0 Godzin, 0 Dni

Zarządzanie personelem

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • * Spojrzenie na funkcję personalną jako pełnowartościową dziedzinę zarządzania.



    * Rozpatrzenie zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii, struktury i kultury organizacyjnej.



    * Rozwój kompetencji w zakresie skutecznej komunikacji.



    * Pokazanie jak może wzrosnąć efektywności pracy zespołu dzięki odpowiednio przeprowadzanym i moderowanym technikom pracy grupowej..



    * Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania rekrutacji i selekcji na stanowiska operacyjne i kierownicze.



    * Poznanie zasad profesjonalnego zarządzania szkoleniami i rozwojem pracowników.



    * Zdobycie umiejętności projektowania i prowadzenia krótkich szkoleń i prezentacji



    * Poznanie technik wspomagających indywidualny rozwój pracowników.



    * Zapoznanie uczestników z ramową procedurą rozstawania się z pracownikami, z zasadami prowadzenia rozmowy ostrzegawczej, rozmowy zwalniające

  • 1. BUDOWANIE ZESPOŁÓW

    * Cele:
    o Identyfikacja mocnych i słabych stron zespołów.
    o Uświadomienie zalet i wad pracy grupowej.
    o Uświadomienie mechanizmu synergii dzięki technikom pracy grupowej.
    o Pokazanie tworzenia ról w zespole.

    * Program:
    o Podstawowe uwarunkowania działania zespołu.
    o Wpływ stylu kierowania na pracę zespołu.
    o Techniki prac zespołowych
    o Zalety i wady pracy zespołowej
    o Etapy grupowego rozwiązywania problemów
    o Sposoby konstruowania skutecznych zespołów
    o Rozwiązywanie konfliktów

    * Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:
    o rozróżniać style kierowania i ich wpływ na pracę ludzi ;
    o budować skuteczne zespoły,
    o rozróżniać poszczególne role w grupie;
    o rozwiązywać problemy wewnętrzne


    2. STRATEGIA PERSONALNA.

    * Cele:
    o Spojrzenie na funkcję personalną jako pełnowartościową dziedzinę zarządzania.
    o Rozpatrzenie zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii, struktury i kultury organizacyjnej.
    o Poznanie zasad identyfikacji istniejącej w firmie polityki personalnej.
    o Przeanalizowanie zadań realizowanych w obrębie funkcji personalnej pod kątem outsourcingu.
    o Uświadomienie konieczności transformacji HR w kontekście potrzeb biznesowych.
    o Przeanalizowanie kluczowych obszarów przedsiębiorstwa.
    o Zidentyfikowanie potencjalnych działań kadrowych.
    o Wprowadzenie pojęcia kompetencji.
    o Analiza systemu oceny okresowej na tle głównych aspektów polityki personalnej.
    o Przygotowanie kadry menedżerskiej do zaprojektowania funkcji personalnej na poziomie strategicznym i operacyjnym.

    * Program:
    o Pojęcia związane z Zarządzaniem Zespołem
    o Tworzenie polityki personalnej w firmie
    o Zasady Strategii Personalnej
    o Relacje między polityką a strategią i celami
    o Potrzeby Firmy a działania personalne
    o Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa
    o Analiza potencjalnych działań kadrowych
    o Zarządzanie kompetencjami

    * Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:
    o Określić politykę personalną własnej firmy,
    o Określić sposób wypełniania przez dział personalny polityki personalnej,
    o Przeprowadzić analizę głównych obszarów przedsiębiorstwa i potencjalnych działań kadrowych,
    o Przygotować kierowników do opracowania działań personalnych w firmie.


    3. SPRAWNA KOMUNIKACJA

    * Cele:
    o Rozwój kompetencji w zakresie skutecznej komunikacji.
    o Poznanie i zrozumienie praw rządzących skuteczną komunikacją.
    o Poprawienie efektywności prowadzenia rozmów.
    o Nauczenie aktywnego słuchania i udzielania informacji zwrotnej (feedback)
    o Poznanie najczęściej występujących barier w komunikacji
    o Przemodelowanie nawiązywania kontaktu z rozmówcą na sposób otwarty i pozytywny.

    * Program:
    o Główne pojęcia z zakresu komunikowania się,
    o Pętla komunkacyjna0schemat (nadawca ? komunikat - odbiorca)
    o Komunikowanie się w przedsiębiorstwie
    o Wpływ jakości komunikacji na sposób obsługiwania Klienta
    o Werbalna i niewerbalna płaszczyzna komunikowania (A. Mehrabian)
    o Uwarunkowania komunikacyjne:
    o - Bariery i ułatwienia,
    o - Nastawienie i kontekst,
    o - Sformułowania pozytywne,
    o - Informacja zwrotna jako pomoc w motywowaniu,
    o - Metaprogramy - cele - problemy

    * Po zajęciach uczestnicy powinni umieć:
    o Korzystać z narzędzi komunikacji interpersonalnej w praktyce;
    o Udzielać informacji zwrotnych i parafrazować wypowiedzi,
    o Rozpoznawać bariery komunikacyjnie i umiejętnie je przekraczać,
    o Spójnie przekazywać informacje poprzez wykorzystanie mowy werbalnej i niewerbalnej,
    o Umiejętnie żonglować wypowiedziami.


    4. ORGANIZOWANIE SZKOLEŃ (opcja)

    * Cele szczegółowe:
    o Poznanie zasad profesjonalnego zarządzania szkoleniami i rozwojem pracowników.
    o Poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju i kształcenia pracowników.
    o Poznanie narzędzi zwiększających skuteczność zarządzania szkoleniami i rozwojem pracowników
    o Zdobycie umiejętności projektowania i prowadzenia krótkich szkoleń i prezentacji
    o Poznanie technik wspomagających indywidualny rozwój pracowników.

    * Program:
    o Szkolenia w realizacji strategii personalnej
    o Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
    o Planowanie i budżetowanie szkoleń
    o Firma zewnętrzna, trener samodzielny a własne siły wewnętrzne
    o Coaching i mentoring ? sposoby wspierania rozwoju
    o Ocena i ewaluacja szkoleń

    * Po zajęciach uczestnicy powinni umieć:
    o Analizować potrzeby szkoleniowe firmy;
    o Planować i konstruować kosztowo szkolenia,
    o Wyszukiwać i weryfikować realizatorów szkoleń,
    o Dokonywać oceny szkoleń,
    o Przygotować i przeprowadzić krótką prezentację i szkolenie.



    5. ZATRUDNIANIE

    * Cele:
    o Zapoznanie uczestników ze sposobami zatrudniania na stanowiska operacyjne i kierownicze w kolejności:
    o - Badania potrzeb organizacji
    o - Wyboru metody doboru kandydatów
    o - Konstruowania narzędzi takich jak kwestionariusz rozmowy kwalifikacyjnej.
    o - Poznanie zasad współpracy z firmami zewnętrznymi wzbogacone o czynności dodatkowe m.in. testy, ?Próbki pracy? i AC.
    o - Poznanie możliwości Internetu w rekrutacji.

    * Program:
    o Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych, procesu rekrutacji i pozyskania pracowników
    o Współpraca z firmami zewnętrznymi w procesie rekrutacji
    o Rekrutacja przez Internet
    o Przyjmowanie zgłoszeń i wstępna selekcja
    o Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
    o Czynności dodatkowe
    o Negocjowanie warunków zatrudnienia i konsekwencje.
    o Strategia wynagrodzeń.

    * Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:
    o Zatrudniać podwładnych i współpracowników na podstawie określenia potrzeb, opracować profil poszukiwanego kandydata, wybrać trafnie metodę rekrutacji i selekcji, opracować projekt ogłoszenia rekrutacyjnego, skonstruować kwestionariusz rozmowy wstępnej,wykorzystać Internet w prowadzeniu rekrutacji, wybrać dodatkowe narzędzia selekcji oraz być partnerem w procesie rekrutacji prowadzonym przez firmę zewnętrzną i określić strategię wynagrodzeń dla zatrudnionych pracowników.



    6. ODCHODZENIE I ZWALNIANIE PRACOWNIKÓW

    * Cele:
    o Zapoznanie uczestników z ramową procedurą rozstawania się z pracownikami, praktyką prowadzenia rozmowy ostrzegawczej, zwalniającej, informowania zespołu o odejściu (zwolnieniu).
    o Określenie negatywnych skutków zwolnień.
    o Sposoby pomagania (outplacement)

    * Program:
    o Negatywne skutki dla firmy i dla pracownika
    o Przesunięcia, degradacje pracowników
    o Powody odejścia- zwolnienia
    o Plan zwalniania
    o Wina pracownika- rozmowa ostrzegawcza, rozmowa zwalniająca
    o Odejście dobrowolne- w poszukiwaniu innych warunków
    o Zwolnienia z winy firmy- np. w wyniku reorganizacji ?outplacement, lub likwidacji-rekompensaty,
    o Dokumenty niezbędne przy zwalnianiu
    o Informacja dla załogi

    * Po szkoleniu uczestnicy powinni umieć:
    o Opracować dla swojej firmy ogólną procedurę rozstawania się z pracownikami, zaczynając od prowadzenia rozmowy ostrzegawczej do rozmowy zwalniającej.
    o Przygotowywać i podać informację dla zespołu.
    o Przygotować kierowników do zwolnień.

  • tak

  • * Kadra Menedżerska



    * Zespoły HR



    * Właściciele MSP

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

* Pedagog - absolwent pedagogiki Uniwersytetu Łódzkiego



* Handlowiec - zajmował się sprzedażą bezpośrednią produktów szybko rotujących, sprzedażą powierzchni reklamowych w katalogach, oraz wymianą informacji gospodarczej, a także sprzedażą usług edukacyjnych



* Menedżer - zarządzał zespołami handlowymi obsługującymi klientów instytucjonalnych w dystrybucji i w usługach. Kierował także oddziałem ogólnopolskiej spółki edukacyjnej



* Negocjator - prowadził negocjacje handlowe dotyczące realizacji usług z firmami, urzędami i z administracją samorządową. Negocjował także warunki kontraktów dotyczących finansowania działalności firm



* Doradca personalny - w oparciu o metodę Thomas i Insights prowadził rekrutację personelu handlowego dla klientów zewnętrznych we własnej spółce



* Trener - od 1994 roku prowadzi szkolenia przede wszystkim z zakresu negocjacji oraz obsługi klienta, sprzedaży i kierowania zespołami handlowymi

Szkolenia o podobnej tematyce