8 Godzin, 1 Dni

TRENING TRENERÓW

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • W czasie szkolenia uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia wspomagające proces szkoleniowy: od zaplanowania szkolenia poprzez jego realizację do zakończenia.

    Będą mieli okazję sprawdzić się w treningu autoprezentacji, który umożliwi wgląd w osobiste kompetencje trenerskie, „podgląd” innych trenerów - czerpanie dobrych wzorców a unikanie błędów, zmotywuje do rozwoju w roli trenera.

    Rezultatem szkolenia będzie uzyskanie pewności siebie w pełnionej roli oraz zwiększenie efektywności prowadzonych szkoleń.

  • 1. Podstawowe kompetencje osobiste i zawodowe trenera/instruktora - trening konstruktywnej autoprezentacji i komunikacji
    • efekt pierwszego wrażenia - pozytywna prezentacja w roli trenera
    • jak zjednać słuchaczy i przekonać ich do tematu? - postawa eksperta merytorycznego
    • pozytywna autoprezentacja (wizerunek statyczny i dynamiczny)
    • komunikacja niewerbalna - dostosowanie gestów, postawy i sposobu poruszania się w grupie słuchaczy
    • techniki efektywnej pracy głosem - głośność, tempo wypowiedzi, operowanie ciszą
    • radzenie sobie z tremą - szybkie techniki relaksacyjne
    • jaki typ trenera? (test temperamentu)
    • na co mam postawić w moim trenerstwie, a czego unikać?
    • komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa
    • aktywne słuchanie (parafraza i klaryfikacja)
    2. Proces uczenia dorosłych - andragogika
    • wpływ doświadczenia, stereotypów, pragmatyzmu i oporu przed zmianą na postawę wobec uczenia się - jak sobie z tym poradzić i zmienić na pozytywnie nastawienie opornych słuchaczy
    • uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa, krzywej uczenia się i motywacji Yerkesa oraz krzywej wydajności pracy umysłowej w procesie przekazywania informacji i wiedzy
    • style uczenia się wg Kolba (aktywator, teoretyk, pragmatyk, kontemplator)
    • stożek doświadczenia Deale’aSkontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    3. Efektywne szkolenie
    • definicja efektywnego szkolenia - cechy dobrych i złych szkoleń
    • ustalanie norm i zasad szkoleniowych - kontrakt szkoleniowy trenera z grupą
    • powiedziane, ale nieusłyszane - jakimi środkami możemy wpłynąć na zainteresowanie słuchaczy?
    • usłyszane, ale niezrozumiane - dostosowania formy prezentacji do treści szkolenia i możliwości słuchaczy
    • zrozumiane, ale nie zaakceptowane - przekonanie słuchaczy do korzyści osobistych i zawodowych z zaangażowania się w szkolenie
    • struktura diamentu podstawą dobrej prezentacji
    • profesjonalne posługiwania się sprzętem dydaktycznym: rzutnik z laptopem, flipchart; kiedy mówić, kiedy pokazywać, kiedy wręczać materiały
    • monitorowanie odbioru wiedzy przez uczestników (pytania, powtórzenie)
    • podsumowanie - powtórzenie najważniejszych informacji przez trenera lub/ i sesja pytań i odpowiedzi
    • sztuka prowadzenia dyskusji
    4. Dynamika grupy szkoleniowej
    • pobudzanie dynamiki grupy: atmosfera zajęć, akceptowane cele, motywacja trenera i uczestników, interaktywność
    • pokonywanie oporu grupy i pojedynczych osób poprzez analizę sytuacji szkoleniowych i wspólne szukanie satysfakcjonujących rozwiązań
    • wykorzystanie efektu synergii grupowej
    5. Sytuacje kryzysowe w trakcie szkolenia - warsztat
    • czy istnieją „trudni” słuchacze? - jak ich zrozumieć i zaangażować?
    • opór, brak dyscypliny, nietypowe zachowania słuchaczy, nieprzewidziane sytuacje - jak sobie z nimi radzić
    • trening asertywnych zachowań trenerskich w kontakcie ze słuchaczami - wyrażanie i przyjmowanie krytyki, chwalenie, radzenie sobie z niewygodnymi pytaniami, zastosowanie asertywnych komunikatów „wytrychów”
    • jak się nie dać wyprowadzić z równowagi - techniki panowania nad emocjami
    6. Uzupełnienia programowe - tematy i problemy zgłoszone przez uczestników szkolenia



  • Tak

  • Szkoląc dorosłych, wiemy, że najlepiej sprawdzają się metody uczenia przez doświadczenie. Tym samym podczas naszego szkolenia uczestnicy mogą w praktyce weryfikować na bieżąco nabywane umiejętności, aby po zakończeniu szkolenia móc je od razu stosować w praktyce trenerskiej.

    Szkolenie będzie prowadzone metodą warsztatową z wykorzystaniem technik aktywizujących uczestników

    • krótkie wykłady z prezentacją multimedialną przekazujące wiedzę teoretyczną wspierającą trenowane umiejętności

    • dyskusja moderowana

    • ćwiczenia

    • kwestionariusze kompetencyjne

    • analiza realnych sytuacji szkoleniowych - case study

    • budowanie standardów i algorytmów do bezpośredniego przeniesienia do praktyki trenerskiej

  • Trenerzy, instruktorzy, wykładowcy, szkoleniowcy

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Teresa Sasak

Wieloletnia właścicielka i dyrektor firmy ASYLON OP. Doświadczony trener zarządzania i biznesu, coach i konsultant, superwizor, mediator. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie dla menedżerów oraz w coachingu indywidualnym i zespołowym, a także w Assessmente/Development Centre. Prowadzi także szkolenia trenerskie, negocjacyjne, związane z obsługą klienta i rozwojowe. Pracuje metodami autorskimi, warsztatowymi, w atmosferze partnerstwa. Absolwentka Wydziału Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła podyplomowe studium PAN „Nowoczesne strategie i techniki psychologiczne w zarządzaniu i biznesie”, szkołę Gestalt, wiele kursów i staży w zakresie psychologii stosowanej. Założycielka i wieloletni terapeuta Młodzieżowego Ośrodka Pomocy Psychologicznej MOPS. Kierowała także ogólnopolską placówką doskonalenia nauczycieli. Odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej za nowatorstwo edukacyjne. Jest mediatorem sądowym z listy Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Wykładowca w Podyplomowym Studium Zarządzania Kadrami PFPK, Business Centre Club, Szkole Głównej Handlowej, Akademii Sztuk Pięknych oraz w Centrum Metodycznym Psychologii i Pedagogiki MEN. Autorka publikacji, artykułów i wywiadów z zakresu psychoedukacji, zarządzania, negocjacji. Brała udział jako moderator w wielu konferencjach i seminariach z zakresu zarządzania i psychologii stosowanej w biznesie. Członek kilku profesjonalnych organizacji (m.in. Fundacja Levi Strauss, Bussines Centre Club, Harvard Club Polska, Polskie Towarzystwo Psychologiczne). Polskie i międzynarodowe Menedżerski,personalny negocjacyjny Podróże, muzyka

Szkolenia o podobnej tematyce