24 Godzin, 3 Dni

Prognozowanie Popytu

Warszawa Trwa nabór 2 250,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Szkolenie „Prognozowanie Popytu” (Demand Forecasting) obejmuje najważniejsze zagadnienia dotyczące prognozowania w przedsiębiorstwie – jako części zintegrowanego systemu planistycznego w łańcuchu dostaw. Poruszane tematy omawiają zasady prawidłowego budowania prognoz i zarządzania prognozą.



    Cele i korzyści:

    Zrozumienie potrzeby prognozowania sprzedaży (popytu)

    Zrozumienie wpływu prognoz na priorytety przedsiębiorstwa: poziom obsługi Klienta, wielkość i strukturę zapasów oraz planowanie produkcji i zdolności produkcyjnych

    Nabycie praktycznych umiejętności:

    - przygotowania prognozy z użyciem metod ilościowych



    - uwzględnienia w prognozie wiedzy rynkowej (Market Intelligence) i planowanych wydarzeń marketingowych



    - oceny wiarygodności prognozy



    - budowania zaufania do prognozy i włączania w prognozowanie pozostałych uczestników procesu



    Poznanie metod wyboru priorytetów w procesie prognostycznym

    Poznanie potencjału usprawnienia procesów, które niosą ze sobą metody wspólnego planowania w łańcuchu dostaw (CPFR)

    Poznanie dobrych praktyk dotyczących aktualizacji i korygowania prognoz

    Zrozumienie, jak odzwierciedlić priorytety przedsiębiorstwa budując miarę jakości procesu prognostycznego

    Poznanie metod prognozowania produktów w różnych fazach cyklu życia

    Poznanie zaawansowanych metod prognostycznych wspierających zarządzanie popytem sporadycznym, zamiennikami, popytem przetargowym oraz popytem w sytuacji ograniczonej podaży

    Poznanie najlepszych praktyk i wskazówek dotyczących projektowania, wdrażania i zarządzania procesem prognostycznym w przedsiębiorstwie

  • Cele prognozowania w przedsiębiorstwie produkcyjnym i handlowym
    Wpływ prognoz na zapasy, sprzedaż, obsługę Klienta i uzyskiwane koszty wydajności procesów produkcyjnych
    Metody pomiaru błędów i jakości prognoz
    Metody ilościowe w prognozowaniu
    Praktyczne ćwiczenia prognostyczne z wykorzystaniem rzeczywistych danych z przedsiębiorstw
    Metody jakościowe w prognozowaniu – oczyszczanie historii i praca ze zdarzeniami
    Wprowadzanie wiedzy rynkowej do prognoz (Market Intelligence)
    Miejsce prognoz w strukturze planowania
    Identyfikacja priorytetów w procesie prognostycznym
    Metody wspólnego planowania i prognozowania w łańcuchu dostaw (CPFRŸ)
    Zmiany prognoz i korygowanie prognoz
    Biznesowe miary jakości procesu prognostycznego
    Prognozowanie a cykl życia produktów
    Planowanie popytu związanego z promocjami
    Zarządzanie popytem w sytuacji ograniczonej podaży (Demand Management)
    Zaawansowane techniki szczegółowe – planowanie popytu przetargowego, planowanie popytu sporadycznego i planowanie popytu zamienników
    Projektowanie, wdrażanie i zarządzanie procesem prognostycznym – najlepsze praktyki

  • 24 godzin lekcyjnych w ciągu 3 dni. Prezentacje, studia przypadków z przedsiębiorstw, ćwiczenia praktyczne i zadania oparte o rzeczywiste dane, dyskusje.

  • Szkolenie jest skierowane do kierowników logistyki, supply chain, pracowników działu marketingu oraz sprzedaży, analityków sprzedaży, osób zaangażowanych w przygotowanie prognoz oraz planowanie i budżetowanie sprzedaży oraz osób zarządzających procesem prognostycznym w firmie i koordynujących prognozy, pragnących budować i udoskonalać proces prognozowania w oparciu o najwyższe światowe standardy.

  • 2 250,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • ----

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Bogusz Dworak

W MPM Productivity Management od marca 2008 prowadzi szkolenia otwarte oraz zamknięte warsztaty dedykowane. Specjalizuje się w prognozowaniu popytu, planowaniu produkcji i zarządzaniu zapasami. Doświadczenie zawodowe w obszarze logistyki oraz zarządzania operacyjnego zdobywał na stanowiskach analitycznych i planistycznych w handlu i przemyśle. Projektował, wdrażał i rozwijał systemy planowania operacyjnego w przedsiębiorstwach takich jak Smyk oraz Baxter Healthcare, w fazie ich dynamicznego rozwoju w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Jest członkiem APICS. Posiada certyfikat CPIM i bierze aktywny udział w ciągłym doskonaleniu kwalifikacji trenerskich zgodnych z wymogami APICS. Zrealizował projekty i szkolenia dla takich firm jak Coca – Cola, Corning Cable Systems Polska, Eaton, Henkel, Jabil, Korona, Maspex, Polska Telefonia Komórkowa – Centertel, Ruukki, Smurfit Kappa, Tetra Pak Russia, Valeo, Wabco, Wielton i innych. Interesuje się nowoczesnymi metodami usprawniania planowania i integracji łańcuchów dostaw. W wolnym czasie uprawia łucznictwo sportowe. Biegle włada językiem angielskim, zna również francuski, ukraiński oraz rosyjski.

Szkolenia o podobnej tematyce