7 Godzin, 1 Dni

grupa max. 14

ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI jak przeprowadzać analizę potrzeb szkoleniowych, planować i budżetować szkolenia, przeprowadzać ewaluację i realizować projekty rozwojowe - Human Skills

Trwa nabór First minute 890 PLN 623,00 PLN + VAT
Trwa nabór First minute 890 PLN 623,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Uczestnicy nabędą wiedzę o:
    Kluczowych metodach oraz narzędziach wykorzystywanych w zarządzaniu szkoleniami w organizacji.
    Zasadach projektowania planów szkoleń i projektów rozwojowych dla organizacji
    Użytecznych metodach oraz narzędziach wykorzystywanych do pomiaru efektywności szkoleń.
    Uczestnicy nabędą umiejętności:
    Identyfikowania potrzeb szkoleniowych.
    Opracowywania narzędzi wspomagających identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych, realizację i ocenę efektywności szkoleń i projektów rozwojowych.
    Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
    Wspieraniem polityki szkoleń i projektów rozwojowych zorientowanych na rezultaty biznesowe.
    Zarządzaniem szkoleniami.
    Rozwijania potencjału kadrowego.

  • 09:30 – 10:00 Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników.

    10:00 – 11:00 MODUŁ I. ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH W ORGANIZACJI

    Rola projektów rozwojowych dla pracowników.
    Istota, cele i rodzaje szkoleń, coachingu i mentoringu.
    Model uczenia się ludzi dorosłych.
    Standardowe i nowoczesne metody oraz techniki szkolenia.
    Cykl Kolba czyli znaczenie praktyki w nauczaniu.
    Analiza potrzeb szkoleniowych – co to jest luka edukacyjna, jakie są źródła i kryteria potrzeb i gdzie ich szukać (wewnątrz organizacji oraz w jej otoczeniu).
    Przegląd celów edukacyjnych, końcowe efekty możliwe do osiągnięcia dzięki szkoleniom.
    Test dla firmy do analizy potrzeb szkoleniowych.
    Formalne i nieformalne metody badania potrzeb szkoleniowych (metoda kwestionariuszowa, metoda samooceny, metoda ankietowa, arkusz priorytetów, metoda uzgodnionych oczekiwań, technika przypadku krytycznego): zalety, wady, czas, nakłady, koszty każdej z metod.
    11:00 – 11:10 Przerwa

    11:10 – 13:00 MODUŁ II. PLANOWANIE I BUDŻETOWANIE SZKOLEŃ.

    Wystandaryzowana kalkulacja finansowa projektów szkoleniowych.
    Projektowanie budżetu a podział środków przeznaczonych na szkolenia.
    Harmonogram podziału środków.
    Elementy planu szkoleń.
    Szkolenia obligatoryjne i szkolenia miękkie – podział i możliwy ROI.
    Matryca szkoleń stanowiskowych. Powiązanie hierarchii stanowisk, standardów i systemu kształcenia – schemat standardów kwalifikacyjnych.
    Określenie grup osób szkolonych – standardy kwalifikacyjne, stażowe i awansowania poziomego i pionowego w powiązaniu z systemami szkoleniowymi oraz proporcje czasu potrzebnego na przygotowanie zawodowe pracownika do osiągnięcia określonego stopnia specjalizacji.
    Rodzaje grup pracowników z punktu widzenia budowania modelowych ścieżek edukacyjnych.
    Kategoryzacja projektów szkoleniowych – przygotowanie każdej kategorii pod kątem potrzeb firmy (obligatoryjne, permanentne, adaptacyjne, podstawowe, specjalistyczne wieloszczeblowe, rezerwy kadrowej itp.).
    13:00 – 13:40 Przerwa obiadowa

    13:40 – 15:10 MODUŁ III. EWALUACJA I ZWROT Z INWESTYCJI W SZKOLENIA

    Ewaluacja bezpośrednia i pogłębiona.
    Tematyka oceny szkoleń – zakres oceny.
    Efekty kształcenia a strategie oceny.
    Ocena treningu: efektywność, wydajność, skuteczność.
    Model Donalda Kirkpatricka.
    Projektowanie oceny, wyznaczenie sposobów zbierania informacji, przykłady arkuszy i kwestionariuszy oceniających.
    Analiza kosztów i korzyści, porównanie efektywności, ocena wartości projektu szkoleniowego.
    Model ROI.
    15:10 – 15:20 Przerwa

    15:20 – 16:10 Moduł IV. REALIZACJA SZKOLEŃ W ORGANIZACJI

    Budowa modułów szkoleniowych i pakietów edukacyjnych.
    Budowa grup szkoleniowych, dobór prowadzących i metod.
    Znajomość rynku szkoleń.
    Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkolącymi.
    Wybór usługodawcy.
    Zagadnienia prawne – umowa z pracownikiem, umowa z firmą szkolącą – relacja win-win z dostawcami, Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
    Logistyka: planowanie organizacji szkolenia, wyposażenie kursu, dobór sali szkoleniowej, dokumentacja obligatoryjna i wspomagająca, ewidencjonowanie szkoleń.
    Monitorowanie zajęć.
    Sugerowane działania poszkoleniowe mające na celu wzmocnienie efektów szkolenia – zajęcia follow –up, reminder session.
    16:10 – 16:30 Podsumowanie szkolenia.

  • Dyplom ukończenia szkolenia wydawany przez Human Skills wpisaną przez Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie pod numerem 2.14/002243/2014 .

  • Szkolenie prowadzone będzie m.in metodami:
    paneli dyskusyjnych,
    ćwiczeń grupowych i indywidualnych,
    prezentacji,
    odgrywanie ról,
    analizy przypadków,
    filmów poglądowych.

  • Adresaci Szkolenia
    Pracownicy działów personalnych.
    Osoby odpowiedzialne za pomiar efektywności szkoleń.
    Osoby zajmujące się polityką szkoleniową w firmie.
    Osoby zainteresowane powyższą tematyką i rozwojem osobistym.

  • 890,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie
    analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu
    udostępnienie sali szkoleniowej

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu
    konsultacje do dni po szkoleniu
    udostępnienie sali szkoleniowej

  • Realizujemy projekty zamknięte w oparciu o bezpłatną analizę potrzeb, która stanowi dla nas podstawę do dokonania wyceny projektu zamkniętego.

Iwona Firmanty

Założyciel firmy szkoleniowej Human Skills/ Trener/ Psycholog/ Certyfikowany Konsultant Extended DISC Od ponad dziesięciu lat prowadzi szkolenia dla biznesu i administracji publicznej. Specjalistka z zakresu szkoleń doskonalących kompetencje „miękkie” pracowników, działów personalnych oraz kadry zarządzającej. Szkoli z zakresu rozwoju kompetencji miękkich, mi.in z zakresu komunikacji interpersonalnej, rozwoju inteligencji emocjonalnej, technik radzenia sobie ze stresem, efektywności osobistej, zarządzania czasem, asertywności oraz budowania własnej marki w zakresie wystąpień publicznych i autoprezentacji. Jako asesor prowadzi projekty z zakresu Assessment i Development Center. Szkoli z zakresu skutecznych rekrutacji, prowadzenia projektów AC/DC i realizacji szkoleń w organizacji.

Szkolenia o podobnej tematyce