16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 12

Transport i spedycja krajowa/ międzynarodowa

Zakopane Termin pewny 1 240,00 PLN + VAT
Warszawa Termin pewny 1 240,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.

  • Dzień I

    1. Warunki dostaw w kontrakcie handlowym:
    • warunki zastosowania warunków dostaw INCOTERMS 2010,
    • czym kierować się przy wyborze określonej formuły?
    • inne formuły: RAFT, COMBITERMS.

    2. Loco, franco, Ab Werk i inne – jak to tłumaczyć?

    3. Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 i porównanie z warunkami INCOTERMS 2000:
    • obowiązki kupującego i sprzedającego,
    • ryzyko kupującego i sprzedającego,
    • koszt kupującego i sprzedającego,
    • PRZEJŚCIE RYZYKA I KOSZTU w poszczególnych formułach INCOTERMS:
    • Wszystkie rodzaje transportu:
    • EXW - EX WORKS,
    • FCA - FREE CARRIER,
    • CPT - CARRIAGE PAID TO,
    • CIP - CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO,
    • DAT - DELIVERED AT TERMINAL,
    • DAP - DELIVERED AT PLACE,
    • DDP - DELIVERED DUTY PAID.
    • Tylko transport morski i wodny-śródlądowy:
    • FAS - FREE ALONGSIDE SHIP,
    • FOB - FREE ON BOARD,
    • CFR - COST AND FREIGHT,
    • CIF - COST INSURANCE FREIGHT.
    • obowiązki kupującego (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention).

    4. Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny:
    • kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony,
    • metoda 1, ważenie całych kontenerów,
    • metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
    • zasady rejestracji i certyfikacji załadowców.

    5. CIF i CIP – ubezpieczenie CARGO:
    • „rodzaje” CARGO – klauzule ładunkowe A, B i C.

    6. Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS:
    • brak informacji o wersji warunków dostaw,
    • warunki C, brak uzgodnionego punktu dostawy (jest tylko punkt, do którego opłacono przewóz) i konsekwencje tego faktu,
    • EXW i DDP naruszenie domicylu celnego,
    • nadużywanie EXW,
    • stosowanie FOB, CFR i CIF do kontenerów,
    • nieporozumienia z miejscem wykonania dostawy w warunkach CFR, CIF, CPT i CIP,
    • szukanie w warunkach dostaw tego, czego tam nie ma np.: warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy, obowiązków spedytora czy przewoźnika itp.

    Dzień II

    1. Umowa spedycji a umowa przewozu: podobieństwa, różnice, pułapki:
    • dokumenty przewozowe i spedycyjne:
    • zlecenie przewozowe,
    • zlecenie spedycyjne,
    • listy przewozowe:
    • drogowy CMR,
    • kolejowy CIM,
    • konosament morski (B/L).

    2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).

    3. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:
    • podział / rodzaje ubezpieczeń:
    • OCP (przewoźnika),
    • CARGO (ładunku),
    • OCS (spedytora).
    • specyfika, różnice, pułapki,
    • wyjaśnienie pojęć:
    • wartość ubezpieczenia,
    • suma ubezpieczenia,
    • franszyza integralna,
    • franszyza redukcyjna,
    • udział własny,
    • rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
    • rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach,
    • instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
    • praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.

    4. Przewozy samochodowe:
    • Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR):
    • zakres stosowania,
    • pojęcie osoby uprawnionej,
    • podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
    • relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
    • reklamacja - jak to robić prawidłowo.
    • Ustawa Prawo Przewozowe (przewozy krajowe):
    • zakres stosowania,
    • pojęcie osoby uprawnionej,
    • podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
    • relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
    • reklamacja - jak to robić prawidłowo.

  • ukończenia szkolenia

  • Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.

  • 1 240,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu

Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez najlepszych ekspertów, posiadających bogate doświadczenie praktyczne, jak również szeroką wiedzę teoretyczną.

Szkolenia o podobnej tematyce