6 Godzin, 0 Dni

Problemy stosowania nowej ustawy o finansach publicznych w sektorze samorządowym

599,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • - Systematyka nowej ustawy. Zakres przepisów o gospodarce finansowej sektora samorządowego
    Znaczenie „odesłań” do przepisów dotyczących sektora rządowego.
    - Nowe obowiązki z zakresu jawności i przejrzystości finansów publicznych.
    - Zapewnienieciągłości usług świadczonych przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze po utracie dochodów z majątku.
    - Zasady i tryb umarzania lub odraczania zapłaty należności samorządu terytorialnego i jego jednostek organizacyjnych.
    - Regulacje dotycząca odpowiedzialności kierownika jednostki sektora finansów publicznych oraz statusu głównego księgowego.
    - Dług publiczny, deficyt budżetu, potrzeby pożyczkowe oraz poręczenia i gwarancje udzielane przez jednostkę samorządu terytorialnego.
    - Zagadnienia uchwały budżetowej.
    - Dotacje i inne wydatki budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
    - Układ wykonawczy, zmiany uchwały budżetowej i układu wykonawczego oraz harmonogram realizacji budżetu.
    - Zakres podmiotowy i przedmiotowy informacji półrocznych za 2006 rok oraz sprawozdań rocznych z wykonania budżetu za 2005 rok wraz z informacją o wykonaniu planów samorządowych osób prawnych.
    - Statuty jednostek budżetowych.
    - Zakres oraz moc obowiązująca „przepisów wykonawczych” do ustawy o finansach publicznych z 26.11.1998 r.
    - Odpowiedzi na pytania Uczestników dotyczące innych zagadnień gospodarki finansowej sektora samorządowego.

  • tak

  • Szkolenie adresowane jest do:

    Skarbników JST i związków komunalnych,

    Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów, członków Zarządów Powiatów i Zarządów Województw, a także członków Zarządów związków komunalnych,

    Pracowników referatów, wydziałów i departamentów finansowych urzędów gmin, miast, starostw i urzędów marszałkowskich,

    Kierowników i Głównych Księgowych jednostek organizacyjnych samorządowego sektora finansowego,

    Radnych – członków Komisji właściwej ds. Budżetu i członków Komisji Rewizyjnej.

  • 599 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

Wojciech Lachiewicz - licencjonowany trener ds. wdrażania reform administracji publicznej (lic.nr 578), autor publikacji i wzorów dokumentów finansowych zamieszczanych w Finansach Komunalnych, oraz Wydawnictwie C.H. Becka, doświadczony praktyk i wykładowca tematyki finansów publicznych na uczelniach państwowych oraz w firmach szkolących samorządy terytorialne i administrację rządową.

Szkolenia o podobnej tematyce