7 Godzin, 1 Dni

Ryzyka prawne w działaniach marketingowych

więcej terminów () mniej terminów
  • Szkolenie odpowie na pytanie jak zabezpieczyć się przed negatywnymi konsekwencjami prawnymi akcji marketingowych, jak zgodnie z regułami przeprowadzić loterie promocyjne, jak bezpiecznie konstruować programy lojalnościowe i gromadzić dane osobowe. Warsztat pomoże uniknąć najpopularniejszych błędów popełnianych przy tworzeniu mechanizmu loterii i konkursu. Uczestnicy dowiedzą się jak zminimalizować ryzyko przy przeprowadzaniu działań, a gotowe rozwiązania będą mogli wykorzystać w praktyce codziennej pracy.

  • Podstawy prawne promocji

    Konkurs, sprzedaż premiowa, gra losowa – podstawy prawne
    Nowa ustawa o prawie telekomunikacyjnym – wpływ na smsy typu Premium Rate
    Programy lojalnościowe – jak zorganizować je zgodnie z prawem na przykładzie orzeczeń GIODO i UOKiK
    Niezbędne do zorganizowania akcji marketingowej dokumenty

    Jak nie naruszyć przepisów o ochronie danych osobowych

    Kary finansowe za naruszenie odpowiedzialności administracyjnej przed GIODO,
    Odpowiedzialność karna i cywilna związana przetwarzaniem danych osobowych w działaniach marketingowych

    Błędy i nieuczciwe praktyki w czasie akcji marketingowych

    Jak konsument może walczyć z agresywnymi praktykami reklamowymi i jakie są tego konsekwencje dla reklamodawcy
    Najczęstsze błędy popełniane przy konstruowaniu regulaminu loterii/konkursu
    Jak nie wprowadzać w błąd w reklamie, ale powiedzieć wszystko co się chce i jak się chce
    Konsekwencje niefortunnych zapisów w regulaminach

    Media społecznościowe

    Socialmedia a prawo polskie
    Gromadzenie danych osobowych i wykorzystanie informacji zebranych w portalach społecznościowych
    Odpowiedzialność za treści zamieszczane na firmowych profilach

    Własność intelektualna

    Ochrona prawna koncepcji
    Wybrane aspekty prawa autorskiego
    Korzystanie z wizerunku

  • Wykład, prezentacja, sesja pytań i odpowiedzi, dyskusja

  • Pracownicy działów marketing, w tym szczególnie:



    specjaliści ds. marketingu i ds. e-marketingu

    specjaliści ds. programów lojalnościowych

    brand managerowie

    dyrektorzy działów marketingu

    dyrektorzy działów trade marketingu

    pracownicy agencji reklamowych

Rafał Jaszczyszyn



Absolwent wydziału prawa UAM, aplikant adwokacki II roku Wielkopolskiej Izby Adwokackiej, współpracownik renomowanej Kancelarii Adwokackiej w Poznaniu, z doświadczeniem w obsłudze podmiotów gospodarczych, przygotowywaniem umów reklamowych i marketingowych. Posiadający doświadczenie we współpracy z galerią handlową w przygotowywaniu pod kątem prawnym konkursów, działań promocyjnych i programów lojalnościowych. Współpracujący na codzień z agencjami reklamowymi.

Szkolenia o podobnej tematyce