12 Godzin, 2 Dni

SPECJALISTA DS. OBSŁUGI BIURA ZARZĄDU Obsługa formalno-prawna w biurze obsługi organów spółki z o.o. i akcyjnej

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów




  • Szanowni Państwo,



    wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu zarówno w relacjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych obejmuje szeroki zakres prowadzenia spraw, których szczegółowość i zależność od przepisów prawnych wymaga precyzyjności i czujności w działaniu. Przygotowaliśmy warsztat w zakresie najbardziej kluczowych elementów w organizowaniu pracy biura zarządu w spółkach z o.o. i akcyjnych. Zajęcia mają na celu przygotowanie uczestników zarówno pod kątem postępowania, w różnych sytuacjach występujących w spółce i w relacji z otoczeniem oraz spełniania wymogów ustawowych. Uczestnicy poznają i przeanalizują interpretacje, dobrych praktyk i możliwe rozwiązania w zakresie procedur i prowadzenia dokumentów w biurze obsługi władz.



    DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W WARSZTATACH?



    Najbardziej aktualna i praktyczna wiedza w zakresie prawa i dobrych praktyk organizacyjnych

    Analiza przepisów, przykładów z funkcjonowania firm na rynku oraz ich interpretacja i możliwe rozwiązania

    Wskazówki dotyczące metod postepowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy



    10 NAJWAŻNIEJSZYCH TEMATÓW W OBSŁUDZE BIURA ZARZĄDU:



    Współpraca biura zarządu z organami spółki oraz ich uprawnienia

    Wymogi i postępowanie ze statutem/umową spółki

    Aktualizacja danych spółki w KRS

    Przygotowanie i procedury organizacji posiedzeń

    Rejestr dokumentów i pism wpływających do biura zarządu, zarzadzanie obiegiem

    Przygotowanie pism w imieniu zarządu i prowadzenie korespondencji z podmiotami zewnętrznymi

    Procedury udostępniania i przekazywania dokumentów oraz dostęp do informacji w spółce

    Regulaminy organizacyjne, instrukcje, zarządzenia wewnątrz spółki

    Posiedzenia: kryteria prawne, uchwały, protokoły

    Przechowywanie dokumentów



    PODCZAS SZKOLENIA DOWIESZ SIĘ:



    Jak regulowana jest kwestia prowadzenia spraw spółki i reprezentacji przez zarząd oraz relacji wewnątrz spółki?

    Jakie są wymogi i jakie możliwości regulacji wewnętrznych w zakresie umowy/statutu spółki?

    Jak prawidłowo prowadzić sprawy spółki w KRS?

    Jak organizować posiedzenia zarządu?

    Jak prowadzić rejestr dokumentów i zarządzać ich obiegiem w biurze zarządu?

    Jak tworzyć pisma i prowadzić korespondencję z otoczeniem spółki?

    Jakie są dobre praktyki w zakresie procedur przekazywania i dostępu dokumentów?

    Jak chroniona powinna być tajemnica przedsiębiorstwa?

    Jakie zapisy w regulaminach, instrukcjach, zarządzeniach usprawniają organizację wewnętrzną spółki?

    Jak zgodnie z prawem: zwoływać posiedzenia, tworzyć projekty uchwał, protokołować?

    Jak prawidłowo stosować reguły przechowywania dokumentów?



  • DZIEŃ I część I

    09.00-09.30 rejestracja uczestników
    09.30 rozpoczęcie zajęć

    09.30-12.45 WSPÓŁPRACA Z ZARZĄDEM I RADĄ NADZORCZĄ, UMOWA/STATUT SPÓŁKI, KRS

    Ekspert: dr Andrzej Jakubiec, ekspert prawa gospodarczego, Kancelaria Janeta Jakubiec Węgierski

    WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z ORGANAMI SPÓŁKI

    Wyłanianie członków organów spółki
    Kompetencje członków zarządu a kompetencje Rady Nadzorczej – co wytycza KSH,
    a co może podlegać wewnętrzny regulacjom
    Aktualizacje w KSH i ich wpływ na działania organów spółki
    Reprezentowanie spółki – zadania Zarządu
    Case study: uchybienia na tle reprezentacji
    Rola Biura Zarządu w komunikacji na linii Zarząd – Rada Nadzorcza
    Odwołanie, rezygnacja lub wygasanie mandatów
    Case study: odpowiedzialność Zarządu - orzecznictwo

    KOORDYNOWANIE SPRAW ZWIĄZANYCH ZE STATUTEM/UMOWĄ SPÓŁKI

    Jakie wymogi nakłada ustawodawca na kwestie związane ze statutem/umową spółki?
    Case study: przykłady i analiza wewnętrzny i indywidualnych rozwiązań w zakresie zapisów w statutach/umowach spółek
    Kiedy i w jaki sposób wprowadzane są zmiany w zapisach w statutach/umowach spółek?
    Case study: nieprawidłowe zapisy i konsekwencje

    AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI W KRS

    Dane spółki, które podlegają zgłoszeniu w KRS
    Postępowanie aktualizujące w KRS
    Case study: skutki uchybień
    Case study: analiza odpisu KRS

    12.45-13.30 obiad

    DZIEŃ I część II

    Ekspert: Małgorzata Wozba, Praktyk w zakresie obsługi kancelaryjnej, dokumentacyjnej i organizacyjnej Zarządów

    13.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie.00 ORGANIZACJA DOKUMENTÓW W BIURZE ZARZĄDU, ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWEM DOKUMENTÓW, PRZYGOTOWANIE PISM, ORGANIZACJA POSIEDZEŃ

    PRZYGOTOWANIE I PROCEDURY ORGANIZACJI POSIEDZEŃ

    Przygotowanie posiedzenia – kroki organizacyjne
    Treść zaproszeń i potwierdzeń
    Agenda przebiegu posiedzenia
    Przygotowanie dokumentacji do posiedzeń

    REJESTR DOKUMENTÓW I PISM WPŁYWAJĄCYCH DO BIURA ZARZĄDU, ZARZADZANIE OBIEGIEM

    Rejestracja korespondencji w biurze obsługi organów
    Tworzenie zbiorów dokumentów powiązanych
    Forma tradycyjna i elektroniczna dokumentów
    Porządkowanie dokumentów i pism
    Case study: postępowanie ze skargami i wnioskami związanymi z działalnością spółki
    Ujednolicenie procedur przepływu dokumentów
    Case study: przepływ dokumentów ze względu na rodzaj

    PRZYGOTOWANIE PISM W IMIENIU ZARZĄDU I PROWADZENIE KORESPONDENCJI Z PODMIOTAMI ZEWNĘTRZNYMI

    Redagowanie i tworzenie pism w imieniu zarządu – wartość informacyjna i użyteczność pisma
    Weryfikacja danych w pismach
    Kompletowanie załączników i uzupełnianie braków
    Dystrybucja i obieg dokumentów w formie elektronicznej
    Case study: przykłady i analiza pism urzędowych i biznesowych, ćwiczenia redakcyjne

    DZIEŃ II

    08.30-09.00 rejestracja uczestników
    09.00 rozpoczęcie zajęć

    09.00 – 15.30 DOSTĘP DO DOKUMENTÓW, OCHRONA INFORMACJI, REGULAMINY W SPÓŁCE, POSIEDZENIA, UCHWAŁY, PROTOKOŁY, PRZECHOWOWANIE

    Ekspert: Romana Pietruk, Trener prawa, ekspert w zakresie prawa handlowego, bezpieczeństwa informacji, archiwizacji

    PROCEDURY UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW ORAZ DOSTĘP DO INFORMACJI W SPÓŁCE

    Tajemnica przedsiębiorstwa – obowiązki pracowników wobec spółki
    Procedury zabezpieczania tajemnicy firmy
    Skutki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa
    Case study: dostęp do informacji, a poufność wybranych dokumentów
    Zasady udostępniania dokumentów
    Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, rada nadzorcza i ich członkowie, zarząd, pracownicy?
    Rejestr dostępu do dokumentów
    Case study: przekroczenie uprawnień w dostępie do informacji
    Case study: zapisy o zakazie konkurencji i skutki
    Case study: umowy o zachowaniu poufności
    Case study: regulamin dostępu do informacji/dokumentów

    REGULAMINY ORGANIZACYJNE, INSTRUKCJE, ZARZĄDZENIA WEWNĄTRZ SPÓŁKI

    Zawartość regulaminów – dobre praktyki w biurze zarządu
    Case study: Jakie treści powinny być zawarte w regulaminach, instrukcjach i zarządzeniach?
    Skutki błędnych zapisów w regulaminach oraz innych regulacjach organizacyjnych
    Case study: regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej
    Case study: instrukcja kancelaryjna
    Case study: regulamin pełnomocnictw – zakres i forma udzielenia; odwołanie
    Case study: regulaminy organizacyjne
    Skutki postepowania sprzecznego z regulaminem

    PROJEKTY UCHWAŁ NA POSIEDZENIE ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ

    Case study: treści uchwał – przykłady i analiza skutków
    Case study: kiedy uchwała zostaje podjęta?
    Tryb i forma podejmowania uchwał
    Case study: błędy w pisaniu projektu uchwał

    KRYTERIA PRAWNE ZWOŁANIA POSIEDZEŃ

    Case study: powiadomienie o posiedzeniu Zarządu/Rady Nadzorczej
    Sposoby zwołania posiedzeń
    Odwołanie lub zmiana terminu obrad
    WZA/ZW jako szczególne formy posiedzeń
    Case study: błędy w powiadomieniach

    SPORZĄDZANIE PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA

    Obowiązkowa zawartość dokumentu - Co powinna zawierać treść?
    Uzgadnianie a wersja ostateczna
    Podpisywanie protokołu

    PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW

    Zasady prawne archiwizowania dokumentów
    Forma przechowywania dokumentów spółki
    Terminy przechowywania dokumentów

  • certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie prowadzone w formie wykładów i dyskusji grupowych, analizy wybranych aktów prawnych oraz kazusów i orzecznictwa. Szkolenie reagowania oraz sposoby rozwiązywania różnorodnych sytuacji.

  • Do udziału w szkoleniu zapraszamy:



    Pracowników w biurach zarządu

    Asystentów zarządu

    Osoby o podstawowym i średnim zaawansowaniu wiedzy w zakresie prowadzenia spraw i dokumentacji w biurze zarządu spółki, które

    Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie obsługi zarządu w kluczowych kwestiach prowadzenia spółki

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Romana Pietruk



Ekspert w zakresie prawa gospodarczego, postępowania administracyjnego, umów w obrocie gospodarczym, ochrony danych osobowych, windykacji i zabezpieczenia należności.

Wspólnik kancelarii prawnej; Prowadziła szkolenia dla sektora bankowego i instytucji finansowych, przedsiębiorców oraz administracji publicznej.

Trener z zakresu m.in. Systemu NKW; Prowadziła zajęcia dla kadry Wydziałów Ksiąg Wieczystych; sędziów, referendarzy, sekretarzy sądowych, pracowników administracji i informatyków; pracowników Ośrodków Migracyjnych; Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.





Małgorzata Wozba



Trener, wieloletni praktyk w zakresie obsługi najwyższych organów spółek akcyjnych. Pełniła funkcję Dyrektora Finansowego i Dyrektora Biura Zarządu.

Posiada doświadczenie w tworzeniu systemów do zarządzania sprzedażą, wdrażania i planowania rozwiązań systemowych. Projektowała raporty sprzedażowe, raporty analizujące efektywność działań, raporty wykonania budżetu.

Specjalizuje się w analizie kosztów działalności.Obecnie niezależny ekspert i doradca firm w zakresie obsługi administracyjnej, korporacyjnej i prawnej, poszukiwania rozwiązań optymalizujących i wprowadzających oszczędności. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawno-organizacyjnej spółek, projektowaniu i wdrażaniu procedur, przygotowaniu i zarządzaniu dokumentacją korporacyjną, wsparciem w prowadzeniu kancelarii przedsiębiorstwa.



dr Andrzej Jakubiec



Ekspert prawa gospodarczego, Kancelaria Janeta Jakubiec Węgierski

Adwokat w Kancelarii Janeta Jakubiec Węgierski Pracownik Katedry Prawa Gospodarczego i Handlowego na Wydziale Prawa i Administracji UŁ. Specjalizuję się w prawie gospodarczym. Zajmuje się obsługą przedsiębiorców z sektora budowlanego, produkcyjnego i inwestycyjnego. Posiada doświadczenie w sprawach z zakresu zamówień publicznych, ochrony konkurencji oraz postępowań związanych z funkcjonowaniem spółek handlowych.

Specjalizuje się również w inwestycjach typu join ventures oraz w prowadzeniu zabezpieczonych emisji obligacji. Przygotowuje się do obrony rozprawy doktorskiej na temat „Opcja, jako instrument finansowy rynku kapitałowego. Analiza cywilnoprawna.” Publikuje m. in. w Przeglądzie Praw Handlowego i Gazecie Prawnej. Jest wykładowcą na Mini MBA UŁ. W 2009 roku odbył kurs I Cykl Prawa Porównawczego – Faculte Internationale de Droit Comparé na Uniwersytecie Roberta Schumana – Strasbourg III.

Szkolenia o podobnej tematyce