24 Godzin, 3 Dni

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Przekazanie wiedzy, zdefiniowanie najistotniejszych obszarów kierowania ludźmi dla menedżerów, diagnoza poziomu umiejętności uczestników do kierowania ludźmi oraz praktyczne ćwiczenia podnoszące kompetencje w wybranych obszarach: motywowanie, komunikowanie, wyznaczanie celów i zadań oraz ocenienie pracowników.

    Ponadto szkolenie służy wzmocnieniu współpracy w obrębie zespołu kierowniczego oraz pobudzeniu autorefleksji

  • Zarządzanie ludźmi w zespole, firmie:

    – Mapa kompetencji skutecznego menedżera
    – Styl zarządzania a kultura organizacyjna, wartości, misja Firmy. Jaki styl dominuje i jakie wynikają z tego konsekwencje dla zarządzania ludźmi ?
    – Rola menedżera: jak przekładać cele organizacji na cele i zadania dla podwładnych

    Komunikowanie się. Procesy grupowe i komunikacja w grupie

    – Model przepływu informacji i komunikowania się w grupie
    – Wzorce przepływu informacji w zespole i jego konsekwencje dla efektywności zarządzania
    – Zaburzenia procesów komunikowania się w grupie a style komunikowania się jako elementy kultury organizacyjnej

    Komunikowanie w relacji przełożony – pracownicy

    – Komunikacja z grupą: komunikowanie misji, celów
    – Komunikowanie w sytuacjach trudnych: kryzys, wprowadzanie zmian w organizacji,
    – Informacja zwrotna: jak tworzyć atmosferę sprzyjającą uzyskiwaniu informacji zwrotnej od pracownika, jak formułować skuteczną informację zwrotną do pracownika
    – Mój styl komunikowania się – autodiagnoza oraz informacje zwrotne od uczestników i trenerów

    Zarządzanie przez motywowanie: jak motywować by nie tracić kontaktu z pracownikami

    – Znaczenie motywowania w zarządzaniu. Konsekwencje wybranych modeli motywacji dla efektywności zarządzania
    – Bycie rozpoznanymi jako podstawowa potrzeba motywacyjna człowieka (motywowanie z wykorzystaniem narzędzi Analizy Transakcyjnej)
    – Rozpoznanie indywidualnych czynników motywujących (menedżera i podwładnego) – lista skutecznych motywatorów
    – Wzorzec tworzenia systemu motywacyjnego dla pracowników – praca indywidualna uczestników

    Wyznaczanie celów i zadań

    – Sposoby przekładania celów organizacyjnych na cele dla zespołu, poszczególnych pracowników
    – Zasady formułowania celów i określania związanych z nimi zadań
    – Rola menedżera i pracownika w ustalaniu celów
    – Analiza realizacji celów, monitorowanie realizacji
    – Analiza i interwencja w trakcie pojawiających się problemów w realizacji

    Kontrakt między menedżerem a pracownikiem jako skuteczne narzędzie podejmowania odpowiedzialności za podjęte zobowiązania
    – Kontrakt w pracy: etapy i cele zawierania kontraktu
    – Rola menedżera i pracownika w ustalaniu celów kontraktu
    – Analiza realizacji kontraktu, monitorowanie realizacji
    – Analiza pojawiających się problemów w trakcie realizacji kontraktu

    Ocena podwładnych osób z punktu widzenia podjętych celów indywidualnych oraz efektywności pracy dla organizacji

    – Znaczenie procesów oceny dla budowania pożądanej kultury organizacyjnej, wzrostu efektywności, rozwoju organizacji i podnoszenia kompetencji pracownika
    – Cele, etapy i zasady prowadzenia rozmów oceniających
    – Procesy psychologiczne zaangażowane w ocenę: prawidłowości oceny oraz pułapki i błędy podczas oceniania
    – Formułowanie informacji zwrotnej dla pracownika:
    – Pochwała i krytyka: jak je formułować by były najskuteczniejsze?

    Asystowanie rozwojowi pracownika – jak budować drabinę rozwoju

    – Etapy rozwoju pracownika
    – Identyfikowanie i dostosowanie zadań do poziomu rozwoju pracownika, wymagań organizacji
    – Wyławianie talentów, planowanie indywidualnych ścieżek rozwoju
    – Menedżer jako coach

    Praktyczne ćwiczenie umiejętności kierowniczych
    - radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w zespole (opór, niechęć, konflikt, agresja, brak kreatywności, bierność),
    - radzenie sobie z „trudnym pracownikiem” (brak zaangażowania, roszczeniowość, konfliktowość)
    - „studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się w zespołach kierowanych przez uczestników szkolenia na przestrzeni ostatnich miesięcy

    Osobiste kompetencje do zarządzania ludźmi

    – Styl zarządzania – jaki stosuje i jakie przynosi to konsekwencje

  • Imienny

  • Nasze szkolenia realizowane są na trzech poziomach:

    – nabywanie wiedzy - poziom teoretyczny,

    – rozwój umiejętności, kompetencji - poziom praktyczny,

    – rozpoznawanie indywidualnych predyspozycji - poziom osobistych kompetencji.

    Oparte są o najefektywniejszy model uczenia się dorosłych: obserwacja – analiza – planowanie – działanie (cykl uczenia się Kolba).

    Odbywają się w formie interaktywnego treningu umiejętności

    z wykorzystaniem metod aktywizujących m.in.: gier symulacyjnych, ćwiczeń w małych grupach, symulacji realnych zdarzeń z jakimi spotykają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy, analizy przypadków (case study), a także uzupełniająco mini - wykładów, prezentacji i kwestionariuszy.

    Podczas treningów jest miejsce na autorefleksję i sesję informacji zwrotnych. Każde ćwiczenie i szkolenie jako całość jest omawiane przez trenera i uczestników. Taki feed-back umożliwia zintensyfikowanie procesu rozwoju umiejętności.



    Zwracamy uwagę na indywidualne potrzeby uczestników grupy, dostosowując treść i przebieg warsztatów do ich propozycji, uwarunkowań sytuacyjnych oraz ujawnionych kompetencji.

    Po zakończeniu szkolenia zleceniodawca otrzymuje raport dotyczący jego przebiegu oraz opisujący potencjał i wskazówki dotyczące dalszych potrzeb rozwojowych uczestników.

    Kończąc zajęcia uczestnicy posiadają nową wiedzę i umiejętności,

    w większym zakresie korzystają z posiadanych zasobów wewnętrznych, co zostaje potwierdzone uzyskaniem imiennego certyfikatu Grupy Doradczo - Szkoleniowej TransMisja.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce