16 Godzin, 2 Dni

W trosce o własną energię życiową - sztuka radzenia sobie ze STRESEM

8 500,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • • Poszerzenie wiedzy nt. istoty zjawiska stresu, określenie różnych poziomów stresu („dobry” i „zły” stres dla naszego funkcjonowania w pracy)

    • Rozpoznanie indywidualnych przyczyn i objawów stresu w sferze zawodowej

    • Praktyczne doskonalenie metod radzenia sobie ze stresem (metody do natychmiastowego zastosowania oraz metody długoterminowe – profilaktyka stresu)

    • Określenie ścieżki rozwoju w obszarze radzenia sobie ze stresem (podjęcie małych kroków/ decyzji w kierunku podwyższenia komfortu swojej i innych pracy); wykorzystanie swoich mocnych stron

    • Zrelaksowanie się uczestników

  • Dzień pierwszy



    Sesja 1


    1. Wprowadzenie, przedstawienie się trenera i uczestników, uzgodnienie celów, oczekiwań, metod i planu szkolenia.

    - Ćwiczenie cebula, praca w parach, rozmowy na różne tematy związane z budowaniem relacji z innymi osobami oraz ze stresem, poznanie się od innej strony, tworzenie atmosfery sprzyjającej uczeniu się; podsumowanie - co sprzyja a co przeszkadza budowaniu konstruktywnych relacji ze współpracownikami, co powoduje stres, a co zapobiega.


    2. Wspólne ustalenie zasad współpracy podczas szkolenia (tzw. kontrakt merytoryczny i organizacyjny) jako jeden z elementów budowania relacji z zespołem bądź ze współpracownikiem (szczególnie ważny w procesie delegowania zadań).


    3. Co to jest stres?

    - Ekspresja plastyczna – pokazanie, że każdy z nas inaczej przeżywa stres
    - Miniwykład o stresie, różne koncepcje na temat stresu, strategie radzenia sobie ze stresem, czy stres jest nam potrzebny
    - Praca w podgrupach dotycząca przyczyn i objawów stresu, podsumowanie na forum, miniwykład uzupełniający wiedzę
    - Praca indywidualna – określenie indywidualnych przyczyn stresu, w tym odpowiedzenie sobie na pytanie jaki Ja sam/a siebie stresuje (np. stawianie sobie zbyt wysokich wymagań)?


    4. Stres a nasze myśli

    - Kwestionariusz na określenie czynników wywołujących stres, rozpoznanie schematów myślenia, które wpływają na nasze funkcjonowanie w pracy (na budowanie relacji z innymi, delegowanie zadań, rozwiązywanie konfliktów), omówienie wyników i ich konsekwencji w kontekście radzenia sobie ze stresem
    - Ćwiczenie „muszę czy decyduję”, poznanie zasad myślenia pozytywnego i negatywnego, ćwiczenie i dyskusja moderowana pt. w jaki sposób nasze myśli determinują nasze działanie, poznanie mechanizmu spełniającego się proroctwa
    - Ćwiczenie „kajdanki” z treningu twórczego myślenie, przykład łamania schematu myślenia


    Sesja 2


    5. Stres a nasze ciało

    - Techniki oddechowe i proste ćwiczenia fizyczne, wprowadzenie dlaczego warto pracować nad swoim oddechem, proste ćwiczenia ruchowe ze świadomym oddechem przy muzyce relaksacyjnej, ćwiczenia fizyczne rozluźniające poszczególne części ciała (do wykonania również w pracy)
    - Relaksacja, rozluźnienie całego ciała, praca nad płynnym, swobodnym oddechem, wyciszenie się.
    - Rundka podsumowująca, krótkie omówienie całego dnia, podzielenie się refleksjami.



    Dzień drugi



    Sesja 3


    6. Stres a nasze emocje

    - Miniwykład - inteligencja emocjonalnej (IE) a praca
    - Identyfikowanie stanów emocjonalnych, ćwiczenie w podgrupach, trenowanie jednej z podstawowych umiejętności IE
    - Dyskusja moderowana nt. czy można kontrolować swoje emocje?, emocje w pracy
    - Jak wyrażać emocje w pracy i nie tylko, narzędzie komunikacyjne – komunikat „JA” (pomaga m.in. w sytuacjach konfliktowych), profilaktyka stresu, praktyczne ćwiczenia w parach


    Sesja 4


    7. Metody radzenia sobie ze stresem – podsumowanie, uzupełnienie i ćwiczenia

    - Techniki oddechowe, ćwiczenia pogłębiające umiejętności
    - Proste ćwiczenia fizyczne niwelujące napięcia (m.in. w karku lub w krzyżu)
    - Kilka słów o aromaterapii, wizualizacji, rodzajach aktywnego wypoczynku (pływanie, marsz), „gimnastyce mózgu”
    - Sesja pozytywnych informacji zwrotnych w podgrupach
    - Podsumowanie, określenie własnej ścieżki rozwoju w obszarze radzenia sobie ze stresem, refleksje, decyzje, realne plany

  • Tak, uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający ukończenie zajęć

  • - Miniwykłady poparte ciekawymi przykładami

    - Dyskusje moderowane z elementami ćwiczeń z treningu twórczego myślenia

    - Scenki i inne ćwiczenia umożliwiające przetrenowanie poznawanych metod w bezpiecznych i sprzyjających uczeniu się warunkach

    - Ćwiczenia indywidualne związane z rozwojem osobistym oraz z ugruntowaniem doświadczenia zawodowego, okazja do wzmocnienia swojej samooceny i rozwojowego spojrzenia na stresujące sytuacje

  • Drogi uczestniku



    Każdy z nas doświadcza stresu. Presja czasu, wysokie wymagania, nieporozumienia czy konflikty ze współpracownikami, realizacja zadań, które nie są dla nas ani interesujące ani sensowne, słaba motywacja – oto niektóre przyczyny stresu. Jak zatem pracować w warunkach stresu? Sposób to świadoma praca nad sobą i gotowość do zmiany swoich nawyków.



    Doskonalenie się dotyczy takich umiejętności jak:



    rozpoznanie przyczyn własnego stresu, regulowanie emocji, uspokajanie i relaksowanie się, otwarte i uczciwe komunikowanie się z innymi ludźmi. Zapraszamy na szkolenie, na którym będzie okazja, aby przećwiczyć sobie różne metody radzenia sobie ze stresem, a następnie wybrać i stosować na co dzień te, które są zgodne z osobistymi preferencjami.





    Osoby, które:



    • Czują chęć rozwoju osobistego

    • nie mają zależności funkcjonalnych





  • 8500 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 8500 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Agnieszka Witkowska-Dopieralska - trener i konsultant.

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, psycholog, specjalizacja edukacyjna (kulturowo - społeczny rozwój człowieka, procesy grupowe, projektowanie warsztatów psychoedukacyjnych). Ukończyła Studia Podyplomowe w WSZiP im. Leona Koźmińskiego, Marketing i Zarządzanie. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu Grupy TROP (szkoła jest rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne). Jej rodzinnym miastem jest Toruń, do którego często wraca. Interesuje się medycyną chińską, rozwojem człowieka, literaturą (pisze wiersze do szuflady), pomaga mężowi w prowadzeniu firmy. Czasami współpracuje z stowarzyszeniami społecznymi realizując dla nich warsztaty rozwojowe.

Ma ponad ośmioletnie doświadczenie doradczo-szkoleniowe. Jako konsultant zajmowała się audytami personalnymi dla kadry menedżerskiej z wykorzystaniem metody Development Center, oceną potencjału pracowników pod względem motywacji zawodowych, podnoszeniem efektywności systemu ocen w zakresie psychologicznych aspektów oceny oraz wspieraniem zmian w organizacji w zakresie potencjału społecznego. Jako trener prowadziła szkolenia z radzenia sobie ze stresem, komunikacji, budowania trwałych relacji z klientem, budowania zespołu projektowego, profesjonalnej prezentacji oraz z Development Center (kurs dla asesorów). Realizowała również szkolenia dla trenerów, m.in. profesjonalną prezentację dla uczestników Szkoły Trenerów Biznesu Grupy TROP. Prowadziła warsztaty antystresowe dla studentów Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Szkolenia o podobnej tematyce