18 Godzin, 2 Dni

Zarządzanie kompetencjami - zasady tworzenia jednorodnego systemu opartego na kompetencjach, wspierającego procesy rekrutacji, adaptacji, oceny, rozwoju i szkoleń pracowników

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • •Poznanie praktycznego sposobu prowadzenia polityki personalnej opartego na zarządzaniu kompetencjami, gdzie pojęcie kompetencji staje się punktem wyjścia i ogniwem łączącym działania z różnych zakresów tej polityki.

    •Poznanie zasad praktycznego wykorzystania kompetencji pracownika przy:

    oRekrutacji i selekcji kandydatów do pracy.

    oOcenie okresu adaptacji nowozatrudnionych pracowników.

    oPlanowaniu indywidualnego rozwoju pracowników opartego na programie szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych.

    oOcenie okresowej pracowników.

    oKształtowaniu w pracownikach postaw, którymi charakteryzuje się celowo modelowana kultura organizacyjna firmy.

    oOkreśleniu właściwych standardów pracy na stanowisku.

    oPrzygotowywaniu pracowników do bieżących i przyszłych zadań.

    •Poznanie możliwości:

    oZwiększania wartości spółki poprzez wzrost wartości zasobów pracowniczych i zwiększanie poziomu satysfakcji pracowników.

    oZwiększenia efektywności nakładów firmy poniesionych na szkolenia pracowników.

    oPrzemiany firmy w organizację stale uczącą się, w której pracownicy rozwijają swoje umiejętności w kierunku pożądanych przez zarządy tych firm zmian.

    oWykorzystania kompetencji do wsparcia procesu zarządzania przez cele w organizacji.

    •Poznanie praktycznego sposobu budowania i wdrożenia Księgi Kompetencji w firmie na podstawie konkretnych wdrożeń w innych organizacjach.

    •Możliwość znalezienia rozwiązań rzeczywistych problemów, na jakie mogą natrafić uczestnicy warsztatów w swoich organizacjach podczas wdrażania systemu zarządzania kompetencjami.

  • 1.Pojęcie kompetencji i ich znaczenie dla organizacji
    •Rodzaje kompetencji
    •Angażowanie menedżerów i kierowników w rozwój systemu zarządzania kompetencjami poprzez pryzmat korzyści dla nich jako osób zarządzających zespołami pracowniczymi i odpowiedzialnych za realizację celów strategicznych firmy.

    2.Zarządzanie kompetencjami jako system łączący wszystkie elementy funkcji zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
    •Rekrutacji i selekcji
    •Adaptacji na nowym stanowisku
    •Systemu wynagradzania i premiowania
    •Oceny efektów pracy pracownika
    •Rozwoju i szkoleń

    3.Etapy procesu definiowania kompetencji
    •Zbieranie informacji
    •Definiowanie kryteriów
    •Wybór grupy pilotażowej
    •Opracowanie modelu zarządzania kompetencjami – określenie obszarów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które będą objęte kompetencjami

    4.Ocena kompetencji – możliwe, praktyczne rozwiązania

    5.Księgi Kompetencji i jej znaczenie dla kultury organizacyjnej spółki
    •Menedżerskie podejście do kultury organizacyjnej

  • certyfikat ukończenia szkolenia

  • Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatowej - uczestnicy nieustannie będą mobilizowani do aktywności indywidualnej oraz zespołowej, poprzez różnorodne formy prowadzenia zajęć:

    •mini wykładów

    •dyskusji w małych grupach

    •zadań grupowych

    •ćwiczenia określonych umiejętności w parach bądź małych grupach

    •omówień ćwiczeń i pracy na bezpośrednim doświadczeniu uczestników:

    oomawiany jest motyw przewodni ćwiczenia

    oanalizowane są podobieństwa przebiegu ćwiczenia, sposobu jego wykonania, itd. do życia zawodowego

    oformułowane są wnioski na przyszłość wynikające z ćwiczenia

    •pracy z arkuszami roboczymi

    •odgrywanie scenek zaczerpniętych z realnej pracy

    •nagrań kamerą wideo



    W trakcie warsztatu uczestnicy będą mieli okazję weryfikować posiadane umiejętności, poprzez odwoływanie się do osobistych doświadczeń.

    Kolejność ćwiczeń (struktura szkolenia) będzie miała na celu umożliwienie uczestnikom wykorzystywanie zdobywanej wiedzy i umiejętności w każdym kolejnym zadaniu. Dzięki temu możliwe będzie stopniowe pogłębianie poziomu analizy problemów i zachowań. Takie podejście gwarantuje możliwość eliminowania niepożądanych wzorców zachowań przy jednoczesnym wzmacnianiu pozytywnych.





    Zakończenie i podsumowanie szkolenia odbywa się zawsze poprzez:

    •Krótkie przypomnienie wszystkich zagadnień przerabianych w trakcie szkolenia.

    •Ćwiczenie zamykające „Most w przyszłość” – Jak wykorzystam zdobytą wiedzę i umiejętności w mojej codziennej pracy? – wypracowanie metody wdrażania nabytych umiejętności.

  • Zapraszamy do udziału w warsztatach menedżerów wszystkich szczebli zarządzania oraz pracowników komórek kadrowych i personalnych firm, którzy odpowiedzialni są za ujednolicenie i rozbudowanie funkcji z zakresu zarządzania podległymi pracownikami czy zasobami ludzkimi w całej firmie.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Magdalena Rybarczyk-Dominas

Monika Borowicz

Szkolenia o podobnej tematyce