16 Godzin, 2 Dni

SZTUKA KOMUNIKOWANIA SIĘ

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy o procesach komunikowania się w oparciu o teorię Analizy Transakcyjnej i NLP oraz umożliwienie im nabycia umiejętności efektywnego ich zastosowania w zarządzaniu zespołami ludzi.

    Szkolenie to ułatwi uczestnikom rozumienie procesów komunikacyjnych występujących pomiędzy ludźmi i da możliwość aktywnego wpływania na przebieg interakcji, których są uczestnikami. Pozwoli im przewidywać zachowania, które następują po sobie w pewnych powtarzalnych cyklach i da narzędzie umożliwiające przejrzyste i przekonujące odzwierciedlanie skomplikowanej rzeczywistości.

    W trakcie szkolenia zostaną przedstawione zarówno świadome, jak i nieświadome aspekty interpersonalnej komunikacji oraz czynniki odpowiedzialne za skuteczne porozumiewanie się oraz te, które proces ten zakłócają.



  • Tworzenie mapy kompetencji komunikacyjnych istotnych dla funkcji, które pełnią uczestnicy. Określenie obszaru wspólnego tych kompetencji oraz wagi poszczególnych kompetencji dla uczestników, zespołów w których pracują, działów oraz Firmy jako całości.


    Nawiązywanie i utrzymywanie dobrego kontaktu interpersonalnego
    • Kontekst i jego rola w odczytywaniu znaczenia komunikatów
    • „mój świat a Twój świat”- różnorodność w sposobach spostrzegania tej samej rzeczywistości
    • Jak nasze założenia i przekonania wpływają na relacje z ludźmi


    „Jak nasze ciało wyprzedza nasze myśli” - czyli niewerbalne aspekty komunikowania się
    Funkcje komunikacji niewerbalnej:
    • Co mówią nasze oczy, twarz, gesty, pozycja ciała i poruszanie się w przestrzeni czyli znaczenie mowy ciała w relacjach z ludźmi



    Metody ułatwiające komunikację werbalną:
    • Jak ułatwić wzajemne zrozumienie, czyli techniki aktywnego słuchania, odzwierciedlania, parafrazowania, klaryfikacji
    • O czym należy pamiętać by skutecznie przekazywać informacje
    • Nie tylko słuchać, ale i usłyszeć, czyli zasady aktywnego słuchania
    • Udzielanie informacji zwrotnych – czyli jak konstruktywnie chwalić i krytykować
    • Uzyskiwanie znaczących informacji, czyli sztuka stawiania celnych pytań


    „Na usługach języka” – czyli:
    • Proces nadawca – komunikat – odbiorca i jego różne pułapki
    • Komunikowanie się jako proces dwustronny
    • O słowach, znaczeniach, interpretacjach i o tym, co z tego wynika dla wzajemnego rozumienia się



    „Pozycje życiowe” – czyli jak wartość, którą przypisujemy sobie i innym wpływa na to, co i jak komunikujemy.
    • Rozpoznawanie własnej głównej pozycji życiowej i jej konsekwencji dla stylu komunikowania się

    „Transakcje” – specyficzne rozumienie sytuacji komunikacyjnych
    • Rodzaje transakcji: komplementarne, skrzyżowane, ukryte
    • Podstawowe prawa komunikacji - czyli kiedy możemy być skuteczni
    • Możliwości wpływu na sytuację komunikacyjną w rozumieniu transakcji


    Świadome i nieświadome procesy komunikowania się
    • Czyli o tym, jak czasami mówimy nie to, co chcieliśmy powiedzieć
    • Sztuka bycia daleko od siebie, czyli co to są i jak powstają gry psychologiczne

    Symulacje sytuacji z pracy - Videotrening umiejętności, połączony z omówieniem i mini-wykładem

    Analiza własnych wzorców komunikowania się.


    Pomost na przyszłość: określenie kierunku pracy na najbliższe 3 miesiące w obszarze komunikowania się z innymi – zawarcie kontraktu każdego uczestnika szkolenia wobec grupy.


    Zakończenie szkolenia. Podsumowanie dokonane przez uczestników i przez trenerów.

  • Imienny

  • Nasze szkolenia realizowane są na trzech poziomach:

    – nabywanie wiedzy - poziom teoretyczny,

    – rozwój umiejętności, kompetencji - poziom praktyczny,

    – rozpoznawanie indywidualnych predyspozycji - poziom osobistych kompetencji.

    Oparte są o najefektywniejszy model uczenia się dorosłych: obserwacja – analiza – planowanie – działanie (cykl uczenia się Kolba).

    Odbywają się w formie interaktywnego treningu umiejętności

    z wykorzystaniem metod aktywizujących m.in.: gier symulacyjnych, ćwiczeń w małych grupach, symulacji realnych zdarzeń z jakimi spotykają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy, analizy przypadków (case study), a także uzupełniająco mini - wykładów, prezentacji i kwestionariuszy.

    Podczas treningów jest miejsce na autorefleksję i sesję informacji zwrotnych. Każde ćwiczenie i szkolenie jako całość jest omawiane przez trenera i uczestników. Taki feed-back umożliwia zintensyfikowanie procesu rozwoju umiejętności.

    Zwracamy uwagę na indywidualne potrzeby uczestników grupy, dostosowując treść i przebieg warsztatów do ich propozycji, uwarunkowań sytuacyjnych oraz ujawnionych kompetencji.

    Po zakończeniu szkolenia zleceniodawca otrzymuje raport dotyczący jego przebiegu oraz opisujący potencjał i wskazówki dotyczące dalszych potrzeb rozwojowych uczestników.

    Kończąc zajęcia uczestnicy posiadają nową wiedzę i umiejętności,

    w większym zakresie korzystają z posiadanych zasobów wewnętrznych, co zostaje potwierdzone uzyskaniem imiennego certyfikatu Grupy Doradczo - Szkoleniowej TransMisja.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce