14 Godzin, 2 Dni

Zarządzanie zakupami z elementami strategii negocjacyjnych

Warszawa Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Wrocław Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Warszawa Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Zakopane Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Bardzo wysoki poziom konkurencji w każdej dziedzinie działalności gospodarczej w Polsce, prowadzi do presji na stałe obniżenie cen sprzedaży oferowanych towarów i usług. Związany jest z tym często spadek rentowności przedsiębiorstw. Jedną z metod poprawy ich wyników finansowych jest optymalizacja procesów zakupowych oraz poniesienie efektywności w negocjacjach zakupowych, stąd też systematycznie wzrasta dla firm znaczenie ich działów zakupów czy zaopatrzenia. Wyniki negocjacji zakupowych prowadzonych przez kupców, z jednej strony przekładają się bezpośrednio na rentowność przedsiębiorstwa, z drugiej zaś często decydują też o długoterminowym rozwoju czy nawet egzystencji wielu dostawców.

    Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem zarządzania zakupami: od organizacji i pracy działu zakupów/zaopatrzenia, poprzez analizę potrzeb zakupowych w przedsiębiorstwie, kryteria wyboru i metody weryfikacji dostawców, ze szczególnym uwzględnieniem występujących ryzyka, budowania relacji odbiorca-dostawca a kończąc na strategicznych negocjacjach zakupowych.

    Cele szczegółowe
    Podanie metod optymalizacji procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnienie struktur organizacyjnych,
    Przedstawienie narzędzi wyboru i oceny dostawców, minimalizujących ryzyka dla strony zakupowej,
    Nauka umiejętności negocjacji zakupowych pod presją i w sytuacji prób manipulacji ze strony sprzedającego,
    Rozwinięcie w praktyce umiejętności negocjacji indywidualnych i zespołowych.

  • Dzień 1

    Rola działu zakupów i zaopatrzenia – operacyjna czy strategiczna?:
    Poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
    Kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców i materiałów,
    Najważniejsze narzędzia obniżania kosztów,
    Systemowe i strategiczne planowanie zakupów.

    Optymalizacja procesu zakupów:
    Strategie zakupowe,
    Zarządzenie ryzykiem
    Sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
    Analiza danych – przejrzystość informacji.

    Metody budowanie wiedzy o rynku i kupowanych produktach lub usługach
    Definicja „Should Cost Model” dla produktu/usługi,
    Metody pozycjonowania produktu zakupowego/zaopatrzeniowego na osi siła/słabość oraz ryzyko zakupowe,

    Kryteria wyboru i profesjonalne metody walidacji dostawców:
    Analiza dostawcy/oferty metodą „0-10”,
    Metody audytu organizacyjnego dostawcy,
    Analiza stabilności finansowej, w tym metody: ”Z-score”,”Quick Ratio,

    Minimalizacja ryzyka we współpracować z dostawcami
    Kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców,
    Metody ograniczenia ryzyka zakupowego, szczególnie z nowymi dostawcami,
    Systemy komunikacji i budowania relacji z dostawcami,
    Optymalne sposoby realizacji zamówień i systemy planowania dostaw,
    Mechanizmy kontroli jakości, optymalizacja i standaryzacja,
    Global Sourcing – korzyści i ryzyka,

    Strategiczne negocjacje zakupowe
    Metody przygotowania się do negocjacji,
    Skuteczne strategie i techniki zakupowe,
    Przebieg negocjacji w poszczególnych fazach,
    Narzędzia efektywnej komunikacji z dostawcami,
    Werbalne i niewerbalne źródła informacji w procesie negocjacji „face to face”,
    Techniki obrony przed nieuczciwymi praktykami i próbami manipulacji strony sprzedażowej.
    Dzień 2

    Negocjacje zakupowe prowadzonych przez jednego kupującego i sprzedającego (alternatywnie):
    wariant równorzędnych pozycji negocjacyjnych
    wariant negocjacji ze słabszej pozycji negocjacyjnej

    Negocjacji zakupowe prowadzone przez zespoły złożone z negocjatorów zajmujących różne pozycji w hierarchii służbowej:
    strategie
    podział zadań
    metody argumentacji
    komunikacja w zespole
    Podsumowanie szkolenia.

  • Zajęcia są realizowane w formie 2-dniowych warsztatów, z wykorzystania środków audiowizualnych. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mieli zarówno możliwość: zapoznania się z pewnymi zagadnieniami teoretycznymi (wykłady i dyskusje grupowe), jak też praktycznego doskonalenia swoich umiejętności poprzez ćwiczenia indywidualne i grupowe, udział w case’ach szkoleniowych. Nagrania z negocjacyjnych ćwiczeń warsztatowych są analizowane pod kątem:
    przebiegu negocjacji
    zastosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych
    zachowania negocjatorów w poszczególnych fazach
    sposobów argumentacji
    stylów komunikacji
    body language
    osiągniętych wyników z punktu widzenia sytuacji negocjacyjnej obydwu stron, założonych celów i dróg dojścia do rezultatu

  • Dyrektorzy, kierownicy i managerowie działu zakupów lub zaopatrzenia,
    Specjaliści ds. zakupów lub zaopatrzenia,
    Kup­cy,
    Koordynatorzy zakupów lub zaopatrzenia,
    Analitycy rynku.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 1 350,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

Szkolenia o podobnej tematyce