8 Godzin

grupa max. 20

Profesjonalny Office Manager-Lean Office. Podnoszenie efektywności w procesach biurowych

Warszawa Trwa nabór 850,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • CEL SZKOLENIA

    Na szkoleniu omówione zostaną metody Lean Office zwiększające efektywność w procesach biurowych. Uczestnicy w praktycznej formie zapoznają się z najważniejszymi narzędziami pozwalającymi na:

    zwiększenie efektywności realizowanych procesów
    poprawę organizacji pracy w zespole
    redukcję błędów jakościowych
    poprawę komunikacji
    stabilizację realizowanych procesów
    organizację wydajnego stanowiska pracy
    usprawnienie przepływu dokumentów
    skrócenie czasu realizacji procesu

    Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej, case study, a także gry symulacyjnej angażuje pracowników w proces zmian i pozwala im w praktyczny sposób poznać najważniejsze narzędzia Lean Office.

    Lean Management to najczęściej stosowana na świecie metoda doskonalenia procesów produkcyjnych i biurowych. Dzięki zastosowaniu narzędzi redukujących marnotrawstwa z procesu pozwala ona na zwiększenie efektywności procesowej aż o 90%.

    PROGRAM SZKOLENIA
    Wprowadzenie do Lean Management

    Diagnozowanie wartości dodanej w procesach biurowych
    Statystycznie 90% czynności wykonywanych w procesach biurowych nie wnosi wartości dodanej z punktu widzenia klienta. Umiejętne diagnozowanie dodających wartość czynności to pierwszy krok do usprawnienia procesów.

    8 typów marnotrawstwa obniżających efektywność procesów
    Wyróżniamy 8 typów czynności, które blokują nam płynność realizowanych procesów. W trakcie tego modułu uczestnicy dowiedzą się jak diagnozować marnotrawstwa w codziennej pracy zespołu.

    Zmienność w procesach biurowych
    Każdego dnia zmienność występująca w 6 kategoriach utrudnia realizację codziennych zadań. Umiejętność diagnozowania i zarządzania zmiennością pomaga uzyskać większą stabilność codziennie realizowanych działań

    Przepływ w procesach biurowych
    Przepływ (tzw. Flow) w procesach biurowych to jeden z najważniejszych parametrów Lean Office. Z punktu widzenia klienta najważniejsze jest, aby dane zadanie / proces realizowane było jak najszybciej, a zatem, żeby czas przepływu był jak najkrótszy.

    Paradoks efektywności – efektywność zasobów, a efektywność przepływu
    W procesach wyróżniamy 2 podstawowe rodzaje efektywności:
    - efektywność przepływu, która koncentruje się na tym, aby dany proces realizowany był jak najbardziej wydajnie.
    - efektywność zasobów natomiast ma na celu wykorzystanie dostępnych zasobów (ludzi, urządzeń) w jak największym stopniu w ciągu dnia pracy.

    Organizacja procesów biurowych zgodnie ze strumieniem wartości
    Mając świadomość czym jest wartość dodana z punktu widzenia klienta, jakie mamy marnotrawstwa w procesach oraz jak funkcjonują przepływy w procesach biurowych, w trakcie tego modułu uczestnicy nauczą się jak organizować procesy koncentrujące się na strumieniu wartości.


    Narzędzia zwiększające efektywność procesów biurowych

    Zarządzanie wizualne w procesach biurowych
    Zastosowanie Visual Management poprawia przepływ informacji, pracę zespołową oraz reagowanie na błędy w procesie.

    Skuteczne rozwiązywanie problemów
    Szybkie wykrycie problemu w procesie i jego skuteczne wyeliminowanie to jedno z najczęstszych działań usprawniających pracę realizowaną w biurze.

    Organizacja wydajnego stanowiska pracy – metoda 5S
    Dobrze zorganizowane stanowisko pracy nie tylko wpływa na wzrost efektywności procesu, ale również pozwala na poprawę zadowolenia pracownika i jego wydajności osobistej. Metoda 5S wspiera osiągnięcie tych celów poprzez wdrożenie 5 etapów doskonalenia stanowiska pracy.

    Kaizen – rozwój procesów metodą małych kroków
    Metoda ta pozwala na ciągłe doskonalenie procesów i pracowników, poprzez wprowadzanie codziennych drobnych usprawnień pracy

    Skill Matrix – matryca rozwoju zespołu pracowników
    Jedną z częściej występujących sytuacji w organizacjach jest brak zastępowalności pracowników. Dzięki narzędziu Skill Matrix uczestnicy nauczą się nie tylko jak zarządzać kompetencjami w zespole, ale i też w jaki sposób rozwijać je, żeby zapewnić stabilność pracy.

    Zarządzanie zadaniami – system Kanban
    System Kanban wywodzi się ze środowiska produkcyjnego. Oryginalnie służył do zarządzania materiałem w toku produkcji. Jedną z jego odmian jest stosowany m.in. w środowisku IT czy zarządzania projektami Kanban wspierający zarządzanie zadaniami w zespole i priorytetyzację pracy.

    Standaryzacja pracy – zapewnienie jakości i powtarzalności procesów.
    Jedno z podstawowych narzędzi Lean Office. Dzięki wdrożeniu Standaryzacji pracy można osiągnąć powtarzalne, dobre jakościowo realizowane zadania, a także poprawić skuteczność zarządzania pracą w zespole.

  • tak

  • Szkolenie przeznaczone jest dla office managerów, kierowników administracyjnych, specjalistów ds. administracji oraz asystentek zarządzających biurem.

  • 850,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

Ukończył Politechnikę Poznańską oraz studia podyplomowe Zarządzanie produkcją w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie usprawniania procesów biurowych i produkcyjnych m.in. w firmach z branży medycznej, motoryzacyjnej, a także w szpitalach i urzędach.

Na co dzień Dyrektor ds. Zarządzania Projektami w firmie doradczo – szkoleniowej Perfectus Group. Specjalizuje się w zwiększaniu efektywności procesów usługowych i produkcyjnych. Jest współorganizatorem największej Konferencji Lean w Europie, a także konsultantem merytorycznym i trenerem na studiach podyplomowych Lean Services, Lean Management i Lean Advanced uczelni w Poznaniu i Warszawie.

Szkolenia o podobnej tematyce