2 Dni

Zarządzanie strategiczne małymi i średnimi przedsiębiorstwami w nowoczesnej gospodarce

więcej terminów () mniej terminów
  • Wiele z umiejętności można się nauczyć, aktualizując swoją wiedzę i zmieniając konwencjonalne sposoby myślenia. Możliwość wykreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa zależeć będzie zatem od tego, jakie czynniki sukcesu zdołają wykreować menedżerowie i jaką wypracują skuteczność w swoich działaniach.

    Manager wciąż będzie zarządzać przedsiębiorstwem. Aby efektywnie zarządzać będzie potrzebować informacji, czyli prawidłowych, adekwatnych do sytuacji i dostarczonych na czas danych.

    Zarządzając i analizując równocześnie będzie planował, wybiegał myślami w przyszłość. Po rzetelnym i rozsądnym zaplanowaniu będzie musiał rozliczyć plany i ewentualnie na bieżąco wprowadzać korekty. Do tego będzie wykorzystywać posiadaną wiedzę i narzędzia.

  • 1. Założenia planowania strategicznego w nowoczesnym przedsiębiorstwie
    - podstawy i istota strategii
    - model działalności przedsiębiorstwa
    - wartości, tożsamość, model Dilts’a
    - misja i wizja przedsiębiorstwa
    - budowa planu strategicznego
    - bariery efektywnej strategii

    2. Założenia analizy strategicznej
    - rola analizy strategicznej
    - analiza makrootoczenia, Analiza PEST
    - analiza otoczenia konkurencyjnego
    - analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
    - ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa

    3. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa w praktyce
    - metoda TOWS-SWOT
    - analiza 5 sił Portera
    - metoda SPACE
    - model Canvas
    - cele SMART
    - model ADKAR

    4. Zarządzanie przedsiębiorstwem przez dywersyfikację
    - modele strategii rozwoju przedsiębiorstwa
    - cele i rodzaje dywersyfikacji
    - sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
    - konglomeraty
    - pułapki dywersyfikacji

    5. Drogi rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o strategie rozwoju rynku
    - ekspansja geograficzna
    - strategie internacjonalizacji
    - strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych

    6. Zwiększenie obecności przedsiębiorstwa w sektorach swoich nabywców lub dostawców. Strategie integracji pionowej.

    7. Wprowadzenie do strategicznego planowania finansowego

    8. Możliwości i zasady wyboru strategii konkurencji

    Szkolenia finansowe prowadzone są przy użyciu arkuszy kalkulacyjnych, dlatego niezbędne jest posiadanie komputera przenośnego. Istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu.

  • Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.

  • Szkolenie Zarządzanie strategiczne małymi i średnimi przedsiębiorstwami w nowoczesnej gospodarce przeznaczone jest dla:
    - przedsiębiorców i właścicieli firm
    - menedżerów
    - dyrektorów zarządzających
    - kierowników jednostek strategicznych w przedsiębiorstwie
    - dla wszystkich osób, które chcą zdobyć lub/i odświeżyć teoretyczną i metodologiczną wiedzę z zakresu planowania strategicznego w przedsiębiorstwie

Szkolenia o podobnej tematyce