14 Godzin, 2 Dni

Savoir vivre w biznesie/instytucji

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem oferowanego Państwu szkolenia jest wyrobienie w Was stosownej pewności siebie, swobody bycia i poczucia bezpieczeństwa w różnych sytuacjach. Pomoc w opanowaniu umiejętności swobodnego poruszania się zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym oraz ułatwienie awansu społecznego i zawodowego.

  • POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE

    Jak właściwie i elegancko powitać, podjąć i pożegnać gościa, interesanta, klienta:
    Powitanie – zasady i wyjątki; kryteria i honory,
    Moment powitania w kontekście znaczenia pierwszego wrażenia,
    Podanie ręki:
    Kto pierwszy wyciąga rękę na powitanie,
    Ucałowanie dłoni,
    Spotkanie na ulicy, w lokalu, w teatrze;
    Spotkania a : okrycie wierzchnie, nakrycie głowy, rękawiczki, okulary słoneczne:
    Gość honorowy
    Kłopotliwy gość:
    Jak poradzić sobie z osobą nie mającą poczucia czasu.
    Prezentacja – zasady i wyjątki;
    Pożegnania – zasady i wyjątki;
    Przejdźmy na “ty”;


    KSZTAŁCENIE KULTURY SŁOWA I GESTU

    Kultura dyskusji:
    Jak w kulturalny sposób utrzymać się przy głosie;
    Znaczenie intonacji w odbiorze wypowiedzi;
    Kulturalne wyrażanie odmienności swoich poglądów;
    Jak reagować na gafy, wpadki, przejęzyczenia rozmówcy.
    Kultura obsługi interesanta:
    Rozmowa w relacji pracownik – klient, interesant, gość;
    Sposoby pozyskiwania sympatii rozmówcy;
    Jak wpadkę zamienić w sukces;
    Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy.
    Jak prawić i przyjmować komplementy.
    Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny:
    Znaczenie pochwały i zobowiązania dla utrzymania dyscypliny, dobrych stosunków itp.
    Rozmowa telefoniczna.
    Kultura gestu:
    Znaczenie gestu w odbiorze wypowiedzi;
    Język ciała demaskuje myśli;
    Gesty zniecierpliwienia, lekceważenia;
    Gesty spoufalania się;
    Pokaż mi jak siedzisz, a powiem ci kim jesteś:
    Jak elegancko i poprawnie siedzieć podczas ważnych spotkań.
    WIZYTY SŁUŻBOWE I PRYWATNE. TAKT I WYCZUCIE

    Składanie i przyjmowanie wizyt:
    Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza;
    Nieproszeni goście;
    Rodzaje zaproszeń, skróty i szyfry na nich umieszczane:
    Zaproszenie pro forma;
    Zasady rządzące rozsadzaniem gości przy stole służbowym i biesiadnym:
    zasada prawej strony;
    zasada precedencji;
    zasada alternacji;
    Gość w samochodzie (m.in. hierarchia miejsc w samochodzie);

    STRÓJ MĘSKI I DAMSKI, czyli KSZTAŁTOWANIE POCZUCIA ESTETYKI I DOBREGO SMAKU

    Jesteś wizytówką firmy – wymogi dotyczące stroju w pracy:
    Jak cię widzą, tak ci… płacą,
    Znaczenie wyglądu zewnętrznego dla odbioru i oceny danej osoby i reprezentowanej przez nią firmy, urzędu (jej produktu czy usługi);
    Omówienie elementów garderoby damskiej i męskiej oraz dodatków do niej;
    Na co dzień i od święta – umiejętność dostosowywania stroju do różnych okazji:
    Kostium, suknia wizytowa, koktajlowa, wieczorowa i balowa;
    Garnitur wizytowy, spacerowy, koordynowany;
    Frak, smoking, żakiet;
    Krawaty, muszki, fulary; butonierka, brustasza i pochetka;
    Moda a wady sylwetki i urody;
    Omówienie najczęstszych błędów, dotyczących kroju i doboru poszczególnych elementów stroju;
    Biżuteria damska i męska;
    Manicure, maquillage, zarost, fryzura;

    KULTURA PRZY STOLE

    Jak poprawnie i elegancko jeść:
    Najczęściej popełniane błędy;
    Stołowa „topografia”
    Galanteria stołowa;
    Poczęstunek w domu i firmie;
    Sytuacje trudne i nietypowe;
    Rozmowa przy stole;
    „Trudne” potrawy;
    Serwetki – ich rodzaje i przeznaczenie;
    Sztućce rzadko spotykane – prezentacja oraz omówienie ich budowy i przeznaczenia;
    mowa sztućców, – czyli jak odczytywać kody;
    Kultura picia:
    Kawa, herbata – elegancki sposób serwowania i picia
    Trunki – ich przypisanie do potraw, klasyfikacja, dobór szkła, temperatury etc.
    Błędy, mity i stereotypy w trunkowym temacie
    Kryteria oceny trunku; m.in. jak odróżnić szampana od wina gazowanego;
    Zasady dotyczące wznoszenia toastów;
    W lokalu – od zamówienia do płacenia, czyli 20 zasad, które powinniśmy znać, przyjmując zaproszenie do lokalu i drugie tyle, zapraszając do niego?
    Najlepsze restauracje świata;
    Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch i brunch.

  • wykład, ćwiczenia, multimedialna prezentacja ok. 600 zdjęć, pokaz sprzętu.

  • osób związane z biznesem oraz pracujące w administracji publicznej,

    kadra kierownicza, menedżerowie, przedstawiciele handlowi,

    osoby działające na rzecz pożytku publicznego,

    każdy, kto pragnie podnieść stan swojej wiedzy na temat zasad savoir vivre`u, poprzeć swój profesjonalizm wysokiej klasy kulturą osobistą, funkcjonować w swoim środowisku, jako członek elity towarzyskiej i zawodowej.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Szkolenia o podobnej tematyce