14 Godzin, 2 Dni

Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy

Wrocław Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Warszawa Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Katowice Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Poznań Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Warszawa Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Wrocław Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Warszawa Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Kraków Trwa nabór 1 350,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Cel szkolenia:

    Uświadomienie uczestnikom wiedzy dotyczącej obszaru planowania

    Pokazanie uczestnikom korzyści z pracy harmonogramowej

    Przekazanie narzędzi do zarządzania własnym czasem

    Nauczenie skuteczniejszego korzystania z planów wytyczonych odgórnie

    Wykształcenie u uczestników umiejętności samomotywacyjnych

    Przekazanie narzędzi do prawidłowego sporządzania planu pracy

    Wdrożenie sposobów oszczędności czasu i energii

    Umiejętność określania priorytetów

    Podniesienie skuteczności indywidualnej i grupowej





    Korzyści dla uczestników:

    Uczestnicy nauczą się:

    Samodzielności i wydajności w pracy

    Pokonywania większych wyzwań

    Ustalać priorytety w zadaniach

    Odpowiedzialności za wyniki pracy

    Uczestnicy zastosują:

    Metody realizowania planów wytyczonych odgórnie

    Techniki ścisłego planowanie i zgrania w czasie

    Sposoby oszczędności czasu i energii





    Adresaci szkolenia:

    Pracowników stanowisk związanych z planowaniem, terminowymi zadaniami, projektowaniem zadań

    Pracowników zobowiązanych do samodzielnego planowania czasu i obowiązków

    Przełożonych, zarządzających zespołem

    Pracowników różnych działów współpracujących ze sobą

    Pracowników mających problemy z wytyczaniem, rozpoznaniem lub realizacją zadań

    Pracowników mających problemy z terminowością, spóźniających się, niedotrzymujących terminów

    Pracowników realizujących odgórnie wytyczone cele

    Osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji

  • Wstęp
    Przywitanie
    Przedstawienie trenera i uczestników
    Werbalizacja i weryfikacja oczekiwań i potrzeb szkoleniowych
    Ustalenie zasad obowiązujących podczas szkolenia
    Przedstawienie zakresu tematycznego szkolenia
    Określenie warunków brzegowych skutecznej nauki

    Wprowadzenie – moje mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem
    Zdiagnozowanie podstawowych nawyków w dotychczasowym zarządzaniu czasem, przydatnych i zgubnych
    Gra strategiczna – organizacja pracy
    Uświadomienie, czym są nawyki i jaka jest ich skuteczność w organizacji pracy
    Warsztat nauczający tworzenia nawyków lub zamiany dotychczasowych
    Wskazania do dalszej pracy w powyższym zakresie po szkoleniu

    Pożeracze czasu – czym są, jak je wykrywać i eliminować
    Grupowe określenie złodziei/pożeraczy czasu
    Podział na tzw. złodziei jawnych i ukrytych
    Diagnoza własnych złodziei
    Poszukiwanie konkretnych sposobów na eliminację wybranych pożeraczy
    Wskazania do dalszej pracy w powyższym zakresie po szkoleniu

    Czas i organizacja – czym jest „czas” i czym tak naprawdę zarządzamy
    Grupowe zdefiniowanie pojęcia ,,czas” i zakresu wpływu na jego zarządzanie
    Uświadomienie przestrzeni-obszarów, którymi naprawdę zarządzamy
    Odniesienie do wcześniejszej pracy z nawykami
    Przykłady skutecznego organizowania pracy
    Odkładanie zadań tzw. „otwarte pętle” – czym skutkuje, dlaczego męczy i jak nie odkładać
    Grupowe ustalenia dotyczące powodów, okoliczności i zakresu odkładanych zadań
    Zdefiniowanie pojęcia ,,odkładanie”
    Uświadomienie zgubności odkładania na rzecz skuteczności planowania
    Indywidualne zdiagnozowanie własnych ,,otwartych pętli”
    Nauka zamiany ,,otwartych pętli” na zdefiniowane, celowe czynności – trzy techniki

    SMART – jak wytyczać skutecznie cele
    Ustalenie zasadności określania i definiowania celów
    Warunki podnoszące skuteczność w określaniu i realizacji celów
    Wyjaśnienie zasad określania celu metodą SMART
    Samodzielne/grupowe zapisywanie celu metodą SMART

    Planowanie czyli kontrola nad wydarzeniami – jak skutecznie planować krótko- i długoterminowo
    Ustalenie zasadności i warunków tworzenia planów
    Sprawdzanie zgodności wybranego planu z określonym celem
    Nauka planowania na arkuszach– trzy techniki (Pytania i odpowiedzi, Strategia Vonneguta, Wykres Gantta)

    Macierz Eisenhowera – priorytety zadań, zadania ważne i pilne
    Określenie celowości priorytetowania dla zarządzania czasem
    Wyjaśnienie macierzy Eisenhowera
    Rozgraniczenie zadań pilnych od ważnych
    Nauka priorytetowania na przykładach wstecznych i planowanych (dwie techniki)

    Zasada Pareto – skuteczność działań
    Wyjaśnienie związku zasady Pareto z efektywnością zadań
    Omówienie przykładów działania zasady Pareto w codziennym życiu
    Nauka samodzielnego znajdowania przestrzeni życiowych wymagających zastosowania zasady Pareto i tworzenie planów naprawczych

    Higiena pracy i odpoczynku – jak pracuje nasz umysł i jak to wykorzystać
    Określenie cykli aktywności, efektywności, czuwania i snu ludzkiego umysłu
    Przedstawienie trzech podstawowych typów aktywności dobowej (Większość ludzi, Sowy, Skowronki)
    Nauka samodzielnego określania własnych cyklów aktywności
    Przykłady zamiany obowiązków w ustawieniach godzinowych własnego harmonogramu

    Skuteczność na co dzień – algorytm prostych działań
    Gromadzenie informacji
    Analiza informacji
    Organizowanie spraw – nowa rola kalendarza
    Określenie prostych algorytmów doboru obowiązków i czasu oraz sposobu ich wykonania
    Nauka schematu decyzyjnego

    12 praw skutecznego panowania nad czasem
    Omówienie 12 podstawowych zasad zarządzania czasem

    Zakończenie szkolenia
    Podsumowanie najważniejszych elementów szkolenia i wskazówki do indywidualnej pracy
    Ewaluacja – podsumowanie dokonane przez uczestników, własne wnioski do pracy

  • dyplom effect group

  • Szkolenie prowadzone jest metodą treningu umiejętności, metodą interakcyjną z wykorzystaniem elementów psychologii procesu.

    Szkolenie rozpoczyna się tzw. Kontraktem, ustalającym zasady współpracy i zachowania na zajęciach, uczestnicy otrzymują skrypt z treścią merytoryczną szkolenia. Szkolenie podzielone jest na moduły, dotyczące pojedynczych zagadnień. Każdy moduł zawiera niezbędną, minimalną ilość teorii oraz praktykę (w formie warsztatów, gier i ćwiczeń) dla całej grupy uczestników, podgrup i indywidualnych. Zastosowanie technik interakcyjnych i interaktywnych stwarza optymalne warunki dla rozwinięcia w uczestnikach zaangażowania, pozwala na szybkie przyswojenie niezbędnych informacji i umiejętności. Każdy z uczestników praktycznie ćwiczy nowe techniki w warunkach symulujących środowisko pracy. Uczestnicy stymulowani i aktywizowani są do samodzielnej pracy, do wytworzenia wewnętrznej motywacji, do samodzielnego szukania rozwiązań na każdym z poziomów a także wdrażania w życiu przetestowanych na szkoleniu metod.

    Formy przekazu informacji i utrwalania zdobytych umiejętności:

    Przystępne, interaktywne przekazanie treści merytorycznych

    Opis i wyjaśnienie konkretnej techniki czy metody

    Praktyczne trenowanie poznanych technik

    Wspólna analiza przypadków i symulacje rzeczywistych sytuacji i zdarzeń zawodowych z zastosowaniem nowych wzorców zachowań

    Tematyczne gry i zajęcia grupowe wspomagane przez trenera

    Zadania indywidualne wspomagane przez trenera

  • Pracowników stanowisk związanych z planowaniem, terminowymi zadaniami, projektowaniem zadań

    Pracowników zobowiązanych do samodzielnego planowania czasu i obowiązków

    Przełożonych, zarządzających zespołem

    Pracowników różnych działów współpracujących ze sobą

    Pracowników mających problemy z wytyczaniem, rozpoznaniem lub realizacją zadań

    Pracowników mających problemy z terminowością, spóźniających się, niedotrzymujących terminów

    Pracowników realizujących odgórnie wytyczone cele

    Osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji

  • 1 350,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce