16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 15

Zarządzanie Zespołem w Administracji Publicznej - Inspirujące warsztaty praktyczne i efektywny plan zmiany osobistej.

więcej terminów () mniej terminów
  • Cel szkolenia:

    -zdobycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zespołem, ze szczególnym uwzględnieniem własnych zasobów oraz aspektów budowania relacji z pracownikami;
    -zdobycie wiedzy na temat relacji między potrzebami człowieka a wzorcami motywowania w pracy;
    -poprawa umiejętności komunikacyjnych związanych z codziennymi, operacyjnymi zadaniami menedżera;
    -nabycie umiejętności współpracy z ludźmi opartej o ich realne możliwości i zdolność brania na siebie odpowiedzialności za podejmowane zobowiązania;
    -poznanie siły działania pozaekonomicznych sposobów motywowania;
    -pokazanie uczestnikom w jaki sposób mogą wykorzystywać codzienne sytuacje zawodowe do budowania autorytetu.

  • Program szkolenia:

    1.Autoprezentacja uczestników - wymiana doświadczeń w zakresie zarządzania.
    2.Identyfikacja oczekiwań i doświadczeń uczestników.
    3.Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
    4.ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ.
    Czym jest komunikacja w organizacji?
    Charakterystyka menedżera i określenie własnych predyspozycji kierowniczych uczestników.
    Kompetencje i wyzwania skutecznego menedżera w XXI wieku.
    Komunikowanie się lidera z zespołem.
    Przegląd błędów komunikacyjnych w organizacji.
    5.KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE DO OSIĄGANIA CELU ZESPOŁU.
    Analiza transakcyjna w komunikacji.
    Zasady udzielania informacji zwrotnej.
    Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
    Aktywne słuchanie.
    Komunikacja jawna i ukryta.
    6.KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
    Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
    Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
    Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
    Pozytywne podejście do współpracy.
    7.FAZY ROZWOJU ZESPOŁU.
    Role zespołowe.
    Faza orientacji i zależności.
    Faza konfliktu i buntu.
    Faza spójności i współpracy w grupie.
    Faza celowej i świadomej aktywności grupy.
    Faza końcowa.
    8.JAK ZBUDOWAĆ EFEKTYWNY ZESPÓŁ? – CZYLI KOMPENDIUM WIEDZY DLA KIEROWNIKA.
    Korzystne i kłopotliwe role w grupie.
    Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu.
    Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole.
    Działania, które podnoszą skuteczność zespołu.
    Relacje między członkami zespołu.
    Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
    9.USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW.
    Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
    Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
    Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
    10.DELEGOWANIE I EGZEKWOWANIE ZADAŃ W OBRĘBIE ZESPOŁU.
    Kluczowe zasady wyznaczania celów.
    Diagram podziału odpowiedzialności.
    Monitorowanie i kontrola pracy zespołu.
    11.SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
    Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału.
    Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu.
    Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
    Opanowanie sztuki przekonywania - jak radzić sobie z nieczystymi chwytami w rozmowie?
    Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
    12.TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM.
    Zły i dobry stres – ćwiczenia i mikro wykład o roli stresu w sytuacjach wyzwań zawodowych.
    13.SAVOIR-VIVRE W PRAKTYCE URZĘDNICZEJ.
    Pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku urzędu.
    Sposoby powitań i pożegnań w organizacji (podejście formalne i nieformalne).
    Kody strojów, budowanie wizerunku kompetentnego reprezentanta urzędu.
    14.Podsumowanie -plan zmiany osobistej.

    Informacje organizacyjne:

    Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

    Harmonogram zajęć
    szkolenie trwa 2 dni (16h)
    zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
    ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
    w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad

    Dzień I
    Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
    Godz.12:00 -przerwa kawowa
    Godz.14.00 -przerwa obiadowa
    Godz.16.00 -przerwa kawowa
    Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
    Dzień II
    Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
    Godz.11:00 -przerwa kawowa
    Godz.13.00 – przerwa obiadowa
    Godz.15.00 -przerwa kawowa
    Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

    Inwestycja:

    990 zł netto (+23% VAT)
    Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
    -cena zawiera:
    -uczestnictwo w szkoleniu,
    -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
    -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
    -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
    -konsultacje poszkoleniowe
    -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

    Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
    Warszawa: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym i kolacją: 1350 zł netto (+23% Vat)
    Pozostałe miasta: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym i kolacją:Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniezł netto (+23% Vat)

  • Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

  • Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

    Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

    SZKOLENIE REALIZOWANE PRZY UŻYCIU KAMERY VIDEO

    Szczególnie ciekawe i pozwalające spojrzeć na siebie z innej perspektywy będą zajęcia z użyciem kamery, podczas których każdy z uczestników szkolenia będzie mógł zostać poddany konstruktywnej ocenie.

  • Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla kadry zarządzającej, specjalistów HR, menedżerów w Administracji Publicznej, których praca polega na zarządzaniu zespołem i którzy chcą to robić według najnowszych metod i w oparciu o najskuteczniejsze praktyki.

Trener:

Specjalizacja trenerska:
Trener biznesu, menedżer projektów, coach, wykładowca i konsultant HR. Specjalizuje się w szkoleniach i konsultacjach dla zarządzających zespołami pracowniczymi oraz pracowników wymagających wsparcia metodologicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach menedżerskich. Ekspert ds. HR, zarządzania, budowania relacji zawodowych i autoprezentacji. Prowadzi wysoko oceniane szkolenia z zakresu badania potrzeb szkoleniowych, zarządzania szkoleniami, rekrutacji i selekcji pracowników, specjalizuje się również w warsztatach z komunikacji interpersonalnej, obsługi klienta oraz radzenia sobie ze stresem. Uznany konsultant w zakresie zarządzania zmianą oraz kreowania wizerunku instytucji publicznych i przedsiębiorstw. Autor wielu publikacji w prasie specjalistycznej i serwisach internetowych. Zwycięzca Plebiscytu „Porady praktyków 2013” portalu Treco.pl. Finalista konkursu „Mówca znakomity” („Gazeta Wyborcza w Poznaniu, 2007r.). Twórca wielu programów rozwojowych. Absolwent Politechniki (mgr inż.) i kilku studiów podyplomowych (zarządzanie – Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, komunikacja i promocja w biznesie – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, polsko-niemieckich menedżerskich studiów podyplomowych – Centrum Doskonalenia Zarządzania we Wrocławiu i programu studiów podyplomowych MBA ZZL w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu). Posiada certyfikaty trenerskie Akademii Trenera grupy Hause of Skiils, dyplom ukończenia warsztatów trenerskich w Centrum Szkoleniowym JET Szymona Kudły oraz w firmie Nowe Motywacje. Wykładowca na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Logistyki i Wielkopolskiej Szkole Biznesu na studiach MBA. Stosuje Regułę Pareto w prowadzonych przez siebie szkoleniach: 80 % zajęć warsztatowych i 20% mini wykład wraz z podsumowaniem przez trenera.

Szkolenia o podobnej tematyce