja szkolenia.

  • ukończenia szkolenia

  • Szkolenie będzie realizowane w formie praktycznego warsztatu z zastosowaniem metody „Uczenia się przez doświadczenie” (Experiential Learning”. W związku z tym zostaną zastosowane metody:
    • ćwiczenia praktyczne (indywidualne i zespołowe),
    • symulacje i projekty grupowe,
    • prezentacja multimedialna,
    • mini wykład i dyskusja moderowana,
    • case study (analiza przypadków z praktyki biznesowej),
    • test badający postawy wobec zmian,
    • omówienia trenerskie i wyciąganie praktycznych wniosków.

  • Kadra zarządzająca i menedżerowie wyższego oraz średniego szczebla.

  • 1 340,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.

Szkolenia o podobnej tematyce