30 Dni

Rodzina a dziecko specjalnej troski - szkolenie on-line.

130,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Cel szkolenia: zapoznanie specjalistów pedagogiki specjalnej, nauczycieli nauczania przedszkolnego i początkowego w szkołach podstawowych, terapeutów z rolą środowiska rodzinnego, rolą matki i ojca, rodzeństwa pełnosprawnego i niepełnosprawnego w funkcjonowaniu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w rodzinie, w diagnozowaniu, terapii i rehabilitacji, a także z procesem dydaktyczno-wychowawczym w domu rodzinnym i w szkole.

  • Zagadnienia programowe:

    · Funkcja wychowawcza rodziny, matki i ojca w wychowaniu dziecka specjalnej troski.
    · Uwarunkowania funkcji wychowawczej rodziny.
    · Struktura rodziny. Funkcja wychowawcza rodzeństwa.
    · Rodzeństwo pełnosprawne i dziecko niepełnosprawne.
    · Dziecko niepełnosprawne intelektualnie w rodzinie.
    · Współpraca ze środowiskiem rodzinnym w wychowaniu i kształceniu.
    · Zaspokajanie potrzeb dziecka.
    · Rola temperamentu w wychowaniu, nauczaniu i interwencyjnym oddziaływaniu na odchylenia.
    · Cele i zasady wychowawcze.
    · Cechy wychowawcy.
    · Umiejętność nawiązywania stosunku uczuciowego, wychowawczego i atmosfery wychowawczej domu rodzinnego.
    · Metody wychowawcze.
    · Nagrody i kary.
    · Czynniki wspierające proces rehabilitacji jednostek niepełnosprawnych intelektualnie. Instytucje opieki nad dziećmi i młodzieżą wspierające rodzinę.
    · Wychowanie – oddziaływanie pedagogiczne – nauczanie i interwencyjne oddziaływanie na odchylenia.

  • Szkolenie kończy się uzyskaniem dwóch zaświadczeń:

    - Doskonalenia zawodowego nauczycieli

    - Nabycia umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej w pracy nauczyciela

  • Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac oraz odpowiada na jego pytania. Uczestnik szkolenia, podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia, może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.

  • Adresaci: szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół specjalnych, nauczycieli szkół integracyjnych, nauczycieli nauczania początkowego, wychowawców, ośrodków szkolno-wychowawczych, terapeutów w ośrodkach domów społecznych, instruktorów zawodowych warsztatów terapii zajęciowej, pedagogów i psychologów szkolnych, opiekunów społecznych.

  • 130 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • Cena kursu dla jednego uczestnika.

- wykładowca w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie.
- doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki
- 1998 - 2002 –studia doktoranckie z pedagogiki KUL w Lublinie z zakresu pedagogiki rodziny. Rozprawa doktorska pt.: „Stan i uwarunkowania kultury pedagogicznej współczesnych rodziców w świetle badań”.
- 1993 - 1998 –studia doktoranckie z pedagogiki KUL praca magisterska z psychopedagogiki pt: „Osobowościowe uwarunkowania destruktywnych i konstruktywnych sposobów rozwiązywania sytuacji trudnych u chłopców w okresie adolescencji”.

Szkolenia o podobnej tematyce