16 Godzin, 2 Dni

grupa max. 10

PROFESJONALNE NEGOCJACJE HANDLOWE

Warszawa Trwa nabór Last minute 1550 PLN 1 350,00 PLN + VAT
Katowice Trwa nabór Last minute 1550 PLN 1 350,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Szkolenie to pozwoli na zapoznanie się z strategiami i technikami negocjacyjnymi oraz na poznanie własnych zasobów i predyspozycji w tym zakresie. Nasze warsztaty zostały zaprojektowane z myślą o osobach, którym zależy na podniesieniu kompetencji w obszarze prowadzenia skutecznych negocjacji oraz wzmocnieniu umiejętności budowania pozytywnych i długofalowych relacji zawodowych.


    KORZYŚCI

    Dzięki odpowiedniemu doborowi strategii i zastosowaniu technik negocjacyjnych firma podniesie wartość zawieranych kontraktów oraz zwiększy marże handlowe.

    Uczestnicy szkolenia będą potrafili sterować procesem negocjacji, tak aby realizować cele handlowe (finansowe i pozafinansowe), jeszcze skuteczniej niż dotychczas, z jednoczesnym budowaniem mocnych i długotrwałych relacji z klientami.

    Każdy z uczestników szkolenia będzie umiał dobrać odpowiednią strategie negocjacyjną do specyfiki klienta i prowadzonych negocjacji oraz precyzyjnie określi swoje cele negocjacyjne, które mają kluczowy wpływ na efektywność finansową kontraktów.

    Przy pomocy autotestu każdy będzie mógł zweryfikować swoje umiejętności negocjacyjne, nawyki oraz stosowane strategie.

    Uczestnicy nauczą się praktycznego stosowania prostego i skutecznego modelu przygotowania do negocjacji, opartego na autorskiej metodzie trenera szkolenia.

    Będą także wiedzieć, jaki styl przekonywania (argumentowania) zastosować w odniesieniu do konkretnego typu partnera negocjacyjnego.

    Nauczą się dostosowywać swój sposób komunikacji i perswazji tak, aby stanowisko było postrzegane przez drugą stronę jako najbardziej wiarygodne i satysfakcjonujące.

    Poznają techniki badania celów i oczekiwań partnerów negocjacyjnych oraz wypracują własne argumenty, które będą uzasadniały ich punkt widzenia.

    Poznają typologię negocjatorów, wykorzystywaną przez najskuteczniejszych negocjatorów.

    Będą potrafił świadomie korzystać z nieuświadamianych zazwyczaj aspektów komunikacji w negocjacjach uzyskując efekt emocjonalny drugiej strony.

    Jednocześnie poznają najczęściej stosowane sztuczki negocjacyjne swoich klientów i będą potrafił się przed nimi obronić, co wpłynie na wartość zawieranych kontraktów.

    Poznają podstawowe i częściowo zaawansowane techniki negocjacyjne, a w trakcie gier symulacyjnych nauczą się nimi posługiwać, jednocześnie radząc sobie z standardowymi „zagrywkami’ negocjatorów lub klientów.

    Będą także potrafili rozpoznać, czy ich partnerzy właśnie jednej z nich nie chcą na nich wypróbować.

    Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję sprawdzić w praktyce, czy potrafią takie techniki zastosować na w grze negocjacyjnej.

    Dzięki interaktywnej formule dwóch gier negocjacyjnych, będą mogli praktycznie zastosować poznane techniki negocjacyjne.

    ! Praca w małych grupach szkoleniowych pozwala na zastosowanie metod coachingowych oraz gwarantuje intensywną, warsztatową formę prowadzenia szkolenia.

  • POSTAWA I NASTAWIENIE WARUNEK SUKCESU W NEGOCJACJACH


    Różne spojrzenia na temat efektywności w negocjacjach

    Cechy dobrych negocjatorów

    Style negocjacyjne - postawa uległa, dominująca i współpracująca

    Budowanie współpracy w negocjacjach – jak „wymuszać” współpracę na trudnych partnerach negocjacyjnych



    SKUTECZNA KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH I BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM


    Rola indywidualnego podejścia do klienta

    Jak wpływać na optymalny klimat w negocjacjach?

    Sposoby reagowania na emocjonalne zachowania partnerów negocjacyjnych.

    Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów

    Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji

    Określenie i zrozumienie potrzeb klienta



    TYPY KLIENTA – SPOSÓB SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI W NEGOCJACJACH


    Rozpoznanie charakterystyki klienta

    Dopasowanie stylu do typu klienta



    JAK BRONIĆ ALAMO? - STRATEGIA NEGOCJIACJI


    Techniki negocjacji dostosowane do strategii i sytuacji

    Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę w negocjacjach

    Jak być elastycznym, a nie uległym?

    Jak sprawdzać, o co naprawdę chodzi drugiej stronie? - poszukiwanie sposobów realizacji własnych - celów poprzez rozpoznanie potrzeb partnerów negocjacji.

    Jak radzić sobie z impasami?

    Budowanie porozumienia negocjacyjnego.



    ZASADY NEGOCJACJI TWARDYCH I MIĘKKICH


    Podział negocjacji na twarde i miękkie

    Zarządzanie ustępstwami

    Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych




    PLANOWANIE I PROWADZENIE ROZMÓW - ETAPY NEGOCJACJI


    BATNA

    planowanie

    role uczestników procesu negocjacji

    analiza stron negocjacji i poznanie drugiej strony

    opracowanie i analiza możliwych scenariuszy

    wybór właściwej strategii negocjacyjnej

    przygotowanie planu działania i argumentowania

    rozpoczęcie negocjacji

    prezentacja ofert

    określenie właściwego klimatu negocjacji – wzbudzenie sympatii i zaufania

    faza środkowa negocjacji

    zakończenie negocjacji



    KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA W PROCESIE NEGOCJACYJNYM – UMIEJĘTNOŚCI WSPOMAGAJĄCE NEGOCJOWANIE


    Język korzyści i język strat – dobór słów i ich ważność

    Zadawanie pytań – strategia perswazji

    Prowadzenie rozmowy – elastyczność

    Sztuka słuchania

    Operowanie przestrzenią i gestami

    Interpretacja mowy ciała

    Gesty wzmacniające i sugerujące



    PODSUMOWANIE: WDROŻENIE ZDOBYTEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI




    ! Konsultacja rozwiązań negocjacyjnych.

    Uczestnicy poszukują rozwiązań w trudnych sytuacjach negocjacyjnych, formułowanych „na gorąco” na szkoleniu. Zadania negocjacyjne rozgrywane są na forum grupy (lub rejestrowane na video), a następnie grupa formułuje rekomendowany algorytm postępowania w wybranej (trudnej) sytuacji.

  • tak

  • Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe.

    Zgodnie z CYKLEM KOLBA, by zagwarantować SKUTECZNOŚĆ szkolenia:

    20% czasu – poświęcamy teorii

    80% czasu poświęcone jest na:

    symulacje,
    mini- wykłady
    ćwiczenia
    prace indywidualne, w parach i grupowe,
    dyskusje moderowane przez trenera,
    burze mózgów,
    case study
    GRY NEGOCJACYJNE


    Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych.

    Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój.

  • Szkolenie polecane jest doświadczonym osobom, które w codziennej pracy negocjują z klientami, chcą rozszerzyć wachlarz swoich kompetencji i poznać tajniki profesjonalnych negocjatorów; menadżerom, kierownikom właścicielom przedsiębiorstw, pracownikom działu sprzedaży, key account managerom, product managerom oraz osobom pracownikom odpowiadającym za tworzenie wizerunku i budowanie długotrwałych relacji.

  • 1 550,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

Szkolenia o podobnej tematyce