16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 14

Szkolenie menedżerskie: „Zarządzanie zespołem i motywowanie pracowników”

więcej terminów () mniej terminów
  • Uczestnicy szkolenia menedżerskiego po warsztacie będą potrafili:
    • Skutecznie delegować zadania i odpowiedzialność
    • Kierować zespołem i egzekwować realizację zadań
    • Motywować pracowników pozafinansowo

  • 1. Rozpoczęcie warsztatu – wymiana doświadczeń
    • Wprowadzenie do tematu szkolenia, oczekiwania uczestników warsztatu
    • Cele szkolenia i zasady pracy warsztatowej

    2. Rola menedżera w zarządzaniu zespołem – burza mózgów, wymiana doświadczeń
    • Efektywne style zarządzania
    • Efektywne relacje z podwładnymi
    • Zakres odpowiedzialności szefa za zespół

    Do jakich sytuacji? – korzyści dla uczestników:
    • Jak ułożyć relacje z zespołem gdy: wyrosłeś z zespołu, przejąłeś istniejący zespół, pracujesz z ludźmi z pokolenia Y, masz w zespole ludzi starszych od siebie?
    • Stereotypy roli szefa a rzeczywisty zakres odpowiedzialności za ludzi, którymi zarządzasz.
    • Jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym?

    3. Możliwości wpływu na pracowników – nagranie przykładowej sytuacji, analiza materiału i diagnoza trudności, trening nowych umiejętności z informacją zwrotną od trenerów
    • Delegowanie zadań i odpowiedzialności
    • Informacja zwrotna – korygowanie realizacji zadania
    • Egzekwowanie realizacji zadania


    Do jakich sytuacji? – korzyści dla uczestników:
    • Kiedy najbardziej efektywna będzie decyzja?
    • Jak ją przekazać, aby budować zaangażowanie pracownika?
    • Jak przekazywać konstruktywny feedback?
    • Jak egzekwować realizację zadań bez konfliktów?

    4. Motywowanie pracowników – nagranie przykładowej sytuacji, analiza materiału i diagnoza trudności, trening nowych umiejętności z informacją zwrotną od trenerów
    • Cztery poziomy zaangażowania pracownika
    • System motywacyjny a system premiowy
    • Modyfikowanie postaw i zachowań członków zespołu

    Do jakich sytuacji? – korzyści dla uczestników:
    • Co powoduje, że pracownicy angażują się w zadania?
    • Jak motywować ludzi, aby działali zgodnie z Twoimi oczekiwaniami?
    • Jak motywować inaczej niż podwyżką lub awansem?
    • Jak utrzymać stabilny zespół na rynku pracownika?

    5. Trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem – asertywność – nagranie przykładowej sytuacji, analiza materiału i diagnoza trudności, trening nowych umiejętności z informacją zwrotną od trenerów
    • Przekazywanie trudnych informacji lub decyzji
    • Obrona decyzji i reguł
    • Przekazanie informacji o ocenie

    Do jakich sytuacji? – korzyści dla uczestników:
    • Jak reagować, gdy pracownik chce zmienić Twoją decyzję: przekonuje, płacze, prosi albo straszy?
    • Jak radzić sobie z pracownikiem roszczeniowym?
    • Co zrobić, gdy pracownik przekracza Twoje granice osobiste, np. używa aluzji, podważa Twoje kompetencje?

    6. Możliwości wpływu na pracownika zniechęconego, narzekającego – nagranie przykładowej sytuacji, analiza materiału i diagnoza trudności, trening nowych umiejętności z informacją zwrotną od trenerów
    • Etapy rozwoju kompetencji – typy kryzysów motywacyjnych
    • Możliwości wsparcia pracownika – instruktaż, asysta, coaching
    • Rozmowa ze zdemotywowanym podwładnym

    Do jakich sytuacji? – korzyści dla uczestników:
    • Jak rozpoznać typ kryzysu motywacyjnego pracownika?
    • Jak zminimalizować narzekanie i konflikty w zespole?
    • Jak poprowadzić rozmowę z pracownikiem zniechęconym, narzekającym?
    • Jak dobrać adekwatne do pracownika narzędzia wsparcia rozwoju?

    7. Podsumowanie warsztatu

    8. Możliwość konsultacji indywidualnych

  • Uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzający ukończenie szkolenia menedżerskiego.

  • Szkolenie warsztatowe, praca na scenkach z kamerą wideo, indywidualne ćwiczenia ze wsparciem dwóch trenerów, wymiana doświadczeń

  • Szkolenie dla menedżerów, kierowników, właścicieli firm i innych osób zarządzających zespołem podwładnych oraz aspirujących na stanowiska kierownicze.

Mirosław Smoczyński i Rafał Mysiorek

Trenerzy z ponad 20-letnim praktycznym doświadczeniem w zarządzaniu zespołami w międzynarodowych korporacjach i firmach rodzinnych.

Wideo

Szkolenia o podobnej tematyce