24 Godzin, 3 Dni

TTTVR - TESTING TECHNIQUES FOR TRACING AND VALIDATING REQUIREMENTS (Techniki testowania w śledzeniu i walidacji wymagań)

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Podczas niniejszego kursu nabędziesz umiejętności niezbędne do konstruowania skutecznych strategii i planów testów pozwalających na weryfikację i walidację wymagań, co pozwoli osiągnąć oczekiwany poziom jakości oczekiwany. Będziesz także w stanie przekazać uzasadnienie dowodzące wartości planowania oraz przeprowadzić różne niezbędne przeglądy i inspekcje. Zyskasz zrozumienie testowania czarnej skrzynki i szklanej (białej) skrzynki z perspektywy analityka biznesowego, a także nauczysz się, jak komunikować się z osobami pełniącymi funkcję analityków systemowych.



    Uwaga: Niniejszy kurs koncentruje się na podejściu stosowanym w branżach informatycznych, z punktu widzenia analityka biznesowego, tym niemniej podstawy tych technik można zastosować także w innych dyscyplinach.

    Pamiętaj: Przed przystąpieniem do tego kursu powinieneś przyswoić podstawy, których uczą szkolenia „Jak gromadzić i dokumentować wymagania użytkownika” oraz „Modelowanie procesów biznesowych”.

  • Tematyka kursu

    1. Osiąganie jakości
    Cztery podstawowe zasady
    Postrzegane ryzyko
    2. Rola analizy biznesowej w testowaniu
    Zastosowanie analizy biznesowej w testowaniu i sprawdzaniu
    Model V w zastosowaniu analizy biznesowej
    3. Sprawdzanie dokumentu wymagań biznesowych
    Cztery główne atrybuty jakościowe wymagań
    Techniki sprawdzania dokumentu wymagań biznesowych
    Technika oceny wzajemnej (recenzji środowiska)
    Eliminacja częstych przyczyn błędów
    4. Planowanie pod kątem oceny i testowania
    Składowe planu testów
    Trzy cele testowania
    Elementy strategii testowania
    Elementy przypadków i scenariuszy testowych
    5. Testy czarnej skrzynki
    Dzielenie na klasy równoważności
    Testowanie wartości brzegowych
    Pokrycie warunków
    Tabele decyzyjne
    Diagramy encji i związków
    Testowanie CRUD (Create, Read, Update, Delete)
    Zgadywanie błędów
    6. Testy szklanej skrzynki i testy zautomatyzowane
    Pokrycie działań
    Pokrycie decyzji
    Pokrycie warunków
    Testowanie zautomatyzowane
    7. Ocena i testowanie użyteczności
    Czynniki użyteczności
    Osiąganie użyteczności
    Listy kontrolne użyteczności
    8. Pisanie planu testów
    Planowanie zasobów
    Kwestie dotyczące czasu
    Kwestie dotyczące środowiska testowego
    Kwestie dotyczące zasobów ludzkich
    Dokumentacja planu testów
    9. Ocena zadowolenia klienta
    Walidacja potrzeb klienta
    Metody oceny
    Skale pomiaru
    Planowanie okresu powdrożeniowego
    10. Testowanie akceptacyjne
    Sposoby wychwytywania problemów formalnych i nieformalnych
    Formalna akceptacja a testy akceptacyjne użytkownika
    Przegląd testu gotowości

  • George Washington University (PDUs: 21)

  • Język wykładu: angielski, tłumaczenie konsekutywne na polski.

    Wykłady połączone z pracą w grupach (ćwiczenia i case study).

  • Analitycy biznesowi dążący do formalnego określenia swojej roli, zakresu odpowiedzialności i obowiązków.

    Kierownicy projektu zajmujący się analizą biznesową w ramach swoich obowiązków funkcyjnych.

    Kierownicy biznesowi funkcjonujący w środowisku projektowym i współpracujący z analitykami biznesowymi oraz kierownikami projektu.

    Analitycy biznesowi a także inni fachowcy specjalizujący się w dziedzinie technologii oraz systemów informatycznych, pragnący zrozumieć biznesowe aspekty przedsięwzięć informatycznych

  • 5850 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • materialy szkoleniowe
    egzaminy certyfikujące

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce