16 Godzin, 2 Dni

RÓŻNICE MIĘDZYKULTUROWE W PRACY ZESPOŁOWEJ

Kraków Trwa nabór 1 490,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Indywidualne rozwijanie kompetencji miedzykulturowcyh uczestników.
    Poznanie zasad efektywnej komunikacji międzykulturowej.
    Planowanie współpracy w sposób zapobiegający występowaniu incydentów krytycznych.
    Tworzenie systemu komunikacji bez stereotypów i uprzedzeń.

  • PROGRAM I ĆWICZENIA
    ​1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się:

    proces komunikacji i jego etapy,
    znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
    techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się,
    komunikacja bezpośrednia a komunikacja za pomocą mediów: telefon, mail, komunikatory.
    2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji:

    autoanaliza własnego stylu komunikowania się,
    błędy w komunikacji ich korekta i unikanie,
    bariery komunikacyjne,
    etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego.
    3. Efektywne prowadzenie rozmów:

    kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu,
    asertywne reagowanie na zastrzeżenia na krytykę i pochwałę,
    rozpoznawanie i omijanie barier w komunikacji, aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji,
    rozpoznawanie i radzenie sobie czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi,
    sztuka zadawania pytań.
    4. Interkulturowe aspekt komunikacji:

    podstawy proksymiki – dystans w komunikacji,
    formułowanie komunikatów w kontaktach interkulturowych,
    ekspresja własna a spostrzeganie interkulturowe,
    kulturowe odczytywanie komunikatów,
    kulturowe postawy w codziennej komunikacji i negocjacjach,
    podejmowanie decyzji w aspekcie kulturowym.
    5. Podstawowe zasady komunikacji interkulturowej – czyli jak badania naukowe pomagają zrozumieć różnice międzykulturowe:

    kultury zorientowane na kontakt,
    kultury zorientowane na zasady,
    kultury propartnerskie i protransakacyjne,
    kultury ceremonialne i nieceremonialne,
    kultury monochromiczne i polichroniczne,
    czy „a” zawsze znaczy „a” ? - Ukryte założenia i przemilczane oczekiwania w komunikacji z przedstawicielami poszczególnych kultur.
    6. „Instrukcja obsługi kontrahenta” – co robić, czego raczej nie i totalne „faux pas”:

    Kultury Europy Zachodniej (Niemcy, Francja, Włochy),
    kultury państw byłego ZSRR,
    kultura amerykańska.
    7. Podsumowanie.

  • Certyfikat Uczestnictwa w szkoleniu - TQMsoft

  • Specjaliści ds. zakupów,
    liderzy projektów,
    handlowcy,
    kierownictwo produkcji średniego szczebla (kierownicy zmian, kierownicy zakładu, kierownicy produkcji).

  • 1 490,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

Szkolenia o podobnej tematyce