16 Godzin, 2 Dni

PROCES REKRUTACJI. ROZMOWA KWALIFIKACYJNA z kandydatami na pracowników.

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Prezentacja najnowocześniejszych technik pozyskiwania pracowników z wewnętrznego i zewnętrznego rynku pracy

    Przygotowanie praktyczne do profesjonalnego prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej na różnorodne stanowiska jako ważnego instrumentu menedżerskiego

    Wypracowanie programu budowania prestiżowej marki pracodawcy „od wewnątrz”, poprzez działania samych pracowników

  • I. Zanim pojawią się kandydaci do pracy

    1. Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych
    polityka personalna firmy, zakres obowiązków, profil poszukiwanego kandydata

    2. Przygotowanie się menedżera do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji kandydatów
    profil społeczny i profil kompetencyjny kandydata
    przygotowywanie profilu kluczowych i pożądanych kompetencji kandydatów – co trzeba zbadać, a czego badać nie warto

    3. Źródła pozyskiwania pracowników - skanowanie rynku pracy
    sytuacja na rynku pracy (...nie dzwoń…jestem w Irlandii…)
    sposoby dotarcia do kandydata /metody tradycyjne i nowoczesne/
    dobór mediów a profil stanowiska
    zasięg mediów

    II. Atrakcyjny pracodawca to znacznie więcej niż atrakcyjne wynagrodzenia

    1. Czego oczekują dobrzy kandydaci od przyszłej pracy:
    korzyści funkcjonalnych
    wartości ekonomicznej
    korzyści psychologicznych

    2. Dlaczego pracodawcy, którzy chcą wygrać wyścig o najlepszych pracowników, powinni zadbać o swoją markę?

    3. Jak rozpoznać różnice pomiędzy dobrym i słabym pracodawcą

    III. Pomiędzy obrazem idealnym a realnym firmy – jak zbliżyć się do ideału w roli pracodawcy

    1. Realny i idealny obraz firmy jako pracodawcy, metody zmniejszania rozbieżności

    2. Wyjście poza dział marketingu - program codziennego budowania „od środka” pożądanej marki i wizerunku pracodawcy poprzez działania samych pracowników

    3. Jak markowi pracownicy pomagają budować brand i wizerunek przedsiębiorstwa
    kreowanie przez pracowników własnej marki profesjonalnej jako narzędzie wspierające ZZL

    IV. AIDA – Attention, Interest, Desire, Action (czyli zastosowanie PR w HRM)

    1. Przygotowanie informacji dla kandydatów
    ogłoszenie anonimowe, rekrutacyjno-reklamowe, promocyjne i informacyjne
    związek formy z treścią, wymagania, oferta

    2. Rekrutacja przez internet
    ogłoszenie internetowe, internetowe bazy danych, preselekcja, interview on line, banery, mailing, jobot

    3. Przyjmowanie zgłoszeń i wstępna selekcja
    zgłoszenia telefoniczne, pisemne oraz bezpośrednie
    czytanie dokumentów dostarczonych przez kandydata pod kątem rozpoznania kryteriów podlegających ocenie /list motywacyjny, życiorys zawodowy/

    V. Różne podejścia do selekcji – różne wywiady kwalifikacyjne

    1. Od chaosu do porządku – po co tworzy się kwestionariusze do rozmowy kwalifikacyjnej

    2. Rodzaje wywiadów selekcyjnych ze względu na:
    sposób przygotowania rozmowy
    sposób prowadzenia rozmowy

    3. Typy wywiadów kwalifikacyjnych: wywiad ustrukturalizowany, swobodny, stresujący, panelowy

    4. Wprowadzenie do psychodiagnozy i techniki rangowania kandydatów

    5. Sposób zaplanowania przebiegu wywiadu
    plan wywiadu


    VI. Metody i narzędzia do przygotowywania wywiadu kwalifikacyjnego

    1. Czego na temat kandydata można dowiedzieć się przez telefon – kiedy i jak posługiwać się telefonem jako narzędziem wspierającym

    2. Lista przebojów pytań, które padają w trakcie rozmów rekrutacyjnych
    jak uzyskać maksimum informacji unikając banału

    3. Modele konstruowania rozmowy kwalifikacyjnej:
    model biograficzny
    model oparty na kryteriach
    model analizy sytuacji zawodowej
    model analizy zdarzeń krytycznych
    model opary na sytuacjach

    4. Kwestionariusz do rozmowy kwalifikacyjnej – ćwiczenia symulacyjne
    błędy popełniane w trakcie rozmowy rekrutacyjnej


    VII. Rozmowa kwalifikacyjna ... a co potem?

    1. Sposoby na praktyczną weryfikację umiejętności kandydatów: próbki pracy, techniki zaczerpnięte z AC

    2. Wykorzystanie psychometrycznych technik diagnozy kandydatów

    3. Czynności dodatkowe po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej: pozyskiwanie referencji i rekomendacji

    VIII. Wybór i akceptacja kandydata do pracy

    1. Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi

    2. Podziękowanie pozostałym kandydatom
    udzielenie informacji zwrotnej kandydatom wewnętrznym biorącym udział w procesie rekrutacji
    list z informacją odmowną do kandydatów zewnętrznych.

  • tak

  • Przykładowe metody szkoleniowe:



    Symulacje i odgrywanie ról

    Praktyczne ćwiczenia warsztatowe

    Studia przypadków z praktyki firmy i rynku

    Metody autorskie: ćwiczenia, formularze robocze, indywidualne Karty Zmian

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • 1390,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 1290,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję. Podana wyżej cena zawiera: koszty organizacji szkolenia materiały szkoleniowe rozdawane uczestnikom w trakcie szkolenia przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta imienne certyfikaty o uczestnictwie w szkoleniu pełne wyżywienie koszt noclegu w pokoju 2-osobowym

Doświadczony trener i konsultant, dyrektor personalny, z ponad 15-letnią praktyką zawodową w opracowywaniu i wdrażaniu procesów rekrutacji, adaptacji, rozwoju i zarządzania karierą w firmie, systemów motywacyjnych i oceny jakości pracy.



Psycholog organizacji i pracy, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również Podyplomowe Studium Prawa Pracy w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej, Uniwersytet Jagielloński oraz Międzynarodowe Studia Menedżerskie (EMBA) we Francuskim Instytucie Zarządzania.



Jest ekspertem w zakresie przeprowadzania analizy strategicznej ZZL, strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. W firmach o profilu usługowym, handlowym i produkcyjnym odpowiada za wdrożenie procesów rozwoju i zarządzania karierą w firmie, współpracuje z kadrą kierowniczą przy tworzeniu systemów motywacyjnych, wprowadzaniu oceny jakości pracy w podległych placówkach. Specjalizuje się w badaniach motywacji i satysfakcji z pracy, badaniach potencjału pracowników i kandydatów do pracy, badaniach zachowań pracowników w organizacji, badaniach efektów i kosztów pracy. Posiada doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu procesów rekrutacji i adaptacji nowozatrudnionych oraz systemów zwolnień monitorowanych pracowników. Prowadzi doradztwo w zakresie administracji personalnej i prawa pracy.



Zrealizowała ok. 1000 procesów rekrutacji i selekcji; przeprowadziła ok. 1500 szkoleń i warsztatów jak również audytów funkcji personalnej, diagnozy potrzeb szkoleniowych. Wdrażała proces zarządzania szkoleniami oraz realizowała Badania Motywacji i Satysfakcji. Zajmuje się również doradztwem w zakresie systemów motywacyjnych – konsultacje od 10 lat.



Wyróżnienia zawodowe:

zdobycie I miejsca w konkursie Menedżer Szkoleń Roku

laureatka konkursu Dyrektor Personalny Roku oraz specjalne wyróżnienie w konkursie Dyrektor Personalny Roku w kategorii „Styl i wizerunek HR”

zdobycie I miejsca w Konkursie LIDER ZMIAN za najlepsze studium przypadku nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi

uzyskanie dla firmy certyfikatu „Godła” w programie Inwestor w Kapitał Ludzki na rok 2001 oraz ponownie na rok 2002.

Wykładowca wielu prestiżowych uczelni w Polsce. Współautorka podręcznika "Zarządzanie zasobami ludzkimi". Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, były Prezes Zarządu Oddziału Warszawskiego PSKZ.



Przeszkoliła m.in. pracowników firm: Activ+, Agora SA, Amplico Life S.A., ABB Zwar S.A., Carrefour Polska, Carlson Wagonlit Travel, Contact Point, Call Center Poland, De Heus, Grupa Lotos, Geotech, INTRUM Justitia, ING Commercial Finance, Kema Quality, Katowicki Holding Węglowy, MTV Networks Polska, Murator Wydawnictwo, MGB Metro Group Buying, Pakmar, Pegasus Group, Passus, Panda, Pentacomp, PKO S.A., PKO TFI, Polskie Radio S.A., Prószyński i S-ka, Raport S.A., SITEL, Sodexho Polska Sp. z o.o., The Outlet Company, TVP S.A., Telekomunikacja Polska S.A., Universal Leaf Tobacco Poland Sp. z o.o., Volvo Auto Polska, Wamtechnik, Zibi, Zakłady Azotowe Puławy S.A.

Szkolenia o podobnej tematyce