120 Godzin, 0 Dni

Szkoła Trenerów Biznesu. Kompetencje trenerskie od A do Z

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • CZYM JEST SZKOŁA TRENERÓW BIZNESU?



    Szkoła trenerów biznesu, przygotowana przez firmę Orinoko Szkolenia i Doradztwo to kompleksowy projekt rozwojowy, którego ukończenie umożliwia rozpoczęcie pracy w charakterze trenera biznesu. Program kursu jest odzwierciedleniem praktycznych doświadczeń trenerów oraz twórców szkoły. Został przygotowany w oparciu o doświadczenia z różnych szkół trenerskich i coachingowych. Celem szkoły jest przygotowanie uczestników pod kątem merytorycznym i praktycznym do samodzielnego projektowania i prowadzenia szkoleń. Podczas warsztatów rozwiniesz swoje umiejętności psychologiczne, pracy z grupą, wywierania na nią wpływu, stymulowania w nauce i rozwoju. Naszym nadrzędnym celem jest przekazanie uczestnikom kompetencji trenerskich od A do Z: a to wszystko dzięki szkole prowadzonej przez praktyków dla praktyków.



    UKOŃCZENIE SZKOŁY POZWOLI CI UZYSKAĆ:



    - Tytuł trenera biznesu

    - Nowe kwalifikacje zawodowe

    - Dostęp do nowych źródeł zarobków

    - Poszerzenie warsztatu metodycznego

    - Certyfikat i uprawnienia do prowadzenia szkoleń edukacyjnych i biznesowych

  • 1. Kompetencje trenerskie (8h)

    Zawód – trener: obszar i charakterystyka profesji
    Niezbędne kompetencje w zawodzie trenera
    Ja jako trener-autodiagnoza mocnych i słabych stron
    Mój osobisty styl pracy
    Etyka w pracy trenerskiej
    Trener a nauczyciel – wykładowca


    2. Specyfika uczenia się dorosłych (8h)

    Jak uczą się dorośli
    Uczenie się przez doświadczenie – cykl Kolba
    Uruchamianie procesu uczenia się na zajęciach, wykładach, warsztatach
    Style uczenia się i ich wpływ na projektowanie szkoleń
    Bariery w uczeniu się i sposoby ich pokonywania


    3. Dynamika grupy (8h)

    Rodzaje grup szkoleniowych
    Dynamika procesów grupowych
    Wykorzystanie teorii procesu grupowego w codziennej praktyce edukacyjnej
    Budowa grupy szkoleniowej – role grupowe i ich wykorzystanie na szkoleniu elit


    4. Planowanie i organizacja treningów i szkoleń (24 h)

    Analiza potrzeb szkoleniowych
    Wyznaczanie celów szkoleniowych
    Zasady konstruowania programów i modułów szkoleniowych
    Wybór metod szkoleniowych, dobór pomocy
    Zasady tworzenia materiałów szkoleniowych i prezentacji multimedialnych
    Realizacja szkolenia w zgodzie z aktualnymi potrzebami uczestnika
    Rola kontraktu
    Ewaluacja i monitoring szkolenia


    5. Metodyka szkoleń (24h)

    Metody i techniki stosowane w czasie szkoleń
    Analiza przypadku
    Grupowe techniki rozwiązywania problemów
    Symulacje i odgrywanie ról
    Praca z kamerą
    Formy kreatywne - metafory, cytaty, praca z przestrzenią, inspiracja muzyczna
    Projektowanie ćwiczeń specjalistycznych
    Trening twórczości i twórczego myślenia w pracy trenera


    6. Autoprezentacja w pracy trenera (16h)

    Czym jest efekt pierwszego wrażenia i jak go wykorzystać
    Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w pracy trenerskiej
    Podstawowy retoryki – czyli jak mówić, żeby Cię słuchali
    Sposoby radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami
    Zarządzanie przestrzenią sali szkoleniowej
    Praktyczne ćwiczenia autoprezentacyjne


    7. Motywacja grupy szkoleniowej (4h)

    Własne zasoby motywacji
    Motywacja własna a motywacja grupy
    Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna
    Etapy motywacji
    Określanie celów i ich znaczenie do rozwijania motywacji w grupie szkoleniowej


    8. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi (16h)

    Najczęstsze trudności spotykane podczas szkoleń
    Rodzaje trudnych uczestników
    Asertywność w trudnych sytuacjach szkoleniowych


    9. Certyfikacja (12h)

    Test wiedzy
    Przygotowanie i realizacja autorskiego programu szkoleniowego = egzamin ustny


    ŁĄCZNIE 120 h

  • Certyfikat zgodny z rozporządzeniem MEN

  • Warsztaty

  • Nasz projekt jest adresowany do osób związanych lub chcących związać swoją karierę zawodową z biznesem i branżą szkoleniową: trenerów wewnętrznych, pracowników firm szkoleniowych, menadżerów zarządzających zespołami, specjalistów z innych dziedzin, którzy chcieli by rozpocząć prowadzenie specjalistycznych szkoleń zawodowych, a także samodzielnych trenerów pragnących wzmocnić i usystematyzować swoją wiedzę.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Dorota Nawalaniec

Psycholog społeczny. Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu i Doradców Personalnych w Krakowie. Uzyskała dyplom Coacha Biznesu w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. prof. Józefa Tischnera w Krakowie. Ukończyła Szkołę Trenerów i Coachów Organizacji „Rozviyak”. Obecnie jest właścicielką firmy „Anima Trening Psycholgia Coaching”, w ramach której prowadzi szkolenia, treningi dla trenerów, warsztaty, doradztwo oraz coaching.



Barbara Podgórska

Trener, psycholog, biolog, nauczycielka, terapeutka poznawczo –behawioralna i behawioralna, coach ICF. Specjalistka do spraw innowacji w edukacji. Realizatorka autorskich programów nauczania. Posiada bogate doświadczenie zawodowe - pracowała w szkole podstawowej, gimnazjum, liceum, szkołach dla dorosłych i szkole specjalnej. Zajmuje się nauczaniem formalnym i nieformalnym. Specjalizuje się w dziedzinach związanych z komunikowaniem się oraz rozwijaniem samoświadomości jako podstawy dla rozwoju osobowości.



Beata Kaczor

Założycielka firmy Orinoko Szkolenia i Doradztwo, certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem ze stajni Elżbiety Sołtys. Razem ze swoim zespołem trenerskim z całej Polski przeprowadza firmy przez procesy zmian i sprawia, że pracownicy pracują wydajniej i chętniej. Specjalista od zadań trudnych, a czasem i niemożliwych. Propagatorka pracy systemowej w organizacji i sprawczyni zmian na lepsze w kilkunastu firmach w całej Polsce.



Joanna Biskup

Antropolog społeczny, nauczyciel, trener. Ukończyła Zaawansowaną Szkołę Trenerów Biznesu Moderator. Specjalizuje się w szkoleniach dla sektora edukacji, administracji publicznej i organizacji pozarządowych. Specjalizuje się w dziedzinach związanych z komunikowaniem się, budowaniem zespołów oraz szeroko pojętą kreatywnością.



Cyprian Szyszka

- trener-mentor, konsultant dynamiki grup i organizacji, coach psychodynamiczno-systemowy, wykładowca. Specjalizuje się w treningach roli, komunikacji w zmianie organizacyjnej, facylitacji problemowej i strategicznej oraz dylematach przywódczych menedżerów. Pracuje na rzecz zwiększenia efektywności w działaniu swoich klientów. Znany jako trener trzymający porządek, pilnujący dyscypliny i tworzący ramy nabywania wiedzy opartej o doświadczenie. Prywatnie - żeglarz i miłośnik muzyki.



Zdzisław Hofman

Trener III stopnia - superwizor Stowarzyszenia KLANZA. Trener I stopnia rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, socjoterapeuta. Trener biznesu. Z zawodu nauczyciel biologii z zamiłowania dziennikarz radiowy. Wieloletni prezes Stowarzyszenia KLANZA. Tutor w programie Liderzy PAFW – trener współpracownik Stowarzyszenia Szkoła Liderów. Szczególne zainteresowania: zarządzanie oświatą, zmiany w edukacji, współpraca z rodzicami, motywacja do nauki, CSR i wolontariat w edukacji, arteterapia.



Tomasz Waleczko

Psycholog, trener, ewaluator. Główny obszar działalności to szkolenia dla biznesu z zakresu umiejętności interpersonalnych. Prowadzi treningi interpersonalne, zwiększające umiejętności komunikacji, rozumienia i wyrażania emocji, budowania lepszych relacji z ludźmi. Prowadzi także zajęcia przygotowujące trenerów do pracy metodami aktywnymi. Prowadzi Instytut Witelon zajmujący się ewaluacją programów szkoleniowych i społecznych.



Dawid Bałutowski

Psycholog, certyfikowany trener z dziewięcioletnim doświadczeniem zawodowym w prowadzeniu szkoleń dla pracowników Oświaty, przedstawicieli biznesu i trenerów, coach. Specjalista z zakresu komunikacji interpersonalnej, umiejętności liderskich i budowania zespołu, motywowania, mediacji i rozwiązywania konfliktów, asertywności, technik radzenia sobie ze stresem, profilaktyki wypalenia zawodowego, treningu interpersonalnego, aktywnych metod nauczania, motywowania, szkoleń trenerskich.

Szkolenia o podobnej tematyce