Strategie zarządzania zespołem- szkolenie otwarte

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Szef, manager, kierownik, dyrektor to bardzo szeroka i niezwykle odpowiedzialna rola.
    To osoba, która dba o odpowiednią motywację, wsparcie i rozwój swojego zespołu, służy pomocną dłonią przy osiąganiu przez zespół sukcesów, jest oparciem w przypadku porażek. Uczestnicy naszych warsztatów dowiedzą się, jak osiągnąć kolejny stopień w dążeniu do mistrzostwa w kierowaniu i motywowaniu ludzi.

    Dostarczenie wiedzy i narzędzi, które będą mogli zastosować w praktyce, aby:
    być skutecznym przywódcą
    zwiększyć efektywność swoją i pracowników
    lepiej motywować swój zespół
    wykształcić nawyki potrzebne do dobrej komunikacji
    budować autorytet lidera

    Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
    Rozpoznasz swój styl kierowania oraz wynikające z niego atuty i ograniczenia
    Wypracujesz własny stylu bycia liderem zespołu, którym zarządzasz, w kontekście motywacji zespołu i pracownika oraz zadań zespołowych,
    Udoskonalisz swoje umiejętności budowania i rozwijania zespołu
    Nabędziesz umiejętności motywowania pozafinansowego, dostosowanego do modelu osobowościowego pracownika,
    Dowiesz się jakie są Twoje mocne i słabe strony jako menedżera
    Nabędziesz wiedzę potrzebną do delegowania zadań i uprawnień,
    Poznasz sposoby formułowania celów i ustalania priorytetów,
    Poznasz metody rozwijania umiejętności i określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań,
    Nauczysz się rozpoznawać i zapobiegać oraz wykorzystywać konflikty do rozwoju jednostek i zespołów
    Poznasz metody motywowania i wzbudzania twórczego zaangażowania członków zespołu
    Zdobędziesz umiejętność inicjowania procesu budowania poczucia wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa wśród współpracowników
    Poznasz nowoczesne techniki moderowania pracy zespołowej.
    Rozszerzysz wiedzę na temat własnych reakcji w relacji z zespołem,
    Określisz swój indywidualny profil lidera
    Wzmocnisz swoją skuteczność w przekazywaniu konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom – informacja zwrotna i jej funkcja motywacyjna,
    Poznasz bariery komunikacyjne

    Uczestnicy:
    Szkolenie polecane dyrektorom, kierownikom, menadżerom zainteresowanym poprawą swoich wyników, liderom poszukującym nowych sposobów oddziaływania, specjalistom przygotowującym się do zadań zarządczych; każdemu, kto organizuje pracę własną i innych.


    Czas trwania:
    2 dni -16 h



    Cena szkolenia zawiera:
    pakiet materiałów szkoleniowych,
    obiad + przerwy kawowe,
    certyfikat ukończenia szkolenia,


    PROGRAM SZKOLENIA
    1. MODUŁ I - Kreowanie postawy lidera- odkrycie własnego potencjału.
    Autoanaliza i samoocena- określanie indywidualnego profilu lidera
    Autoprezentacja — co wpływa na to, jak postrzegają nas inni
    Dlaczego ważne jest odpowiednie kształtowanie własnego wizerunku,
    Aspekty komunikacji niewerbalnej.
    Cechy, postawa, funkcje, pozycja sprawnego menedżera
    Moje miejsce w zespole

    2. MODUŁ II Kompetencje przywódcy zespołu
    Style kierowania w aspekcie zarządzania zespołem.
    Skuteczne podejmowanie decyzji.
    Osiąganie wyników przez zespół
    Co powinno wyróżniać menedżera / lidera spośród innych osób?
    Identyfikacja naturalnego stylu zarządzania
    Pozytywy i negatywy indywidualnych predyspozycji oraz kształtowanie indywidualnych zdolności menedżerskich / przywódczych
    Umiejętność kierowania sobą
    Decyzja: menedżer czy lider – czyli kogo potrzebuje mój zespół?


    3. MODUŁ III Autorytet menedżera- budowanie wiarygodności lidera
    Autorytet lidera- kompetencja, wiedza, doświadczenie i osobowość.
    Rola lidera jako członka zespołu
    Budowanie zaufania lidera w zespole – jakie dokładnie zachowania budują zaufanie pracowników a jakie je niszczą?
    Dobry czy zły szef?
    Wspólne działanie

    4. MODUŁ IV  Zadanie, jako cel działania zespołu 
    Czym się różnią cele osobiste od celów zespołu?
    Metoda SMART
    Jak komunikować cele
    Cele strategiczne i operacyjne
    Zadania jako motywator dla pracownika – jak określić zadanie


    5.MODUŁ V - Skuteczna komunikacja podstawowym narzędziem menedżera
    Funkcje komunikacji w procesie kierowania.
    Rodzaje słuchania i rola czujnego słuchania w zadowalającej współpracy
    Angażowanie pracowników do działania
    Bariery komunikacyjne i ich eliminowanie

    6. MODUŁ VI- Tworzenie sprawnego, dynamicznego zespołu
    Typy osobowości
    Identyfikacja własnego typu osobowości
    Misja, wspólny cel i wartości zespołu i firmy

    7. MODUŁ VII- Motywacja pracownika
    Podstawowe zasady motywowania zespołu i pracownika
    Jak motywacja wpływa na wydajność pracownika
    Pułapki i błędy w motywowaniu zespołu- jak ich uniknąć

    8. MODUŁ VIII Umiejętność delegowania zadań
    Delegowanie jako narzędzie motywowania
    Warunki skutecznego delegowania zadań
    Przeszkody w skutecznym delegowaniu
    Diagnoza indywidualnych kompetencji w zakresie delegowania uprawnień
    Praktyczne wskazówki delegowania zadań pracownikom
    Ustalanie priorytetów

    9.MODUŁ IX: Jak efektywnie pracować z zespołem?
    Przekazywanie celów i efektywna organizacja pracy zespołu
    Cechy efektywnego zespołu
    Role zespołowe a motywacja

    10. MODUŁ X Sytuacje konfliktowe i trudne w zespole
    Sztuka prowadzenia rozmowy za pomocą pytań,
    Feedback informacja zwrotna
    Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji

    11. MODUŁ XI Asertywność w kontaktach interpersonalnych
    Istota asertywności
    Asertywne wyrażanie opinii
    Efektywne sposoby egzekwowania wspólnych ustaleń
    Metody asertywności: asertywne proszenie, reagowanie na prośby, odmawianie,
    Konstruktywna krytyka i ocena

    12. MODUŁ XII – Skuteczne planowanie działań a zarządzanie sobą w czasie
    Złota zasada Pareto
    Dobra organizacja dnia czynnik sukcesu zawodowego
    Jak efektywnie wykorzystać 24 h, czyli zarządzanie sobą w czasie
    Najlepsze praktyki w planowaniu działań

    13. MODUŁ XIII Podsumowanie i ewaluacja szkolenia
    Indywidualny Plan Działania


    Metodologia prowadzenia szkolenia:
    Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe:
    - symulacje, - mini- wykłady- ćwiczenia- prace indywidualne, w parach i grupowe,
    - dyskusje moderowane przez trenera, - burze mózgów,- case study.

    Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych.

    Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój.

    ! Praca w małych grupach szkoleniowych pozwala na zastosowanie metod coachingowych oraz gwarantuje intensywną, warsztatową formę prowadzenia szkolenia.

    W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

    Organizator:
    Grupa Szkoleniowa SOLBERG
    tel. (33)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    mail: Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    Adres strony został usunięty

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce