3 Godzin, 24 Dni

Zarządzanie holdingiem metody tworzenia, planowanie i funkcjonowanie

8,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Zapoznanie uczestników z charakterystyką holdingu jako nowoczesnej formy organizacyjnej. Uświadomienie jego roli w procesie restrukturyzacji i prywatyzacji podmiotów gospodarczych, przystosowujących się do nowych warunków wolnorynkowych na rynku europejskim. Celem szkolenie jest przedstawienie metodyki projektowania struktur i zarządzania grupami kapitałowymi.



    Na szkoleniu omówione zostaną następujące elementy:

    · Pojęcie holdingu

    · organizacja holdingu i rodzaje struktur holdingowych

    · uwarunkowania formalno-prawne holdingu w kraju

    · proces tworzenia struktury holdingowej

    · system zarządzania

    · system informacyjny

    · aspekty zarządzania finansami: problematyka konsolidacji sprawozdań finansowych holdingów

  • PROGRAM BAZOWY - program szkolenia zamkniętego jest propozycją wstępną. Indywidualny program wraz z pełnym scenariuszem szkolenia sporządzany jest po analizie potrzeb Firmy Klienta, bądź też na podstawie sugestii Klienta.
    BLOK I. ASPEKTY ORGANIZACYJNE
    1. Istota Holdingu
    § holding - przedsiębiorstwo sieciowe
    § atrybuty holdingu
    § uczestnictwo holdingowe
    § spółka naczelna i spółki zależne
    § organizacja holdingu: dokumenty regulujące zasady tworzenia i funkcjonowania holdingów (dokumenty związane z przekształcaniem strukturalno-własnościowych, umowy regulujące transfer mienia spółki holdingowej dokumentacja ekonomiczno-finansowa)
    § holding w regulacjach prawnych na świecie
    § holding w regulacjach prawnych w Polsce
    2. Przyczyny powstawania holdingów
    § ekspansja na nowe rynki
    § pozyskanie nowych grup klientów lub rozszerzenie ich dotychczasowego grona
    § dywersyfikacja działalności
    § zdobycia nowych rynków zbytu
    § zdobycie nowych technologii
    § inwestowanie środków pieniężnych w lokaty kapitałowe w obcych podmiotach gospodarczych
    § opanowanie rynku, na którym działa przedsiębiorstwo
    § ucieczka przed płaceniem podatków od zrealizowanych dochodów
    § zwiększenie efektywności zarządzania zasobami finansowo-rzeczowymi
    § poprawa skuteczności kierowania zasobami ludzkimi
    3. Formy holdingów w gospodarce
    § podział ogólny: horyzontalny (podmioty prowadzące działalność w tej samej dziedzinie), wertykalny (rafineria i podmioty prowadzące stacje benzynowe), diagonalny (podmioty należące do różnych gałęzi gospodarki)
    § podział w oparciu o kryterium podmiotowe i przedmiotowe: podmiotowo jednolity, przedmiotowo jednolity, mieszany podmiotowy
    § podział w zależności od zasięgu struktury holdingowej: krajowy, zagraniczny, międzynarodowy
    § podział w oparciu o formę organizacyjno-prawną: kierowniczy, finansowy, kapitałowy
    4. System zarządzania holdingiem
    § zarządzanie strategiczne w holdingu
    § obszary strategiczne w holdingu
    § efekty synergii oraz symetria potencjałów i uprawnień podmiotów holdingu
    § formalizacja procesu zarządzania podmiotami holdingu
    § centralizacja konta decentralizacja
    § koordynacja podmiotów holdingu
    § kompetencje spółki naczelnej
    5. Kompetencje spółki naczelnej
    § obszary aktywności spółki naczelnej
    § ramowy zakres koniecznych funkcji
    § segmentacja ról w spółce naczelnej
    § problem wyboru formy zarządu
    § rada holdingu, komitety itp.
    § regulamin funkcjonowania rady holdingu
    6. System informacyjny holdingu
    § istota systemu informacyjnego
    § struktura systemu informacyjnego
    § identyfikacja źródeł informacji
    § powiązanie źródeł informacji
    § kanały przepływu informacji
    § narzędzia systemu informacyjnego
    7. Proces tworzenia struktury holdingowej
    § metody projektowania modeli organizacyjnych w aspekcie tworzenia holdingu
    § ograniczenia modelowania
    § główne błędy rozwiązań modelowych
    § modelowanie optymalne
    § centra strategiczno-decyzyjne (prezes zarządu -- dyrektor generalny, centrum finansów, centrum marketingu i PR, centrum zasobów personalnych i administracji, centrum prognoz, inwestycji i rozwoju, centrum nadzoru właścicielskiego, centrum zarządzania majątkiem)
    8. Zalety i wady holdingu
    § własna, odrębna osobowość prawna podmiotów holdingu
    § możliwość prowadzenia skonsolidowanego zarządzania
    § połączenie rozmiaru, siły i odporności na zmiany w otoczeniu
    § możliwość stworzenia własnego zaplecza surowcowego, własnej sieci sprzedaży itp.
    § możliwość wzajemnego finansowania działalności poszczególnych podmiotów
    § możliwość „odchudzania” administracji
    § możliwość skonsolidowanego opodatkowania
    § problemy z obiegiem informacji
    § możliwość nadmiernego wpływania na podmioty zależne przez podmiot nadrzędny
    § możliwość wystąpienia dużych rozbieżności w realizacji strategii
    9. Przykłady tworzenia i funkcjonowania holdingów w Polsce
    § sposoby powstawania holdingów: wydzielenie przedsiębiorstwa, łączenie przedsiębiorstw, przekształcenie przedsiębiorstw wielozakładowych
    § przykłady holdingów

    BLOK I. ASPEKTY FINANSOWE HOLDINGÓW
    10. Kapitału a efektywne zarządzanie
    § czynniki wpływające na poprawę efektywności holdingu
    § instrumenty zarządzania w spółce holdingowej
    § holding w systemach podatkowych i uwarunkowania polskie
    § ceny wewnętrzne a regulacje prawne
    § finansowanie wewnętrzne w grupie kapitałowej
    11. Wycena inwestycji w aktywa finansowe i prezentacja informacji o posiadanych udziałach przez inwestora
    § metody prezentacji informacji o posiadanych udziałach przez inwestora
    § metoda kosztowa jako podstawowa metoda wyceny inwestycji finansowych
    § metoda praw własności (equity method)
    § kryteria wyboru metody rozliczania połączeń
    § metoda łączenia udziałów
    § metoda nabycia
    12. Konsolidacja i jej znaczenie dla formowania wyniku finansowego grupy kapitałowej
    § zagadnienia konsolidacji jako główny element rachunkowości holdingu
    § rodzaje jednostek powiązanych
    § koncepcje sporządzania skonsolidowanych sprawozdań finansowych
    § metoda konsolidacji pełnej
    § metoda konsolidacji proporcjonalnej
    § metoda praw własności
    13. Podsumowanie

  • TAK

  • Wszystkie szkolenia mają charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone są z wykorzystaniem, m.in. analizy przypadków (case study), burzy mózgów, ćwiczeń zespołowych, ćwiczeń indywidualnych, gier interaktywnych, odgrywania ról, treningu umiejętności praktycznych, wymiany doświadczeń oraz wykładów, a także w oparciu konkretne przykłady z Firmy Klienta.

  • Szkolenie kierowane jest do: kadry menedżerskiej przedsiębiorstw, służb i jednostek zajmujących się problematyką organizacji i zarządzania, głównych księgowych i pracowników działów finansowych, oraz konsultantów i doradców oraz biznesmenów tworzących nowe struktury powstających podmiotów gospodarczych.

  • 8 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

  • W cenę wliczone są: § przeprowadzenie badań potrzeb szkoleniowych § przeprowadzenie szkolenia § materiały szkoleniowe (wydruk + CD) § certyfikaty ukończenia szkolenia § bezpłatne szablony wybranych narzędzi do analizy § 10 godz. konsultacji w zakresie tematycznym szkolenia po jego zakończeniu § 10% na kolejne usługi firmy Simple Solution Koszty wynajmu pomieszczeń dla potrzeb szkolenia, cateringu i ewentualnych noclegów dla uczestników oraz trenerów, oraz kosztów przejazdu dla uczestników i trenerów ponosi zamawiający szkolenie.

  • 8 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • W cenę wliczone są: § przeprowadzenie badań potrzeb szkoleniowych § przeprowadzenie szkolenia § materiały szkoleniowe (wydruk + CD) § certyfikaty ukończenia szkolenia § bezpłatne szablony wybranych narzędzi do analizy § 10 godz. konsultacji w zakresie tematycznym szkolenia po jego zakończeniu § 10% na kolejne usługi firmy Simple Solution Koszty wynajmu pomieszczeń dla potrzeb szkolenia, cateringu i ewentualnych noclegów dla uczestników oraz trenerów, oraz kosztów przejazdu dla uczestników i trenerów ponosi zamawiający szkolenie.

dr Beata Kozyra

Właściciel i dyrektor firmy doradczej Simple Solution. Przez 12 lat pracowała na stanowiskach menedżerskich i dyrektorskich w kilku firmach z różnych branż, gdzie tworzyła i wdrażała strategie i pracowała z dużymi zespołami. Od ponad 10 lat jest również konsultantem i trenerem, specjalizującym się w zakresie zarządzania strategicznego, zarządzania wiedzą, oraz w dziedzinie efektywnej komunikacji oraz przywództwa i zarządzania zespołem. Dzięki doktoratowi łączy z powodzeniem wiedzę teoretyczną oraz dydaktykę z wieloletnim praktycznym doświadczeniem biznesowym. Jest autorką książki: Alians strategiczny jako wstęp do fuzji i przejęcia oraz wielu publikacji z zakresu swoich specjalizacji. Pasjonuje mnie moja praca. Lubię robić zdjęcia, aby potem oglądając je móc przypomnieć sobie moje wrażenia. Nurkowanie i jazda konna mnie odprężają. Biegam dla zdrowia, ale i dlatego, że wtedy przychodzą mi do głowy najlepsze pomysły. Czytam książki, bo w ten sposób mogę zobaczyć świat oczami innych. Staram się podróżować, by chłonąć i zapamiętywać krajobrazy i ludzi do których często wracam pamięcią. Stale poszukuję czegoś nowego, co mnie zainspiruje, chociaż nie porzucam wcześniejszych zainteresowań. Staram się każdego dnia optymistycznie spojrzeć na świat i przeżyć go jak najlepiej. Jestem otwarta i stale się uczę. „Kolekcjonuję” wiedzę i wrażenia. Lubię poszaleć na koncertach rockowych i delektować się muzyką klasyczną. Lubię jeździć dobrym autem i spacerować godzinami po pustym lesie. Uwielbiam nieprzewidywalność burzy, otchłań pustyni, bezkres morza i groźny majestat gór. I wierzę, że jest jeszcze wiele rzeczy, które polubię.

Piotr Kociołek

Szkolenia o podobnej tematyce