16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 16

ZARZĄDZANIE W SYTUACJI ZMIANY

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • 1. WPROWADZENIE
    Przedstawienie celów szkolenia i ich uszczegółowienie z osobami uczestniczącymi w zajęciach..
    Ustalenie reguł i zasad pracy szkoleniowej w grupie.
    2. OPÓR WOBEC ZMIANY - POWSTAWANIE I PRZEBIEG
    Krytyczna analiza nagrania audio „Zebranie o zmianie”. Analiza błędów, szukanie alternatyw. Odkrywanie źródeł oporu.
    Konstruktywna analiza i wyciąganie wniosków z doświadczeń z zastosowaniem wiedzy i terminologii dotyczącej zmiany:
    - co jest trudne w doświadczeniu zmiany?
    - jakie wyzwania stoją przed osobą wprowadzającą zmianę?
    - jakie reakcje powstają w osobach zaangażowanych w zmiany?
    - jakie potrzeby interesariuszy są ujawniane, a jakie pozostają niejawne?
    - jak współwystępują motywy indywidualne i grupowe?
    - co decyduje o sukcesie / porażce we wprowadzaniu zmiany?
    - co jest potrzebna (i na co mam wpływ), żeby zmiana została efektywnie przeprowadzona?"
    Etapy oporu wobec zmiany - dynamika procesu adaptacji do zmiany:
    - etap zaprzeczania, niedostrzegania zmiany. Argumentacje "contra". Ignorowanie zmiany
    - emocje w zmianie: złość, agresja; sabotaż i obojętność
    - „układanie się” ze zmianą: negocjacje, ochrona status quo
    - zaburzenia motywacji w procesie zmiany
    - źródła frustracji; postawy minimalistyczne w zmieniającej się rzeczywistości
    - odnajdowanie się w nowych realiach; dysonanse i konsonanse celów osobistych i celów organizacji; poszukiwanie i dostrzeganie korzyści.
    3. WIEDZA O ZMIANIE
    Czym w istocie jest zmiana? Poziom psychologiczny i funkcjonalny. Naturalność, powszechność i powtarzalność zmiany. Zmiana jako rozwój. Zmiana jako strata.
    Typologia zmian wg koncepcji D. A. Nadlera; czynniki różnicujące: zakres strategiczny i operacyjny, podejście adaptacyjne i antycypacyjne.
    Proces zmiany w ujęciu K. Levina: „rozmrożenie - zmiana - zamrożenie”"
    4. OPÓR WOBEC ZMIANY - PROFILAKTYKA
    Narzędzie wspierające komunikację o zmianie: 5W+H, czyli metoda odwróconego lejka.
    Kształtowanie komunikatów wspierających zmianę
    5. ZMIANA - PRACA Z GRUPĄ
    Wybrane aspekty organizacji i prowadzenie motywujących zebrań i narad.
    Dynamika grup i zespołów w trakcie zmiany. Identyfikacja dynamicznych ról - zwolennicy, neutralni, przeciwnicy, liderzy opinii; zarządzanie komunikacją i dynamiką grupową"
    6. ZMIANA - PRACA NAD ZMIANĄ POSTAW
    Wspieranie jednostek i zespołów w zmianie:
    - komunikowanie zmiany trudnej, w sytuacji podwyższonego napięcia emocjonalnego, racjonalizacja emocji,
    - poszanowanie doświadczeń i potencjału jednostek i zespołów - zmiana jako kontynuacja,
    - wspieranie w adaptacji do zmiany - elementy coachingu w zmianie,
    - elastyczność we wdrażaniu zmiany - procesualność i modalność zmiany, margines adaptacyjny,
    - zarządzanie informacją w zmianie
    7. ZMIANA
    Sesja pytań i odpowiedzi. Uzupełnienie, podsumowanie i zamknięcie zajęć.
    Ewaluacja na poziomie reakcji.

  • Menadżerowie wszystkich szczebli zarządzania, liderzy zespołów, specjaliści HR

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

  • Liczba uczestników Czas trwania zajęć

Krzysztof Manthey

Praktyk zarządzania i pracy z klientem. Trener, coach, konsultant i nauczyciel akademicki. Racjonalista, humanista i pragmatyk. Skoncentrowany na zrozumieniu i na rozwiązaniach. Prowadzi zajęcia w programie MBA Executive w INE PAN. Jest wykładowcą Family Business Academy przy Politechnice Warszawskiej - Szkole Biznesu. Pracuje ze studentami w Collegium Civitas. Realizuje zajęcia dla liderów samorządów lokalnych w ramach programu Council of Europe „Leadership Academy for Good Local Governance”. Edukacyjnie i doradczo wspiera biznes: od małych rodzinnych firm po międzynarodowe korporacje. Do grona jego klientów należą między innymi: AXA, Medicover, ING S.A., PKN ORLEN, PEKAES S.A., PPL, Pratt& Whitney. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z kompetencjami menadżerskimi i przywódczymi: pracą w zmianie, pracą z konfliktem, negocjacjami, motywacją i motywowaniem; etyką w pracy menadżera; budowaniem i rozwojem zespołów; komunikacją, asertywnością; wystąpieniami publicznymi; twórczym myśleniem i działaniem.

Szkolenia o podobnej tematyce