16 Godzin, 2 Dni

SYSTEM KAIZEN W FIRMIE

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • To zaprezentowanie kompleksowego podejścia gwarantującego właściwe zarządzanie innowacją w przedsiębiorstwie oraz stworzenie efektywnego systemu zgłaszania i wprowadzania udoskonaleń (począwszy od nastawienia na Kaizen ze strony pracowników, poprzez system dokonujący selekcji zgłoszonych sugestii, aż po system wynagrodzenia motywujący do dalszego zgłaszania udoskonaleń).

    Korzyści:

    • prezentacja wymagań, które system zgłaszania usprawnień powinien spełniać aby zapewnić pełne zaangażowanie i współpracę ze strony pracowników na wszystkich szczeblach organizacji

    • prezentacja zasad wyboru i właściwej oceny zgłoszonych usprawnień

    • przedstawienie w praktyce poszczególnych etapów systemu wynagradzania za Kaizen

    • prezentacja symulacji kosztowych związanych z wprowadzeniem systemu Kaizen

  • 1) W jaki sposób faworyzować proces ciągłego doskonalenia (Continuous Improvement)
    • Kaizen = głęboka zmiana kultury organizacyjnej
    • Kaizen – długoterminowe korzyści wewnętrzne i zewnętrzne dla firmy
    • „system kreatywnych sugestii” – jak wzbudzić zaangażowanie wszystkich pracowników


    2) Kaizen ? a może po prostu innowacja ?
    • innowacyjność a przewaga konkurencyjna
    • różne poziomy innowacji
    • zarządzanie innowacyjnością w firmie
    • miejsce innowacyjności w ogólnej strategii przedsiębiorstwa


    3) Wprowadzenie efektywnego systemu wyboru i oceny Kaizen w firmie
    • ustalenie procedury zgłaszania udoskonaleń
    • wybór kryteriów oceny za Kaizen
    • ocena Kaizenów indywidualnych
    • ocena Kaizenów grupowych


    4) Stworzenie systemu motywacyjnego opartego o Kaizen
    • co wynagradzamy ?
    • kiedy wynagradzamy ?
    • w jaki sposób wynagradzamy ?

    5) Analiza kosztowa systemu Kaizen
    • struktura kosztów
    • metoda „kaskady kosztów”
    • analiza „przed” i „po” wprowadzeniu Kaizen – wybór odpowiednich mierników

    6) Kółka Jakości jako przykład opracowywania Kaizenów grupowych
    • idea Kółek Jakości
    • zasady działania Kółka Jakości
    • narzędzia wykorzystywane przez Kółka Jakości

  • Certyfikat po ukończeniu szkolenia

  • • prezentacje interaktywne

    • ćwiczenia grupowe

    • warsztaty

    • analiza case study

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • do uzgodnienia

Szkolenia o podobnej tematyce