18 Godzin, 3 Dni

STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI

więcej terminów () mniej terminów
  • Celem szkolenia jest

     Zrozumieć krytyczne wymagania dla efektywnego zarządzania funkcją zakupową

     Zdobyć wiedzę jak wdrożyć metodologię strategicznych zakupów aby osiągnąć znaczne, trwałe oszczędności w wydatkach i jak zracjonalizować bazę dostawców

     Zdobyć wiedzę jak wdrożyć system oceny dostawców, który koncentruje się na krytycznych materiałach i usługach aby zapewnić dostępność materiałów i usług oraz maksymalizować wartość z relacji z dostawcami

     Zrozumieć rolę systemów klasy ERP i zdobyć wiedzę, które procesy i w jaki sposób mogą być wspomagane systemowo



    Po zakończeniu tego warsztatu, uczestnicy będą potrafili :

     Zastosować większy focus na krytyczne wymagania efektywnego zarządzania zakupami

     Wdrożyć, lub uczestniczyć we wdrożeniu metodologii strategicznych zakupów w celu wygenerowania znacznych oszczędności dla organizacji

     Wdrożyć lub uczestniczyć w tworzeniu systemu oceny dostawców

     Zidentyfikować rolę systemów klasy ERP w strategicznym zarządzaniu zakupami



  • Zarządzanie funkcją Strategicznych Zakupów
     Definicja Zakupów, roli w organizacji oraz powiązań z innymi obszarami funkcjonalnymi
     Dopasowanie Zakupów ze strategicznymi organizacyjnymi planami
     Kluczowe kwestie w Strategicznym Zarządzaniu Zakupami
     Identyfikacja i zarządzanie krytycznymi łańcuchami dostaw
     Strategie umożliwiające zarządzanie konfliktami w łańcuchu dostaw
     Analiza i dopasowanie wewnętrznych łańcuchów dostaw w celu sprostania popytowi na rynku

    Metodologia Strategicznego Zarządzania Zakupami
     Identyfikacja kategorii zakupowych i przeprowadzenie analizy wydatków
     Określenie potrzeb klienta wewnętrznego i zewnętrznego
     Przeprowadzenie analizy rynku
     Stworzenie strategii zarządzania kategorią oraz strategii negocjacyjnych
     Wyszukiwanie dostawców i przeprowadzenie ocen
     Wybór dostawców i negocjowanie kontraktów

    System oceny dostawców
     Zrozumienie ram kategoryzacji dostawców
     Zrozumienie i dopasowanie pomiarów oraz odpowiedzialności w łańcuchu dostaw
     Stworzenie karty oceny dostawcy
     Identyfikacja mierników oceny dostawcy, które maksymalizują wartość relacji z dostawcą
     Wynagradzanie dostawców za jakość współpracy z nimi
     Rozwijanie relacji z kluczowymi dostawcami

    Wprowadzenie do technologii
     Rola systemów klasy ERP w obszarze Strategicznych Zakupów
     Identyfikacja manualnych procesów w zakresie strategicznych i operacyjnych zakupów, które można systemowo zautomatyzować

  • certyfikat ukończenia szkolenia

  • Interaktywny warsztat , obejmuje analizę przypadków, indywidualne i grupowe ćwiczenia , dyskusję moderowaną , prezentacje.

  • Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej i specjalistów działów zakupów

    zaopatrzenia oraz innych komórek logistycznych .

Logistyk zarówno biznesowy jak i systemowy z wiedzą i doświadczeniem z wielu branż /środowisk operacyjnych na poziomie strategii

,procesów i praktyk biznesowych oraz ZSI klasy ERP w tym SAP. Posiada Certyfikat w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami CPIM ( egzaminy zdane w Austrii i Niemczech) przyznawany przez APICS(stowarzyszenie skupiające logistyków-praktyków z całego świata) z USA. Doświadczenie praktyczne zdobywał pracując

na stanowiskach menedżerskich w takich firmach jak Andrewex, Scanclimber, ProLogistix, Sap Polska ,Andersen Consulting . Autor analiz, projektów i wdrożeń z zakresu usprawnień systemowych w obszarze zarządzania zapasami i zakupami oraz innych logistycznych w wielu przedsiębiorstwach.



Szkolenia o podobnej tematyce