14 Godzin, 2 Dni

Team Building - solving the problems

12 500,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • The aim of the training



    The aim of the training is to integrate the team and to build relationships within the group. One of the most efficient training methods used to achieve such a goal is to conduct a series of tasks and exercises and to introduce a strategic game which will engage all the participants and enable them to demonstrate their skills and abilities.

    In addition to integrating, the training will also convey some typical educational messages. Therefore the programme of the workshop will also cover matters related to:



    - communication (mainly within the team but also externally, team members to external and internal customers),

    - separating the subject, task, or problem from the person,

    - proactive thinking and acting (how to convince an employee to take the initiative to do or change something, instead of waiting for her/his boss to delegate it),

    - boss and employee interactions in their general meaning (how to encourage an employee to express her/his opinions in the presence of the boss even when it doesn’t coincide with what the boss thinks or has decided).

  • Workshop programme

    1. To be a team...

    • Value of co-operation,
    • Team values and objectives (The Dilts’s pyramid),
    • Creative utilisation of individualities in a team:
    • Who is going to perform best – self-analysis of resources, behaviours and attitudes in group situations,
    • Actions aimed at co-operation,
    • Temptations and traps stemming from competition and rivalry among team members,
    • SYNERGY effect – when does co-operation increase the creativity and power of individuals,
    • Effective use of intellectual potential in a team – the exchange of thoughts and knowledge,
    • Information management in a team.

    2. Team Communication

    • Effective communication as a factor conditioning the efficiency of team activities,
    • How to prevent misunderstandings in discussions and actions; avoiding distortion,
    • Proactive thinking and acting as a benefit for the team,
    • Effective argumentation, i.e. how to „sell” your idea to your team, boss or another team member,
    • Change as a phenomenon constantly present in a team environment. How does the change affect the individual, team and the actions?

    3. Conflict in a Team

    • The most important rules of communication in conflict situations,
    • Methods of conveying difficult decisions and unpopular messages – the source of potential conflicts,
    • Steps to solving problems and conflicts:
    • Conflict as a challenge and a development opportunity – styles of conflict resolution,
    • Pros and cons of various styles of conflict resolutions,
    • Assertive communication in conflict situations,
    • Personal ATTITUDE towards other people – how does attitude build firm bonds with co-workers and the Customers
    • Assertiveness in teamwork
    • Decision making in a team – achieving consensus

  • YES

  • Training method



    The programme of the training will be based on a sequence of exercises, tasks and strategic games, so that the theoretical content is only a commentary or an introduction to the next activity. A part of the training will be carried out in the form of a discussion intertwined with various exercises showing the mechanisms of team co-operation.

  • 12500 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb

  • 12500 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Krzysztof Sroczyński

Trener, konsultant i coach. Urodzony w Anglii, absolwent ekonomii Uniwersytetu w Londynie, a także absolwent Mastery University w USA, słynnej na świecie szkoły Anthony Robbinsa. Zanim osiadł w Polsce pracował na stanowisku konsultanta w Bishop Skinner w Londynie, a następnie był dyrektorem ds. sprzedaży i marketingu w American Travel Abroad w Nowym Jorku. W kraju był m.in. dyrektorem na Polskę ds. marketingu firmy Philip Morris i menedżerem w Gillette (m.in. wprowadził na rynek markę Oral B). Był także konsultantem w wiodącej na świecie firmie zajmującej się "executive search" - Russell Reynolds Associates. Następnie Senior Manager Działu Szkoleń w Neumann Management Institute, prowadził konferencje dotyczące "Call Center" oraz "Customer Care". Założyciel i prezes zarządu Instytutu Kreatywności i Rozwoju. Trener Harvard Business Review Polska. Szkoli w języku polskim i angielskim. Jego pasją są tematy z następujących dziedzin: kreowanie osobowości sukcesu, sprzedaż - potęga wpływu, negocjacje, zrozumienie mechanizmów motywacji - co nas motywuje i jak stworzyć warunki do samomotywacji innych. Prowadzi również szkolenia z zakresu komunikacji, umiejętności przywódczych, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów, zarządzania projektem, rekrutacji i doboru kadr. W szkoleniach zamkniętych prowadzonych przez Krzysztofa Sroczyńskiego uczestniczyli pracownicy firm: Era GSM, Wielkopolski Bank Kredytowy, Beiersdorf-Lechia, Hewlett Packard Polska, 3M Polska, Deutsche Bank, Boots Healthcare, Bank Handlowy w Warszawie, Societe Generale, Absolut, Lot Catering, Kamis Przyprawy, Geyer & Hosaja, Stollwerck, Vileda Polska, Bank Śląski w Katowicach, Przedsiębiorstwo Handlowe BIMS Plus, House of Prince, Take It, BUDIMEX, JTM Poland, BIG BANK GDAŃSKI. W ramach szkoleń otwartych: Pabianickie Zakłady Farmaceutyczne Polfa, Hutmen, Unicom Bols Group, Polsoft Projekty Bankowe, Tchibo Warszawa, Polkomtel, Scan Holiday, Lurgi Bipronaft, Sanockie Zakłady Przemysłu Gumowego "Stomil Sanok", Alcatel Polska, Stovit, Nitech, Nida Gips, Donnelley Polish American Printing Company, ITM Poland. Podczas wielu lat swojej pracy, skupił wokół siebie ludzi, którzy swoja wiedzą, doświadczeniem i profesjonalizmem mogą wspierać i rozwijać jego koncepcje działania, podejmować nowe wyzwania, realizować plany rozwojowe. Certyfikowany coach ICC Mastery University Anthony Robbins w USA Certyfikat Paul McKenna/Richard Bandler Training L

Szkolenia o podobnej tematyce