14 Godzin, 2 Dni

Zarządzanie szkoleniami

Wrocław Trwa nabór 1 390,00 PLN + VAT
Warszawa Trwa nabór 1 390,00 PLN + VAT
Zakopane Trwa nabór 1 390,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • System szkoleniowy w firmie powinien spełniać trzy podstawowe role: Pierwsza z nich dotyczy procesu kształtowania potencjału intelektualnego firmy, czyli ciągłego podnoszenia kwalifikacji i umiejętności kadry pracowniczej wszystkich szczebli. Działania w tym obszarze mają głównie na celu dokształcanie zatrudnionych pracowników i dopasowywanie ich kompetencji do przyjętych standardów stanowiskowych czy funkcjonalnych. Drugą bezpośrednią funkcją systemu szkoleniowego jest rola ułatwiania i realizowania wprowadzanych w firmie zmian. Działania w tym obszarze – to, m.in., asocjacja nowo zatrudnionych pracowników, przekwalifikowanie pracowników realokowanych, a także dostarczanie nowej wiedzy i umiejętności koniecznych do utrzymania konkurencyjności w szybko zmieniającym się środowisku gospodarczo-politycznym (wdrażanie nowych technologii, systemów, wprowadzanie nowych produktów itp.). Trzecim obszarem, na który pośrednio wpływa system szkoleń, jest kwestia kultury organizacyjnej. Szkolenia kadry menedżerskiej wpływają na styl zarządzania przedsiębiorstwem, a sam fakt inwestowania w rozwój pracowników pozytywnie oddziaływuje na ich motywację i zaangażowanie. System szkoleń powinien uwzględniać też programy integrowania personelu, propagowania wspólnych korzystnych dla zakładu postaw i wartości. W ramach warsztatów proponujemy Państwu podejście angażujące w zrównoważony sposób zarówno sferę intelektualną, jak i wysoki poziom emocji pracowników poprzez bezpośrednie ich doświadczanie w ramach szkolenia, lub konsultacji. Cel szkolenia:

    dostarczenie podstawowej wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej

    wzmocnienie kompetencji w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy

    przekazanie technik generowania nowych rozwiązań problemów firmy oraz budowania skłonności do elastycznego działania

    udoskonalenie umiejętności profesjonalnego zarządzania procesami szkoleniowymi

    poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju i kształcenia pracowników

    poznanie narzędzi zwiększających skuteczność zarządzania szkoleniami

    dostarczenie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do posługiwania się systemami zarządzania wiedzą w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy.

    rozwój kompetencji działu szkoleń.

  • Moduł 1. Czym jest zarządzanie szkoleniami?
    Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji
    Plan strategiczny przedsiębiorstwa – analiza organizacji
    Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy
    Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa
    Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju
    Czynniki determinujące strategie rozwoju zasobów ludzkich
    Umiejscowienie funkcji szkolenia w przedsiębiorstwie – rola strategiczna szkoleń
    Projektowanie działu szkoleń
    Zadania działu szkoleń
    Kompetencje menedżera ds. szkoleń – funkcja szkoleniowa na miarę współczesnych wyzwań
    Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami.

    Moduł 2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
    Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych
    Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania)
    Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji
    Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego
    Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników
    Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb
    Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych
    Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego
    Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.

    Moduł 3. Planowanie i budżetowanie szkoleń
    Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
    Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe
    Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów
    Zasady konstruowania budżetu szkoleń, wykaz kosztów
    Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych
    Zatwierdzenie budżetu szkoleń.
    Moduł 4. Realizacja projektów szkoleniowych
    Dobór partnerów szkoleniowych (szanse i zagrożenia)
    Źródła poszukiwań firm szkoleniowych
    Typ partnera szkoleniowego (zalety, wady)
    Procedura doboru partnera szkoleniowego
    Szkolenia i ich rodzaje
    cykl uczenia się
    różnorodność typów szkoleń
    metody i formy szkoleń – czynniki decydujące o wyborze
    czym się kierować wybierając dany rodzaj szkoleń?
    Harmonogram szkoleń
    liczba i dobór uczestników
    jak często szkolić ?
    kiedy szkolić ?
    Realizacja szkoleń
    informacje dla uczestników szkolenia
    hotel – arkusz kontrolny
    o czym należy pamiętać ?– ściągawka dla organizatora szkoleń
    Raport po szkoleniu – podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy.
    Moduł 5. Ocena i ewaluacja szkoleń
    Ocena efektywności szkoleń wg modelu KirkPatrick’a,
    Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach
    Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń
    Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia
    Błędy w ocenianiu.

    Moduł 5. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania
    Procedura zarządzania szkoleniami – omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami (m.in. Wniosek o udział firmy w opłacie za studia, Umowa o dofinansowanie studiów, Umowa o skierowanie na studia, Zestawienie okresów do przepracowania, Wniosek szkoleniowy, Rezygnacja ze szkolenia, Zapytanie ofertowe, Raport dot. wyboru zewnętrznego partnera szkoleniowego, Wniosek szkoleniowy – językowy, Raport z wykonania budżetu i planu szkoleń itd.)
    Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych:
    ogólne założenia programu
    wybór trenerów
    szkolenie Train the trainers
    realizacja szkoleń przez trenerów wewnętrznych
    motywowanie trenerów
    ocena efektywności programu szkoleniowego oraz trenera
    zalety i zagrożenia związane z programem Trenerów Wewnętrznych
    koszty dotyczące efektywności całego programu.

    Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.
    To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników. Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.

  • dyplom Effect Group

  • Przykładowe metody szkoleniowe:

    Tradycyjne / zwyczajowo stosowane:

    Studia przypadków z praktyki firmy i rynku

    Symulacje i gry zespołowe

    Dyskusje moderowane

    Autorskie:

    Ćwiczenia z wykorzystaniem metod symulacyjnych

  • 1 390,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Adrianna Filiks

Psycholog, konsultant HRM, wykładowca, trener. Posiada doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu systemów zwolnień monitorowanych pracowników, oraz procesów rekrutacji i adaptacji nowozatrudnionych. W firmach o profilu usługowym, handlowym i produkcyjnym odpowiada za wdrożenie procesów rozwoju i zarządzania karierą w firmie, współpracuje z kadrą kierowniczą przy tworzeniu systemów motywacyjnych, wprowadzaniu oceny jakości pracy w podległych placówkach. Specjalizuje się w badaniach potencjału pracowników i kandydatów do pracy, badaniach zachowań pracowników w organizacji, badaniach efektów i kosztów pracy. Prowadzi doradztwo w zakresie administracji personalnej i prawa pracy. Jest ekspertem w zakresie projektowania i monitorowania programów ocen pracowniczych oraz programów outplacementowych indywidualnych i grupowych. Prowadzi także wykłady na Studiach Podyplomowych „Doradztwo Zawodowe” w Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej w module „Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy”. Od 1997 roku jest również wykładowcą na Wydziale Zarządzania, Uniwersytet Warszawski i w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego, oraz na Uniwersytecie Gdańskim i Uniwersytecie Warmińsko Mazurskim, gdzie prowadzi zajęcia z obszaru "Organizacji funkcji personalnej w firmie". Publikuje w Serwisie HR wydawanym przez Dom Wydawniczy ABC oraz w wydawnictwie CH BECK. Jest współautorką pierwszego podręcznika dla „Liderów Klubów Aktywnego Poszukiwania Pracy” oraz podręcznika „Inwestycja w Kadry”. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Psychologii). Ukończyła Podyplomowe Studium Prawa Pracy w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej, Uniwersytet Jagielloński oraz międzynarodowe studia menedżerskie (EMBA) we Francuskim Instytucie Zarządzania. Laureatka konkursu Dyrektor Personalny Roku 2000 oraz specjalnego wyróżnienienia w konkursie Dyrektor Personalny Roku 2001 w kategorii „Styl i wizerunek HR”. Zdobywczyni I miejsca w prestiżowym konkursie Menedżer Szkoleń Roku 2000, jak również I miejsca w konkursie Lider Zmian 2001 za najlepsze studium przypadku nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Członek Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

Szkolenia o podobnej tematyce