8 Godzin, 1 Dni

Zarządzanie przez cele

4 000,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
    • poznanie podstaw teorii zarządzania

    • nabycie umiejętności realizowania poszczególnych etapów zarządzania

    • nauka wyznaczania i realizowania celów

    • uświadomienie roli zaangażowania w program na wszystkich szczeblach zarządzania

    • poznanie zasad wspólnego ustalania celów - zasada partycypacji

    • powiązanie celów indywidualnych z nadrzędnymi celami strategicznymi

    • poznanie istoty precyzji formułowania celu

    • uświadomienie autonomii realizacji planów

    • zasady filozofii zarządzania przez cele


    1. Firma jako organizacja
      • Mechanicystyczny i organiczny model organizacji
      • Fazy rozwoju organizacji wg modelu Grainera, formy wzrostu organizacji
      • Diagnoza etapu rozwoju organizacji wg modelu Grainera i konsekwencje dla zarządzania przez cele

    2. Zarządzanie przez cele i kierowanie a cechy doskonałych firm
      • Teorie zarządzania i źródła władzy w organizacji

    3. Misja, strategia, cele przedsiębiorstwa. Struktura systemu celów, różnice jakościowe i struktura kaskadowa
      • Charakterystyka systemów przywództwa, test „zdrowia” organizacji wg Likerta
      • Od grupy do zespołu, cechy i objawy wg McGregora

    4. Grupy formalne i nieformalne w organizacji
      • Od grupy kooperującej do efektywnego zespołu, etapy rozwoju zespołu
      • Autorytety, źródła władzy w organizacji
      • Budowa sprawnie działających zespołów, sprzyjające zachowania menedżera
      • Efektywność grupy – jakość pracy a elementy struktury zespołu
      • Niebezpieczeństwa spójnych zespołów

    5. Cele i zadania zespołu, optymalizacja pracy w rozwoju przedsiębiorstwa w perspektywie czasowej
      • Potrzeba pracy zespołowej wg De Casey’a
      • Funkcje kierowania i zarządzanie przez cele a reguły efektywnego określania celu

    6. Wpływ na podwładnych a założenia teorii zachowania
      • Praktyka stosowania teorii zachowania
      • Role zespołowe i korzystne kombinacje ról
      • Cechy kierowników – elementy autodiagnozy
      • Cechy sprzyjające i niesprzyjające na continuum zarządzania wg Schmidta
      • Organizacja pracy zespołowej – nawiązanie do formułowania celów
      • Zagrożenia efektywnej pracy zespołowej

    7. Delegacja władzy i uprawnień jako kluczowy element sprawnego zarządzania przez cele
      • Umiejętności skutecznego delegowania uprawnień, warunki delegacji władzy
      • Bariery u delegującego, bariery u otrzymującego delegację, bariery sytuacyjne
      • Negatywne sylwetki menedżera
      • Kwadraty Ohio jako podstawowe narzędzie określenia menedżera
      • Krytyka i pochwała w pracy menedżera
      • Rozmowy z przełożonymi i podwładnymi, cechy, cele, skutki
      • Złote zasady przywódcy, sześćdziesiąt rad menedżerów z USA

  • Certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu firmy eduPartners.

    • wykład

    • ćwiczenia

    • dyskusje moderowane

    • filmy szkoleniowe

    • symulacje

    • narzędzia diagnostyczne

    • kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla

    • specjaliści

  • 4000 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • przerwy kawowe
    wyżywienie
    analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

  • Podana cena jest orientacyjną ceną przeprowadzenia jednego dnia szkoleniowego. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z naszym biurem.

  • 4000 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • Podana cena jest orientacyjną ceną przeprowadzenia jednego dnia szkoleniowego. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z naszym biurem.

Trener firmy eduPartners

Szkolenia o podobnej tematyce