0 Godzin, 0 Dni

Tworzenie strategii przedsiębiorstwa

1 500,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem szkolenia jest zaprezentowanie najważniejszych metod i narzędzi do analizy strategicznej otoczenia zewnętrznego firmy (makro-otoczenia i mikro-otoczenia) oraz otoczenia wewnętrznego, czyli badania potencjału przedsiębiorstwa oraz przedstawienie funkcjonujących na rynku strategii przedsiębiorstw, a także metod pozwalających na pracowanie skutecznej strategii firmy i jej wdrożenia.

  • 1.Istota zarządzania strategicznego:
    -kluczowe aspekty,
    -przykazania stratega,
    -mylenie strategiczne,
    -wyzwania współczesnego zarządzania,
    -etapy tworzenia strategii,
    -słownictwo i definicje w zarządzaniu strategicznym.
    2.Tworzenie strategii – Etap I Aspiracje:
    -wizja,
    -misja,
    -cele strategiczne.
    3.Tworzenie strategii – Etap II Analiza strategiczna:
    -znaczenie analizy dla rozwoju firmy,
    -etapy i obszary analizy strategicznej,
    -źródła informacji w analizie strategicznej,
    -analiza makrootoczenia,
    -analiza mikrootoczenia: sektor i konkurencja,
    -analiza sytuacji i potencjału strategicznego przedsiębiorstwa,
    -zintegrowane metody analizy strategicznej.
    4. Tworzenie strategii – Etap III Budowanie strategii:
    -rodzaje strategii: podstawowe strategie konkurencji wg Portera, strategie konkurencji, strategie rozwoju rynku, strategie rozwoju produktu, strategie rozwoju firmy, strategie globalne,
    -czym jest strategia,
    -wybór najlepszej strategii – kryteria wyboru,
    -tworzenie planu strategicznego,
    -bariery planowania strategicznego.
    4. Tworzenie strategii – Etap IV Wdrażanie strategii:
    -przyczyny niepowodzeń w realizacji strategii,
    -struktura i podstawowe funkcje firmy a strategia,
    -strategia jako codzienna sprawa każdego pracownika,
    -inicjatywy wspierające realizację strategii.
    5. Tworzenie strategii – Etap V Kontrola wdrażania strategii:
    -istota monitoringu, wdrażania i realizacji strategii,
    -kryteria monitoringu (zestaw wskaźników, częstotliwość pomiaru, źródła danych, przypisanie odpowiedzialności za wykonanie analiz),
    -efektywny system monitorowania, wdrażania i realizacji strategii,
    -zespół/osoba odpowiedzialna za monitoring,
    -analiza otoczenia – ciągły proces.

  • 1500 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • przerwy kawowe
    zakwaterowanie

dr Beata Kozyra, z-za Dyrektora Instytutu Lotnictwa w Warszawie, adiunkt, trener i konsultant w zakresie szeroko pojętego zarządzania strategicznego, wcześniej na stanowiskach dyrektora w renomowanych ogólnopolskich firmach, pro-rektor uczelni wyższej.

Szkolenia o podobnej tematyce