16 Godzin, 2 Dni

System Okresowych Ocen Pracowniczych

więcej terminów () mniej terminów
  • CEL SZKOLENIA:



    przygotowanie pracowników do wprowadzenia systemu ocen okresowych,

    zapoznanie z założeniami i celami oceny okresowej,

    omówienie poszczególnych elementów systemu okresowych ocen pracowniczych,

    zapoznanie z zasadami rozmów oceniających,

    uświadomienie najczęściej popełnianych błędów oceniania,

    zapoznanie z ewaluacją systemu ocen.



    Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które stoją przed zadaniem przygotowania i wdrożenia SOOP własnymi siłami lub z pomocą zewnętrznych firm w roli konsultantów wspierających, a także dla tych, którzy są zainteresowani SOOP na poziomie profesjonalnej wiedzy praktycznej.

  • ZAKRES SZKOLENIA: Szkolenie obejmuje całokształt praktycznej i teoretycznej wiedzy potrzebnej do przygotowania i wdrożenia SOOP wraz z przygotowaniem narzędzia oceny i zaprojektowaniem systemu udzielania informacji zwrotnej.

    Podstawą programu pierwszego dnia szkoleniowego jest wiedza z zakresu przygotowania SOOP z naciskiem na budowę samego narzędzia oceny i poprawne przeprowadzenie procesu oceny.
    Przeprowadzeniu rozmowy oceniającej jest poświęcony drugi dzień szkoleniowy, który koncentruje się na zagadnieniu sposobów, kontekstu i zasad prowadzenia rozmów oceniających w ramach SOOP. Rozmowa oceniająca jest w programie ukazana jako kluczowy element odpowiadający za pełną realizację głównych celów każdego systemu ocen pracowniczych.

    Program


    Istota oceny pracowniczej, czyli czym jest ocena pracowników w organizacji
    Kiedy należy wprowadzać system ocen pracowników w organizacji
    Etapy rozwoju systemu ocen pracowniczych:
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieprojektowanie systemu,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniewdrożenie systemu,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieocena,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieewaluacja oceny – wykorzystanie ocen.
    Cele systemu ocen pracowniczych w organizacji
    Podmiot i przedmiot oceny
    Kryteria ocen - jak przygotować model kompetencji będących podstawą SOOP lub jak zweryfikować funkcjonujący model i ewentualnie go zmodyfikować na potrzeby budowanego SOOP
    Metody i narzędzia oceny - jak dobrać optymalne narzędzie oceny, projektowanie formularza
    Procedura oceniania
    Ewaluacja oceny
    Rozmowa oceniająca – jeden z najważniejszych elementów Systemu Ocen Okresowych Pracowników
    Zakres i metody przygotowania się oceniającego do przeprowadzenia rozmowy Oceniającej
    Przygotowanie się ocenianego pracownika do rozmowy: samoocena
    Podstawowe zasady komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej:
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniekomunikaty pozytywne i negatywne,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniemałe i duże kwantyfikatory,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniejęzyk proaktywny i reaktywny,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniekomunikaty typu „ty” i „ja”,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniekomunikaty skrzyżowane,
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniezwroty rozpoczynające i kończące rozmowę oceniającą.
    Metody przekazywania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
    Zamiana negatywnej informacji zwrotnej na informację motywującą pracownika
    Trzy formuły rozmowy oceniającej: zamknięta, otwarta, coaching
    Najważniejsze zasady przeprowadzania rozmowy oceniającej
    Etapy i schemat rozmowy, ze szczególnym uwzględnieniem planu działania dla pracowników otrzymujących oceny wymagające poprawy
    Zasady prowadzenia poprawnej i efektywnej dla obu stron rozmowy oceniającej
    Najczęstsze problemy i błędy popełniane w trakcie ocen
    Psychologiczne pułapki oceniania


    METODY WYKORZYSTYWANE W SZKOLENIU:

    miniwykład,
    omówienie,
    analiza przykładów,
    dyskusja,
    ćwiczenia.

  • Certyfikat ukończenia szkolenia.

Szkolenia o podobnej tematyce