14 Godzin, 2 Dni

grupa max. 12

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM - czyli jak inspirować pracowników, aby skutecznie osiągali cele biznesowe

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • • uczestnicy szkolenia poszerzą wiedzę w zakresie definiowania swojej roli jako menedżera zespołu, ról jakie pełni w odniesieniu do funkcji menedżerskich oraz będą potrafili zidentyfikować preferowany przez siebie styl kierowania ludźmi i jego efektywność,
    • uczestnicy szkolenia poszerzą swój warsztat pracy w zakresie umiejętności przywódczych związanych z efektywną komunikacją, w zadaniach zorientowanych na cel,
    • uczestnicy szkolenia poszerzą wiedzę i nabędą umiejętności z zakresu pozafinansowego motywowania pracowników,
    • uczestnicy szkolenia poszerzą swoją wiedzę i nabędą umiejętności w obszarze delegowania i motywowania pracowników i wzmacniania działań zespołu,
    • uczestnicy szkolenia poszerzą swoja wiedzę i nabędą umiejętności w zakresie przeprowadzania efektywnej rozmowy oceniającej.

  • 1. Rola menedżera: koło funkcji menedżerskich.
    • Wyznaczanie celów, planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrolowanie pracy zespołu.
    • Zasady realizacji poszczególnych funkcji w celu budowania i rozwijania efektywnego zespołu.
    • Jak zostać efektywnym liderem? Zasada KOSZ-a.
    • Style kierowania: oddziaływanie różnych stylów zarządzania na zespół pracowniczy, jego efektywność i wydajność. Kwestionariusz MSQ.

    2. Umiejętności interpersonalne, budowanie roli przywódczej i relacji ze współpracownikami, zespołem.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    • Budowanie zespołu: etapy rozwoju grupy, role zespołowe – Test Belbina.
    • Zasady budowy zespołu, dzielenie się wizją – Manifest Lidera jako narzędzie budowania wizji zarządzania zespołem i motywowania pracowników.

    3. Umiejętność komunikacyjne w zarządzaniu zorientowanym na cel.
    • Komunikacja werbalna i niewerbalna.
    • Rodzaje barier zakłócających proces komunikacji w organizacji i jak je przezwyciężać?
    • Zasady efektywnej komunikacji: umiejętność precyzyjnego przekazywania celu, aktywnego słuchania, zadawania pytań, akceptacji, parafrazowania, podsumowywania.
    • Budowanie zaufania, zachęcanie podwładnych od wypowiadania własnych opinii, dawanie i otrzymywanie feedbackuSkontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie

    4. Motywowanie zespołu. Rozmowa oceniająca
    • Identyfikowanie i wzmacnianie cech pozytywnego zachowania, behawioralne metody pozafinansowego motywowania pracowników.
    • Wyrażanie uznania i nagradzanie – jak robić to efektywnie?
    • Informacja zwrotna, kiedy należy stosować, w jaki sposób należy ją przekazywać – prezentacja modelu, ćwiczenie umiejętności w zakresie jej stosowania.

    5. Ocenianie podwładnych – rozmowa oceniająca.
    • Cel i zakres oceny.
    • Analiza pracy i celów.
    • Definiowanie standardów pracy i celów poprawy.
    • Przygotowanie rozmowy (zbieranie informacji , ustalanie faktów).
    • Planowanie sposobu przeprowadzenia rozmowy.
    • Prowadzenie rozmowy oceniającej – zachęcanie pracownika do samooceny, uważne słuchanie, pytania, struktura i kontrola rozmowy, udzielanie informacji zwrotnej, radzenie sobie z trudnościami w trakcie rozmowy.
    • Zapisanie uzgodnionych celów dotyczących poprawy działania i wzmacniania zachowań pożądanych.
    • Co po rozmowie czyli – szkolenie, coaching, rozwój pracownika, a może utrzymanie angażu?!

    6. Delegowanie
    • Delegowanie jako podstawowe działanie w poszerzaniu odpowiedzialności i motywowaniu pracowników.
    • Różnica pomiędzy delegowaniem, przydzielaniem zadań i tzw. „zwalaniem roboty”.
    • Sytuacje, w których delegowanie jest możliwe i wskazane.
    • Problemy związane z delegowaniem
    • Standard planowania efektywnego delegowania.
    • Ocena, czy dawanie władzy podwładnym rzeczywiście działa i jest skuteczne? Korzyści z delegowania.

  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wydane wg wzoru MEN

  • Podczas szkolenia stosujemy autorskie aktywne metody szkoleniowe, m.in.:
    • Mini-wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
    • Moderowane dyskusje grupowe.
    • Case study.
    • Analiza realnych sytuacjach zaczerpniętych z życia, dzięki czemu uczestnicy uzyskają praktyczne wskazówki do wykorzystania od ręki.
    • Symulacje realnych sytuacji - ćwiczenia praktyczne.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Tadeusz Plewa

Szkolenia o podobnej tematyce