4 Godzin, 24 Dni

grupa max. 20

Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - trzydniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem (noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

8 000,00 PLN + VAT
więcej terminów () mniej terminów
  • Naszym zadaniem jest doprowadzenie do takiego stanu rzeczy, żeby nasz Słuchacz:
    • wiedział gdzie można znaleźć przepisy Prawa zamówień publicznych oraz ich wiążące interpretacje,
    • znał konstrukcję podstawowych aktów prawnych normujących system zamówień publicznych,
    • poznał podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych,
    • poznał podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia oraz metod szacowania jego wartości,
    • poznał tryby udzielania zamówień publicznych,
    • poznał zasady udzielania zamówień poniżej kwot określonych w art. 4 pkt8 ustawy Pzp,
    • poznał schematy czynności Zamawiającego i Wykonawcy w trybach podstawowych i najczęściej wykorzystywanych,
    • poznał zasady wnoszenia odwołań.

  • 1. Zasady i tryby udzielania zamówień publicznych
    1) Zasady udzielania zamówień publicznych:
    1.1. Zasada bezstronności i obiektywizmu,
    1.2. Zasada uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
    1.3. Zasada pisemności,
    1.4. Zasada jawności,
    1.5. Prymat przetargu ograniczonego i nieograniczonego.
    2) Tryby udzielania zamówień publicznych:
    2.1. Procedury otwarte,
    2.2. Procedury zamknięte/niekonkurencyjne,
    2.3. Udzielanie zamówień publicznych na zasadach szczególnych,
    2.4. Udzielanie zamówień „sektorowych”.
    3) Udzielanie zamówień poniżej kwot określonych w prawie zamówień publicznych

    2. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
    1) Opis przedmiotu zamówienia:
    1.1. Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia,
    1.2. Zasady opisu przedmiotu zamówienia,
    1.3. Roboty budowlane,
    1.4. Dostawy,
    1.5. Usługi,
    1.6. Słownik CPV,
    1.7. Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia,
    1.8. Normy europejskie,
    1.9. Specyfikacje techniczne, normy międzynarodowe, aprobaty,
    1.10. Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
    2) Wartość szacunkowa zamówienia:
    2.1. Metody szacowania wartości zamówienia,
    2.2. Czas ustalenia wartości zamówienia,
    2.3. Wartość zamówienia na dostawy i usługi,
    2.4. Zamówienia na roboty budowlane,
    2.5. Zasady ogólne szacowania wartości zamówienia,
    2.6. Ustalenie wartości zamówienia dla zamówień długotrwałych,
    2.7. Szacowanie na przykładach.
    3) Progi kwotowe i dobór procedury.
    4) Schemat procedur - ćwiczenia praktyczne.
    5) Powołanie komisji przetargowej.
    6) Opracowanie dokumentacji przetargowej:
    6.1. Projekt ogłoszenia,
    6.2. Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
    6.3. Wyjaśnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
    6.4. Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
    6.5. Specyfikacja na roboty budowlane/przykłady,
    6.6. Specyfikacja na dostawy/przykłady,
    6.7. Specyfikacja na usługi/przykłady.
    7) Oferta:
    7.1. Opis sposobu przygotowania ofert,
    7.2. Wyznaczenie terminu i miejsca składania ofert,
    7.3. Przedłużanie terminu do składania ofert,
    7.4. Wyznaczenie terminu i miejsca otwarcia ofert,
    7.5. Wyznaczenie terminu związania ofertą,
    7.6. Wyjaśnienia treści ofert,
    7.7. Oferty częściowe,
    7.8. Oferty wariantowe.
    8) Przygotowywanie przykładowych ofert
    9) Ocena wykonawców ubiegających się o zamówienie publiczne
    9.1. Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu,
    9.2. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
    9.3. Procedura weryfikacji warunków wymaganych od wykonawców,
    9.4. Wykluczenie z postępowania,
    9.5. Obowiązki informacyjne wiązane z wykluczeniem wykonawcy,
    9.6. Formułowania przykładowych warunków udziału w postępowaniu.
    10) Otwarcie i ocena ofert:
    14.1. Oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
    14.1. Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny,
    14.1. Poprawa oczywistych omyłek pisarskich,
    14.1. Poprawa innych omyłek.
    14.1. Poprawianie na konkretnych przykładach.
    11) Odrzucenie oferty:
    11.1. Przesłanki odrzucenia,
    11.2. Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
    12) Wybór oferty najkorzystniejszej;
    12.1. Oferty o takiej samej cenie,
    12.2. Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
    13) Projekty pism informacyjnych.
    14) Unieważnienie postępowania:
    14.1. Lista podstaw unieważnienia,
    14.2. Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możli-wość składania ofert częściowych,
    14.3. Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finan-sowego,
    14.4. Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania
    15) Dokumentowanie postępowania:
    15.1. Prowadzenie protokołu postępowania,
    15.2. Prowadzenie pozostałej dokumentacji przetargowej,
    15.3. Zasady udostępniania dokumentacji przetargowej.
    16) Udostępnianie informacji publicznych:
    16.1. Przepisy regulujące kwestie prawa obywateli do uzyskiwania informacji o działal-ności organów władzy publicznej oraz podmiotów wykonujących zadania publicz-ne,
    16.2. Udostępnianie informacji przetargowej.

    3. Procedura odwoławcza
    Cele szkolenia w tym zakresie :
    • poznanie sposobu i zasad wnoszenia odwołań,
    • nabycie umiejętności prawidłowej konstrukcji odwołania,
    • poznanie przepisów regulujących sposób wniesienia skargi do sądu na rozstrzygnięcie Kra-jowej Izby Odwoławczej,
    • poznanie niektórych ważnych dla systemu udzielania zamówień publicznych wyroków KIO, SO i orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
    Program w tym zakresie:
    1) Podstawy odwołania:
    1.1. Terminy wnoszenia odwołania,
    1.2. Wymogi formalne wnoszenia odwołania,
    1.3. Rozpoznanie odwołania,
    1.4. Rozstrzygnięcia izby w razie uwzględnienia odwołania,
    1.5. Kara finansowa.
    2) Skarga do sądu
    3) Analiza orzecznictwa
    4) Orzecznictwo KIO, SO, ETS

    4. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.

    5. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.


    Informacje organizacyjne:

    Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

    Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:
    3 noclegi w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
    pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
    W dwupoziomowym Wellness & SPA (600m2) Uczestnicy w ramach szkolenia mogą korzystać z:
    basenu z podwodnym systemem hydroterapii
    kameralnego jacuzzi
    sauny fińskiej, łaźni parowej i kabiny na podczerwień
    siłowni
    dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu
    bezpłatny parking
    Szczegółowa agenda wydarzenia:
    Dzień I:
    Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 16.00).
    Kolacja.
    Czas wolny (basen, sauna, jacuzzi, siłownia, zwiedzanie okolicy).

    Dzień II:
    Śniadanie.
    Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00.
    Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
    Czas wolny (basen, sauna, jacuzzi, siłownia, zwiedzanie okolicy).
    Kolacja.

    Dzień III:
    Śniadanie.
    Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
    Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
    Czas wolny (basen,, sauna, jacuzzi, siłownia, zwiedzanie okolicy).
    Kolacja.

    Dzień IV:
    Śniadanie.
    Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
    Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
    Podsumowanie wydarzenia, wręczenie dyplomów Uczestnikom szkolenia, wyjazd z hotelu.

    Inwestycja:

    1990 zł netto (+23% VAT)
    Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
    -cena zawiera:
    -uczestnictwo w szkoleniu,
    -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
    -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
    -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
    -konsultacje poszkoleniowe
    -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

    Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:
    3 noclegi w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 400 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
    pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
    W dwupoziomowym Wellness & SPA (600m2) Uczestnicy w ramach szkolenia mogą korzystać z:
    basenu z podwodnym systemem hydroterapii
    kameralnego jacuzzi
    sauny fińskiej, łaźni parowej i kabiny na podczerwień
    siłowni
    dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu
    bezpłatny parking

    Zgłoszenie:

    Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie) lub mailem (Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie).

    Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.


    Kontakt:

    Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
    Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

    Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
    ul. Libelta 1a/2
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniePoznań

    Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie.00

    Departament szkoleń otwartych:
    tel. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    tel. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    tel.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    fax. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    fax. (61)Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie

    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie
    www.szkolenia-semper.pl

    Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
    1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
    2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
    3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
    4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

    POLITYKA RABATOWA
    Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
    Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

    Uwaga:
    Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronieęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

  • Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

  • Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

    Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

  • Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Zamawiających, Audytorów, Kontrolujących a także Wykonawców chcących skutecznie uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

    Grupa docelowa:

    pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
    specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
    przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
    przedstawiciele administracji rządowej;
    wykonawcy;
    wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

  • 8000 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • analiza potrzeb
    ewaluacja, raport po szkoleniu
    konsultacje do dni po szkoleniu

Andrzej Łukaszewicz
Specjalizacja trenerska:
Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelnii wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych.
Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.

Trener:
Małgorzata Niemiec
Specjalizacja trenerska:
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w zakresie prawa zamówień publicznych. Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów Szkoleniowiec/doradca/praktyk/ z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych w Instytucie Ekonomicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. Posiata Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX, Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.

Szkolenia o podobnej tematyce