16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 15

Windykacja należności w ujęciu prawnym oraz postępowanie egzekucyjne i zabezpieczające w praktyce - 2-dniowe szkolenie specjalistyczne.

6 000,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • -przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie windykacji należności w ujęciu prawnym oraz postępowania egzekucyjnego i zabezpieczającego;
    -zapoznanie uczestników z aktualnie obowiązującym stanem prawnym;
    -zwiększenie skuteczności uczestników podczas procesów windykacyjnych w organizacji;
    -analiza przypadków w oparciu o przykłady zaczerpnięte z polskiej praktyki sądowej.

  • I. Analiza sytuacji prawnej wierzyciela
    1. Audyt wierzytelności i jej ewentualnych zabezpieczeń:
    a) weryfikacja prawidłowości i skuteczności umów stanowiących źródło wierzytelności (w tym m.in. prawidłowa reprezentacja poszczególnych kategorii podmiotów cywilnoprawnych, efektywne redagowanie zapisów umownych, najczęściej popełniane błędy);
    b) weryfikacja prawnych zabezpieczeń wierzytelności pieniężnych,
    • zabezpieczenia rzeczowe (zastaw rejestrowy, zastaw na prawach według kodeksu cywilnego, przewłaszczenie na zabezpieczenie, kaucja, hipoteka i inne);
    • zabezpieczenia osobowe (weksel własny in blanco, poręczenie cywilne, gwarancja bankowa i ubezpieczeniowa, poddanie się egzekucji z aktu notarialnego i inne);
    c) weryfikacja terminu przedawnienia wierzytelności,
    d) weryfikacja prawnej sytuacji dłużnika (różne możliwości działań windykacyjnych w zależności od charakterystyki dłużnika: osoba fizyczna – znaczenie zgody małżonka, spółka osobowa, osoba prawna).
    Sesja warsztatowa

    II. Właściwe działania windykacyjne - dochodzenie wierzytelności.
    1. Przedsądowe i pozasądowe działania windykacyjne:
    a) negocjacje w zakresie wykonania zobowiązania (w tym m.in. perswazja, presja gospodarcza, podanie danych dłużnika do wiadomości publicznej),
    b) mediacja gospodarcza (ogólna charakterystyka, możliwości, wady i zalety),
    c) postępowanie pojednawcze,
    d) wezwanie do zapłaty,
    e) możliwość skorzystania z tzw. ulgi na złe długi, w ramach regulacji ustawy o podatku od towarów i usług, jako narzędzie windykacyjne;
    f) możliwość przekazania informacji o dłużniku do BIG, jako narzędzie windykacyjne (dopuszczalność przekazania danych do BIG, najpopularniejsze BIG);
    g) ugody i porozumienia restrukturyzacyjne (jak skutecznie zawrzeć ugodę z dłużnikiem, gwarantując sobie spłatę wierzytelności i poprawiając swoją sytuację procesową w razie nie wywiązania się przez dłużnik z warunków ugody, przykładowe klauzule ugody).
    h) zarachowanie płatności dłużnika przez wierzyciela;
    Sesja warsztatowa
    2. Ocena możliwości sądowego dochodzenia wierzytelności:
    a) analiza możliwego do zebrania materiału dowodowego,
    b) ocena dopuszczalności dochodzenia wierzytelności przed sądem powszechnym (konsekwencje zapisu na sąd polubowny), ustalenie właściwości miejscowej i rzeczowej sądu powszechnego,
    c) ocena kosztów sądowego dochodzenia należności:
    • wysokość opłaty sądowej,
    • koszty zastępstwa procesowego,
    • inne koszty i opłaty sądowe (opłata skarbowa od pełnomocnictwa, wydatki w toku postępowania sądowego np. koszt opinii biegłego, tłumacza wydatki związane z pokryciem kosztów stawiennictwa świadków).
    e) odsetki kapitałowe i odsetki za opóźnienie po 1 stycznia 2016r.
    3. Sądowe dochodzenie wierzytelności:
    a) postępowanie zabezpieczające (w tym ogólna charakterystyka, koszty, możliwości dostępne w ramach tego postępowania)
    b) właściwe postępowanie sądowe – postępowanie rozpoznawcze:
    • postępowania w trybie zwykłym,
    • postępowania odrębne:
    - dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania nakazowego, przebieg postępowania nakazowego (wymogi, wady i zalety),
    - dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania upominawczego, przebieg postępowania upominawczego i jego odrębności (wymogi, wady i zalety),
    - dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania uproszczonego, przebieg postępowania uproszczonego i jego odrębności (wymogi, wady i zalety),
    4. Ogólna charakterystyka postępowania przeciwko członkom zarządu dłużnika, prowadzącego działalność w formie spółki z ograniczona odpowiedzialnością (art 299 ksh).
    5. Postępowanie spadkowe z perspektywy wierzyciela.
    6. Postępowanie o podział majątku wspólnego małżonków z perspektywy wierzyciela.
    7. Wpływ postępowania upadłościowego lub postępowań restrukturyzacyjnych na sytuację prawną wierzyciela.
    8. Uprawnienia wierzyciela w przypadku wyzbywania się majątku przez dłużnika - działanie dłużnika na szkodę wierzyciela (w tym m.in. ogólna charakterystyka postępowań ze skargi paulińskiej, przestępstwo działania na szkodę wierzyciela).
    Sesja warsztatowa
    9. Postępowanie klauzulowe:
    a) tytuł egzekucyjny (w tym rodzaje i krótka charakterystyka najczęściej spotykanych),
    b) nadanie klauzuli wykonalności (w tym m.in procedura, wymogi formalne, czas i koszty),
    c) szczególne przypadki nadania klauzuli wykonalności (w tym, klauzula na wspólnika spółki osobowej, małżonka dłużnika, klauzula na spadkobierców).

    III. Postępowanie egzekucyjne
    1. Ogólna charakterystyka i przebieg (w tym omówienie wymogów wniosku egzekucyjnego),
    2. Uprawnienia wierzyciela w toku postępowania egzekucyjnego (w tym, wskazanie środków egzekucyjnych, możliwość skierowania sprawy do wybranego komornika, skarga na bezczynność, skarga w trybie administracyjnym),
    3. Postępowanie w przedmiocie wyjawienia majątku dłużnika.

    Podsumowanie szkolenia.

    Informacje organizacyjne:
    Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

    Harmonogram zajęć
    szkolenie trwa 2 dni (16h)
    zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
    ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
    w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad

    Dzień I
    Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
    Godz.12:00 -przerwa kawowa
    Godz.14.00 -przerwa obiadowa
    Godz.16.00 -przerwa kawowa
    Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
    Dzień II
    Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
    Godz.11:00 -przerwa kawowa
    Godz.13.00 – przerwa obiadowa
    Godz.15.00 -przerwa kawowa
    Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

    Inwestycja:
    1250 zł netto (+23% VAT)
    Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
    -cena zawiera:
    -uczestnictwo w szkoleniu,
    -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
    -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
    -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
    -konsultacje poszkoleniowe
    -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

    Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
    Poznań: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym i kolacją: 1520 zł netto (+23% Vat)
    Warszawa: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym i kolacją: 1590 zł netto (+23% Vat)

    Zgłoszenie:
    Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie) lub mailem (Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie).

    Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

    Kontakt:
    Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
    Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

    Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
    ul. Libelta 1a/2
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniePoznań

    Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie.00

    Departament szkoleń otwartych:
    tel. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    tel. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    tel.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    fax. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    fax. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie

    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    www.szkolenia-semper.pl

    Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
    1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
    2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
    3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
    4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

    POLITYKA RABATOWA
    Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
    Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

    Uwaga:
    Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

  • Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

  • interaktywny wykład
    prezentacja PP
    indywidualne i grupowe zajęcia warsztatowe
    case study
    analiza dokumentów
    Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

    Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

  • Szkolenie polecamy dla:
    przedsiębiorców,
    pracowników działów windykacji oraz działów prawnych,
    właścicieli firm mających problem ze skutecznym odzyskaniem należności.

  • 6000 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    konsultacje do dni po szkoleniu

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER, trener – praktyk, na co dzień radca prawny, współpracuje z kancelarią Philips & Garnuszewski Spółka Partnerska Adwokata i Radcy Prawnego oraz prowadzi własną praktykę prawną. Szkolenie w ramach aplikacji radcowskiej odbył w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, część studiów odbył na Wydziale Prawa University of Oslo w Norwegii. Posiada bogate doświadczenie w zakresie bieżącej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych w tym w zakresie przygotowywania, negocjowania i opiniowania wszelkiego rodzaju umów cywilnoprawnych, opracowywaniu projektów statutów, regulaminów i innych aktów regulujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych oraz obsługi prawnej inwestycji. Autor szkoleń z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego, jak również prawa handlowego oraz prawa własności intelektualnej. Jako wykładowca więdzę przekazuje bardzo fachowo w oparciu o wiele przykładów praktycznych aktywizując Uczestników zajęć.

Szkolenia o podobnej tematyce