16 Godzin, 2 Dni

Zarządzanie projektami metodą łańcucha krytycznego - TOC, zarządzanie buforami i dynamiką harmonogramów

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • • Zainspirowanie i podniesienie poziomu wiedzy kadry o CC - poznanie praktycznego stosowania teorii ograniczeń (TOC) i zarządzania buforami w środowisku pracy pojedynczych i wielu projektów.
    • Postrzeganie w projektowej kulturze pracy zmienności, jako części „życia projektowego”, wymagającej zarządzania.
    • Redukcja w projektowej kulturze pracy przyczyn powstawania zmienności, jak niekontrolowana wielozadaniowość i spadek wydajności, tylko subiektywne szacowanie, brak zarządzanie wiedzą, brak standaryzacji, dominacja zachowań emocjonalnych w szacowaniu np. pesymizm/strach, walka o zasoby itd.
    • Zobiektywizowanie metod szacowania (pracochłonność, czas, koszt) dla właściwej interpretacji odchyleń budżetowych, jak i czasowych.
    • Podniesienie wydajności pracy i usprawnienie komunikacji.
    • Uruchomienie procesu dalszego zintegrowanego doskonalenia praktyk project management – praktyczny i ciągły lessons learned w zarządzaniu wiedzą.
    • Zrozumienie kontekstu-specyfiki otoczenia biznesowego firmy w odniesieniu do użycia CC w praktyce.
    • Redukcja kosztów zarządzania projektami.

  • Dzień 1/2

    1. Przyczyny powstanie obszaru wiedzy pt. project management (PM):
    • powody wyodrębnienia obszaru wiedzy - PM,
    • nie zawsze właściwa realizacja założeń, zrozumienia czym naprawdę jest projekt,
    • jak dalece „brand” metodyki są pomocne?

    2. Przyczyny powstawania zmienności w projektach i metody zarządzania:
    • czynnik ludzki i motywacje modyfikujące szacunki,
    • wielozadaniowość i zakłócenie wydajności,
    • walka o zasoby i sztuczne kreowanie wąskich gardeł,
    • syndrom studenta,
    • brak skutecznego zarządzania priorytetami,
    • bark standaryzacji pracy i zarządzania wiedza,
    • złożoność zależności między harmonogramami prac, innymi obowiązkami, a prawo Parkinsona,
    • co można zrobić aby zmienność była pod kontrolą, a estymacja bardzie wiarygodna – model opracowany na Tias Nimbas i Bradford School of Management.

    3. Metody harmonogramowania:
    • tak szybko, jak to możliwe (ASAP) i konsekwencje kreowania komfortu wczesnego startu,
    • tak późno, jak to możliwe (ALAP) i mylenie nowoczesnej metody harmonogramowania z efektem studenta,
    • harmonogramowanie dynamicznie kontra statyczne - tradycyjne, podejście pull kontra push. Co naprawdę znaczy mieć „perfekcyjnie oszacowany harmonogram”,
    • harmonogramowanie na punkt centralny,
    • metoda ścieżki krytycznej (CP), a metoda łańcucha krytycznego.

    4. TOC i warsztat z monitorowania wąskich gardeł:
    • co to jest wąskie gardło, ile ich jest?
    • przekolejkowanie pracy na wąskie gardło,
    • różnica między przeplanowaniem, a sterowaniem pracą, gdzie jest granica? Wykorzystanie wybranych technik Lean w pracy biurowej.

    Dzień 2/2

    1. Historia powstanie koncepcji Goldratt’a – CC i też jej konstruktywna krytyka:
    • założenie koncepcji CC,
    • dwa filary koncepcji – kolejkowanie pracy na wąskie gardła i zarządzanie buforami,
    • wykorzystanie tzw. efektu sztafety,
    • krytyka koncepcji – DanTrietsch,
    • wymagania do spełnienia dla skutecznego stosowanie CC w organizacji – kultura pracy, wsparcie techniczne, wdrożenie, otoczenie projektowe firmy (interesariusze).

    2. Rodzaje buforów i ich praktyczne metody kalkulacji i umiejscowienia w harmonogramach:
    • matematyczny model błędu w szacowaniu,
    • jak praktycznie i sprawnie w danej sytuacji oszacować bufor – określić margines błędu – PERT, Monte Carlo,
    • bufory – przeestymowania i również niedoszacowania,
    • bufor projektu, zasilający, zasobów.

    3. Kompletne użycie metody dla pojedynczych i portfolia projektów – ćwiczenia i warsztat.

    4. Wsparcie informatycznie w zarządzaniu CC – prezentacja.

    5. Podsumowanie końcowe szkolenia i krótkie przypomnienie treści zajęć, „follow-up”. Omówienie zasad realizacji dalszego wsparcia dla uczestników.

  • ukończenia szkolenia

  • Programy charakteryzują się wysoką dynamiką oraz interaktywnością. Użyte metody, to m.in. studium przypadku, dyskusje, symulacje, prezentacje oraz ćwiczenia w małych grupach. Zajęcia prowadzone są metodą coaching’u – trener zadaje pytania dotyczące opinii i refleksji uczestników co do pomysłów/usprawnień możliwych do wdrożenia we własnej pracy. Podejście do organizacji zajęć jest pragmatyczne – służy opanowaniu użycia konkretnych narzędzi. W punktach wymagających obliczeń- prezentowane są przykładowe funkcjonalności informatyczne. Ze względu na zamknięty charakter spotkania - ma ono również w sobie element doradczy, stąd trener oferuje wsparcie po spotkaniu.

    Materiały przygotowane są w charakterze „nadmiarowym”. Zapewnia to elastyczność i możliwość dynamicznego dostosowania się do potrzeb uczestników nawet w trakcie trwania zajęć. Dotyczy to zarówna dostępnych modułów tematycznych, jak i przygotowanych do użycia ćwiczeń.

    Większość rysunków dydaktycznych wykonywanych jest nie na flipcharcie, a na ekranie komputera (tablet graficzny) co poprzez rzutnik daje wielokrotnie większe i czytelniejsze obrazy. Po szkoleniu „wystawione” są one do pobrania z sieci internetowej.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.

Szkolenia o podobnej tematyce