14 Godzin, 2 Dni

Zarządzanie strategiczne czyli jak zaplanować rozwój organizacji w oparciu o analizę 7S

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z przebiegiem i uwarunkowaniami procesu budowy strategii firmy, zdobycie wiedzy na temat zarządzania strategicznego i jego znaczenia dla funkcjonowania organizacji, poznanie narzędzi zarządzania strategicznego, rozwijanie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa oraz określenie form organizacji procesu planowania strategicznego.

  • 1. Rola strategii w życiu organizacji.
    2. Formułowanie misji firmy:
    • Definiowanie tożsamości firmy.
    • Określanie wizji firmy, funkcje misji.
    • Określanie celów kierunkowych firmy.
    • Strategie przewodnictwa kosztowego, unikatowości i koncentracji.
    3. Klasyczne metody analizy strategicznej – zakres stosowania, ograniczenia.
    • Analiza otoczenia konkurencyjnego – „pięć sił” Portera .
    • Łańcuch wartości.
    • Metody portfelowe – macierz BCG, macierz McKinsey’a.
    • Analiza SWOT.
    4. Model 7S Mc Kinsey`a.
    • Strategia.
    • Struktura .
    • Systemy.
    • Styl zarządzania.
    • Wartości.
    • Umiejętności.
    • Pracownicy.
    5. Podejmowanie decyzji strategicznych.
    • Rola naczelnego kierownictwa.
    • Rola kadry kierowniczej średniego szczebla.
    • Uwarunkowania wynikające ze struktury kapitałowo – własnościowej.
    • Społeczno – organizacyjne uwarunkowania podejmowania decyzji strategicznych.
    6. Systemowe spojrzenie na organizację.
    7. Proces wdrażania strategii i jego wąskie gardła.
    • Decyzje strategiczne – narzędzia wspomagania, rola intuicji, czynnik ryzyka.
    • Wprowadzanie zmian strategicznych – czynniki oporu.
    • Upowszechnianie strategii, budowanie zaangażowania pracowników.

    Ćwiczenia:
    • Analiza otoczenia SWOT, PESTER – praca warsztatowa.
    • Diagnoza rozwoju organizacji – kwestionariusz Leppard, Quinn Quameron.
    • Diagram 7s - praca indywidualna bądź zespołowa w oparciu o organizacje uczestników.
    • Zasady formułowania celów – dyskusja moderowana.

  • certyfikat TQMsoft

  • wykład, ćwiczenia, case study, przykłady

  • średnia i wyższa kadra kierownicza oraz osoby zarządzające przedsiębiorstwem

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

trenerzy TQMsoft

Szkolenia o podobnej tematyce