14 Godzin, 2 Dni

Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre w urzędzie, biznesie i życiu codziennym

8 000,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Znajomość savoir-vivre to w wielu wypadkach klucz do budowania swojego wizerunku jako kulturalnego „obytego w świecie” człowieka, a także szefa, współpracownika czy partnera w biznesie. To wiedza, która jest przydatna we wszystkich obszarach życia i pomoże odnaleźć się w wielu okolicznościach unikając zakłopotania i popełnienia gafy.

    Podczas dwudniowego szkolenia uczestnicy poznają zasady savoir-vivre w różnych sytuacjach codziennych, biznesowych czy urzędowych. Dowiedzą się jak m. in. właściwie zachowywać się podczas przyjęć, spotkań z kontrahentami, jakie są zasady precedencji, jak przygotować się na wizytę czy delegację. Obszerna część szkolenia zostanie poświęcona protokołowi dyplomatycznemu, umiejętnościom poruszania się w środowisku władz państwowych, wizyt na szczeblu międzynarodowym itp. Omówione zostaną również zasady savoir-vivre podczas rozmów telefonicznych, korespondencji tradycyjnej i elektronicznej.

  • POJĘCIE DYPLOMACJI I PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO

    pojecie, źródła i historia protokołu dyplomatycznego
    organizacja protokołu dyplomatycznego
    protokół dyplomatyczny w tradycji polskiej
    polski protokół dyplomatyczny – tradycja i współczesność
    protokół dyplomatyczny w stosunkach międzynarodowych


    ETYKIETA I DOBRE OBYCZAJE

    przestrzeganie zasad etycznych
    zasada wzajemności, zasada uszanowania prywatności, zasada starszeństwa, zasada tolerancji, zasada dyskrecji, zasada punktualności, zasada zdrowego rozsądku
    zasada pierwszeństwa – wprowadzenie


    NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW

    pozdrawianie
    powitanie i pożegnania
    uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
    przedstawianie się
    tzw. powitania ‘dyplomatyczne’


    USTALANIE PIERWSZEŃSTWA

    precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
    prawa strona – lewa strona
    na ulicy, w samochodzie, na maszcie
    spotkania, konferencje, rozmowy, negocjacje
    umowy - zasada alternatu
    rozsadzanie gości przy stole – „zarządzanie pierwszeństwem”, „zarządzanie przestrzenią”
    ćwiczenie praktyczne – przykładowe rozsadzenie gości przy stole oraz na koncercie


    KORESPONDENCJA – CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO?

    podstawowe zasady korespondencji
    zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego
    faks i poczta elektroniczna
    tytulatura a tytułomania


    BILETY WIZYTOWE

    rodzaje i funkcje
    zasady używania wizytówek
    korespondencja za pomocą wizytówek
    wizytówki przy kwiatach i upominkach
    jak powinna wyglądać moja wizytówka ?


    SPOTKANIA I PRZYJĘCIA – ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE

    formy przyjęć i ich miejsca
    zaproszenia – redagowanie i odczytywanie
    ćwiczenie praktyczne – zaprojektowanie zaproszenia
    dobór gości
    menu oraz dobór alkoholi i napoi
    oprawa i obsługa
    rola i obowiązki gospodarza i gościa
    aperitif/posiłek/digestif – zachowanie
    błędy w etykiecie i w języku stołu
    dress code


    OKAZJA A UBIÓR

    ubiór stosowny
    dobrze ubrany pan
    dobrze ubrana pani
    dobrze ubrani państwo
    ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów


    Obiad szkoleniowy - stół i nakrycia – instrukcja obsługi

    WIZYTY I DELEGACJE – ORGANIZACJA I OBSŁUGA

    ELEMENTY MIĘDZYNARODOWEGO SAVOIR – VIVRE

    rodzaje i formy delegacji: państwowe, oficjalne i robocze, biznesowe
    przygotowanie i realizacja programu: redakcja, podział obowiązków i koordynacja działań, zarządzanie czasem
    „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
    elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie
    podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, zwiedzanie firmy, przyjęcia
    posiłki
    elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
    kwiaty i upominki: gadżety firmowe a prezenty „zobowiązujące”; kwiaty dla mężczyzn i dla kobiet
    MEDIA – na co uważać w kontaktach z dziennikarzami?



    CODZIENNY SAVOIR-VIVRE: telefon, e-mail

    telefoniczny savoir-vivre
    netykieta
    sztuka aktywnego słuchania
    mowa ciała
    jak reagować na gafy ?


    Sesja pytań – jakie gafy popełniamy najczęściej i jak ich uniknąć ?

  • imienne zaświadczenie o uczestnictwie

  • seminarium

  • szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które chcą poznać zasady savoir-vivre i protokołu dyplomatycznego niezbędne do poruszania się w świecie biznesu, instytucji państwowych i w życiu codziennym. W szczególności dedykujemy je kadrom kierowniczym urzędów i instytucji, władzom samorządowym, menedżerom, członkom zarządów i innym osobom reprezentującym firmy i instytucje.

  • 8000 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • czas trwania, lokalizacja szkolenia, inne elementy dodatkowe związane z organizacją szkolenia

W Ministerstwie Spraw Zagranicznych zajmowała odpowiedzialne stanowiska w Protokole Dyplomatycznym. Przez cztery lata była Naczelnikiem Wydziału Przywilejów i Immunitetów Dyplomatycznych, przez sześć lat Zastępcą Dyrektora Protokołu Dyplomatycznego.



Pracowała także w polskich przedstawicielstwach dyplomatycznych w Finlandii (8 lat), w Stanach Zjednoczonych (ponad 5 lat), w Australii (5 lat).



Brała udział w wielu wizytach najwyższego szczebla oraz towarzyszyła współmałżonkom głów państw, szefów rządów i ministrów spraw zagranicznych. Uczestniczyła i organizowała oficjalne przyjęcia i uroczystości zarówno w Polsce jak i zagranicą. Specjalista w zakresie prawa dyplomatycznego.



Szkoli z protokołu dyplomatycznego pracowników MSZ oraz urzędników administracji publicznej. Wykłada na wielu uczelniach wyższych oraz , w tym w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (KSAP), w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych i w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.



Prowadzi zajęcia z zakresu etykiety biznesowej i savoir-vivre oraz ich zastosowania w Polsce i w środowisku międzynarodowym, współpracując z wieloma firmami m.in. Ogólnopolskim Centrum Edukacji Samorządu i Administracji (OCESIA), Gremium IDK, Europejska Akademią Dyplomatyczną (EAD), Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Szkolenia o podobnej tematyce